צור קשר עם הרב ברלנד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב הדומה למלאך ה' צבא־ות, לפניכם סיקור מרתק כטיפה מן הים לאשר שזכינו להם במחיצתו של הצדיק בימי הפסח הקדושים.

ליל שימורים הוא:

בליל התקדש חג החירות יצא אלינו מורינו הרב שליט"א למרפסת ביתו בשעה 18:57 כעשערים דקות לפני השקיעה, עטור בבגדי הלבן הצחורים ופניו כמלאך ה'. גבאו של מורינו הרב שליט"א מספר לנו כי בערבי פסחים  – עד ממש קודם לתפילת מנחה, הרב שליט"א למד למעלה מ־7 שעות רצופות בשקיעות עצומה שאין כדוגמתה!. לאחר רבע שעה של שירת 'אור זרוע לצדיק' מורינו הרב שליט"א החל בתפילת המנחה של ערב החג. לאחר התפילה אמר מורינו הרב יחד עם הציבור את סדר ההתקשרות. עם סיום ההתקשרות החל הרב שליט"א בתפילת מעריב של ליל החג בחיות מיוחדת, כשלאחר מעריב הפעם הראשונה בלילה הקדוש והנורא בו אנו אומרים את ההלל השלם. ההלל נאמר בניגונים ובברע'ן עצום. מורינו הרב שליט"א בתנועתיו הקדושות מחייה את כל הציבור במשך ארבעים וחמש דקות של שירה והודיה לה' על כל הניסים והנפלאות בפסוקי ההלל וההודיה. בלטה מכל האריכות בשירת 'בצאת ישראל' במשך כעשרים וחמש דקות אשר תפסה רוב אריכות ההלל.
לאחר ההלל והקדיש שלאחריו מורינו הרב החל בשירת 'בצאת ישראל' במשך כשבע עשרה דקות, כשכל הקהל חוזר שוב ושוב על הפסוקים המקבלים משמעות מיוחדת בלילה הקדוש.
לאחר מכן סיום התפילה בקדיש ועלינו לשבח אדון עולם יגדל הכל בניגונים מילה במילה אות באות, ומורינו הרב שליט"א נכנס לביתו בשירת 'קרב יום' בשעה 20:50 לאחר שעה וחמישים ושלוש דקות של תפילה בלילה הקדוש, כשכל אחד נפנה לביתו לערוך את הסדר טעון באנרגיות של קדושה מהתפילה המיוחדת.

להודות ולהלל:

לאחר שבמשך כמעט כל הסדר – נאכט (עד השעה 3:20) מורינו הרב שליט"א ישב עם משפחתו לעריכת הסדר, כשהוא מקיים להדיא הנאמר "וכל המרבה לספר…" עם סיפור יציאת מצרים שירים וחידושים.
מורינו הרב שליט"א נכנס בשעה 4:55 בבוקר לתפילה שחרית של החג והחל באמירת הפסוקים הנאמרים בשבת וחג מתוך התיקון חצות, לאחר התיקון חצות מורינו הרב החל בתפילת שחרית – זמירות הבוקר 'אודה לא-ל' בחיות מיוחדת, לאחר מכן קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים ובחיות מיוחדת. לאחר מכן 'נשמת כל חי' בהתעוררות באריכות המיוחדת הייתה בניגון 'כי כל פה' שזכינו בו לאריכות של למעלה מעשר דקות כאשר מורינו הרב מחייה את כל הציבור בתנועותיו הקדושות.
בשעה 6:40 לאחר שעה ושלושת רבעי השעה מתחילת שחרית, נעמד מורינו הרב שליט"א לתפילת שמו"ע לשלוש רגלים. מיד לאחר חזרת הש"ץ הרב בירך על ההלל של מורינו הרב שליט"א כשכל הציבור בהתלהבות עצומה מנגן ושר ומקפץ בשירת ההלל מי יוכל לשער את הקולות והברקים והשמחה העצומה בהלל כ'בצאת ישראל' לבד חזר עליו שבע פעמים שוב ושוב בחיות המתנשאת ומתרוממת בכל עת מחדש. הניגון המחייה כל נפש שב'הודו לה' כי טוב' ואם לא די בכך אזי בסוף ההלל מגיע הניגון המעורר כל כך בין ה'אנא ה' הושיעה נא…' כך שירת ההלל בחיות עצומה ארכה למעלה מחצי שעה (32 דק').
ולאחר סיום ההל הרב שליט"א מסר שיעור קצר על עניין תפילת טל הנאמרת בחג ראשון. בסיום השיעור אמר את סדר 'הוצאת ספר התורה לשלושת רגלים' עם י"ג מידות בפתיחת הארון בשנה זו מורינו הרב שליט"א לא קרא את 'שיר השירים' והחל מיד בקריאת התורה של פסח. אמנם בחג החל להיות בשבת יש כארבעה עליות, אך כבכל שבת אצל מורינו הרב רבים הם בעלי השמחות ולהבדיל בעלי היארצייטים ועלו כעשר עליות קריאת "ויהי בחצי הלילה" יציאת בני ישראל ממצרים ופרשת קרבן פסח, שבפרשת בא. כאשר מורינו הרב שליט"א עולה בעליית רביעי המיוחסת לרבינו הקדוש זיע"א – נצח. לאחר קריאת התורה לברכות ההפטרה עלה הרה:ח ר' אליהו סוכות שקרא בקול רם את ההפטרה. לאחר סיום קריאת התורה, שירת "יה א-לי וגואלי" בניגון המחיה של מורינו הרב שנוהג לאומרו בכל חג.
לתפילת המוספין עם תפילת הטל בתוך חזרת הש"ץ בהתעוררות ובחיות מיוחדת, וכל הניגונים המחיים כל פעם מחדש לשיר אותם בכל רגל יחד עם מורינו הרב "וקבץ פזורינו…" "והביאנו לציון עירך…" כך כל ניגון כל הקהל שר בברע'ן ובשמחה עצומה. לאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב מסיים את התפילה כסדרה 'קווה אל ה" דרך 'עלינו לשבח' 'אנעים זמירות' וסיים ב'אדון עולם' ו'יגדל אלוקים חי'. עם סיום התפילה זכינו לומר עמו תיקון הכללי בניגון ונעימה. לאחר התיקון הכללי מסר הרב שליט"א שיעור שלוש דקות בו דיבר על גדולת ליל הסדר שבו ניתן להחיות מתים, כמו"כ הרב שליט"א הזכיר שוב את גדולת החג הראשון שבו מתחילים לומר את תפילת הטל הנוראה. לאחר השיעור אמר קדיש ונכנס חזרה לביתו נאווה קודש בשעה 08:35 לאחר קרוב לארבע שעות (3.40) של תפילה.

"וספרתם לכם":

בשעה 19:15 כשלוש דקות קודם השקיעה, זכינו ומורינו הרב שליט"א ירד אלינו לתפילה מנחה של החג הקדוש שחל להיות בשבת, והחל בשירת "ברוך הוא אלוקינו…" בפסוקי "ובא לציון" במשך כעשר דקות בחיות ובהתעוררות. בשעה 19:25 עמד מורינו הרב שליט"א שמונה עשרה תפילת מנחה לשלוש רגלים. ולאחר חזרת הש"ץ מורינו הרב שליט"א אמר 'הללויה אודה ה" למרות שלא חל בשבת. קרוב למסתבר שזה הפעם הראשונה שיו"ט יוצא ביום חול ומורינו הרב שליט"א אומר במנחה את מזמור זה. מסופר על צדיקים ראשונים שהיו כה כוספים לברך כבר את ספירת העומר והיו צריכים ממש לעצור עצמם שלא יראה עליהם כביכול רוצים הם לברוח מקדושת היום טוב. וכך בדיוק שמונה עשרה דקות בדיוק לאחר השקיעה, מורינו הרב שליט"א אמר 'ברכו' בתפילת מעריב של מוצאי החג בחיות ובניגונים. לאחר שמונה עשרה של מעריב מורינו הרב שליט"א החל בשירת 'בצאת ישראל' במשך 12 דקות. וסיים את התפילה ב'עלינו לשבח'.

היום הראשון של ספירת העומר התשפ"ד – 'חסד שבחסד' בשעה 8:02 מורינו הרב שליט"א התחיל את ה'לשם יחוד' יחד עם שירת "הנני מוכן ומזומן לקיים מצוות עשה…" במשך כשבע דקות דקות מכינים את עצמינו לרגע הגדול – לספירה הראשונה, והנה מורינו הרב מסמן בידו הקדושה ורק קולו הטהור של מורינו הרב שליט"א הבוקע רקיעים מברך "אשר קדשנו במצוותיו וציוונו על ספירת העומר" שאגת "אמן!!!" מתפרצת מהקהל, ושוב שקט מוחלט, "היום יום אחד לעומר…" וכמו סופת רעמים כל הקהל הגדול שואג כמאמר רבינו – ספירת העומר בכֹח! ומיד לאחר מכן שירת 'למנצח בנגינות' כרבע שעה, וכן 'אנא בכח…' שבע פעמים בניגון הבעש"ט הקדוש.  לאחר סיום הניגונים בספירת העומר. מורינו הרב אמר בקול רם מילה במילה "ריבונו של עולם" בהתעוררות נוראה. בסיום שירת "ועי"ז יושפע שפע רב בכל העולמות" ארכה כחמש דקות.
לאחר למעלה משעה של מעריב וספירת העומר מורינו הרב שליט"א הבדיל על הכוס ברכה אחת של 'בורא פרי הגפן' ונכנס חזרה לביתו בשעה 20:40 בשירת 'אומן אומן הלֹא תשאלי' כשבכך מסתיים לו יום טוב ראשון של חג הפסח במחיצתו של מורינו הרב שליט"א עם למעלה משבע וחצי שעות שזכינו להיות במחציתו הטהורה של הצדיק בחג.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *