צור קשר עם הרב ברלנד

בָּרֶגַע שֶׁמַּגִּיעַ סְפִירַת הָעֹמֶר אֶפְשָׁר לְהַפִּיל אֶת כָּל הַשּׂוֹנְאִים וְהַמְּקַטְרְגִים • גדולת היום הראשון של ספירת העומר

היום ט"ז ניסן הוא היום הראשון לספירת העומר, שנים רבות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א מזכיר בשיעוריו כי היום לדעת חלק מהמפרשים נתלה המן הרשע. לפניכם קטע מתוך שיעור שמסר מורינו הרב שליט"א בשנת תשס"ט בגדולת היום:

"בלילה ההוא נדדה שנת המלך", הלילה ההוא זה כבר היה מוצאי הפסח, זה היה ליל הלילה הראשון של ספירת העומר שמהלילה הזה המן פחד! כמו שכתוב כאן בתורה י' שמהלילה הזה של ליל ספירת העומר, המן ידע שעכשיו מגיע ליל ספירת העומר, לכן כתוב ב(ליקוטי הלכות) 'עושה שליח לגבות חוב' הלכה ג'; שמהלילה הזה הוא פחד, הוא ידע שבליל ספירת העומר [אפשר להכניע אותו]. "לעומר" זה ראשי תיבות מאגרא רמא לבירא עמיקתא, הוא ידע שברגע שהיהודים יִספרו יום אחד לעומר, אז זה יהיה הסוף שלו ולכן הוא בנה את העץ 50 אמה, כתוב בתיקוני זוהר בדף נ"ב תיקון כ"א שלכן הוא בנה את העץ 50 אמה. לבטל את הכוח של ספירת העומר. כל הכוונה הייתה לבטל את הכוח של ספירת העומר. כי ברגע שמגיע ספירת העומר, אז מאגרא רמה לבירא עמיקתא! אז אפשר להפיל את כל השונאים ואת כל המקטרגים, את כל המקטרגים שיש על עם ישראל!

וזה סוד ספירת העומר: עין מור, מה זה עומר? עין מור, שאז מרדכי זכה לראות להראות לכולם את ה' עין בעין !זה סוד ספירת העומר שהגיע ליל ראשון של ספירת העומר שזה לעומר זה ראשי תיבות: מאגרא רמא לבירא עמיקתא, אז הרבי אומר לעומר, זה לא רק מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, כמו שכתוב בספר המידות לעומר זה לראות את ה' עין בעין! שמרדכי שהוא המור דרור, שהוא המור שהוא הזך והנקי, שהוא המור עובר על כפות המנעול שהוא בוקע את כל המנעולים. אין מנעול שהוא לא בוקע אותו! הוא יכול לבקוע כל מנעול שבעולם כל הסתרה שבעולם את "אנוכי הסתר אסתיר"!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *