צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמעון פרץ עם הרב משה מרדכי קארפ
הרב שמעון פרץ עם הרב משה מרדכי קארפ

צפו: הרב שמעון פרץ חוזר לחומה עם הרב מרדכי קארפ – ברית בבית הרב ברלנד שליט"א

הרב שמעון פרץ שליט"א הגיע לברית קודש במשכנו נאווה קודש של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א יחד עם הגאון הגדול, מגדולי פוסקי הדור, רבי משה מרדכי קארפ שליט"א מקרית ספר

לפני כניסת מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לחדר בו נערכה הברית קודש לנכד הרב שמעון פרץ שליט"א, קיבל הרב פרץ את רשות הדיבור ושיתף את השומעים:

"תדעו לכם, הבן שלי נחמן ביום הברית שלו אמרתי: ויקרא שמו בישראל נחמן, אני לא מספר סיפור, שני שולחנות באולם נשברו, ארבע חלונות התפוצצו ושתי נשים נפלו ופינו אותן לביה"ח."

"כן – עכשיו פתאום נופל פה בקבוק, הנה.. (הרך הנולד בדיוק החל לבכות), מאשר את העניינים."

הרב פרץ לוחש על אוזנו של מורינו הרב ברלנד שליט"א במהלך הברית

מורינו הרב ברלנד שליט"א ישב על כיסא הסנדק ומיד כשהמוהל הרב שור החל בעריכת הברית ניגש הרב פרץ ולחש על אוזנו של מורינו הרב ברלנד שליט"א:

"אנחנו מתפללים עליך הרב, שה' ישמור אותך הרב אין עליך. כולם אוהבים אותך אהבה גדולה, תדע לך הרב. כמה אוהבים אותך הרב, אוהבים אותך."

"יש לי אהבה גדולה אליך הרב, אני אוהב אותך אהבה גדולה הרב."

ותוך כדי שהוא מצביע על בנו שהגיש את הכרית עם הנכד לברכיו של מורינו הרב ברלנד שליט"א, אמר הרב פרץ: "זה אבי הבן, הוא הבן שלך הרב. זה הבן שלך, כולם הבנים שלך – כולם אוהבים אותך הרב."

 

בשיחה שלאחר האירוע המרגש עמדו אל מול המצלמה הרב שמעון פרץ:

"אנחנו נמצאים בחומה השלישית ביתו של מורינו ורבינו עטרת ראשנו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בן עטיא." אמר הרב פרץ וביקש מחברו, "תספר איפה אנחנו נמצאים עכשיו."

"אנחנו נמצאים עכשיו אחרי הברית, הברית של הנכד הצדיק של הרב שמעון פרץ."

והוסיף הרב שמעון פרץ: "ר' נתן, ככה קרא לו הרב ברלנד, הוא החליט על השם – נתן בר נחמן."

"אני אספר על הרב ברלנד סיפור מדהים. הגעתי אל הרב בציעירותי והוא אמר לי: תדע לך שבחודש כסליו יהיה לך ברית לבן, תזמין אותי להיות סנדק. בחודש כסליו נולד נחמן, הרב דניאל זר שאל אותי מי יהיה הסנדק? אמרתי לו, הרב ברלנד."

"אמר לי הרב זר, אני החזרתי אותך בתשובה אני רוצה להיות הסנדק. הבטחתי לו שיהיה סנדק, טבלנו במקווה ובאנו לכאן לחומה השלישית לפני 22 שנה. באתי לדפוק בדלת, הרב פתח לי עטוף טלית וישר אמר לי: נולד בן?"

"אמרתי לו כן!"

"אתה רוצה שאני אהיה סנדק? אמרתי לו, כן אבל.."

"הוא שאל אותי, מי החזיר אותך בתשובה? אמרתי לו, הרב זר."

"אז הוא אמר תגיד לרב זר שהוא יהיה הסנדק וכך יהיה שלום."

"אמרתי לו, הרב, איך יקראו לו? אמר לי, אתה יודע בדיוק איך יקראו לו! היום הילד הזה שהוא קבע לו את השם מכניס את הבן שלו לברית – זה משהו.., כאילו, זה פסיכי. כאילו.. – באתי לכאן בחור הרב ברלנד חיתן אותי ועכשיו אני סבא."

"לא, זה מטורף לגמרי, זה גדולה של הרב, אבל זה לא ככה, צריך להאמין בו. אם אתה מאמין בו, אתה מתחבר אליו אז אתה רואה ישועות, אבל אם אתה לא מאמין.."

הצדיק מבלבל את כולם בכדי שהראויים ישארו 

"אני זוכר שעשיתי לרב כנס בבת ים, היו שם 500 איש באולם וכולם צועקים – הרב הגיע. זה אש, היה שם אש ממש אש, פתאום הוא הוציא שטר של 200 שקל ודיבר על אחד העם."

"לא הבינו, רב כזה צדיק בא מירושלים, חיכו לו כאן שעות והוא מדבר איתם על אחד העם? מה השכל הזה פה?"

"יש לרב שכלים שהוא קוטף אותם מגן עדן! וזה כל שכל שהוא עושה, כל.., כי אם הרב מרגיש שמישהו נגדו או משהו כזה הוא עושה שטויות פתאום, כמו דוד המלך. הוא כמו דוד המלך, עושה שטויות כאלה."

"ואנשים אומרים, מה? למה הוא עושה שטויות? על זה שמדברים עליו מכסים עליו בְּעָבִים, הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר ."

"הוא צדיק יסוד עולם הרב ברלנד שיהיה לו רפואה, שמחה וישועה אמן."

בהתלהבות גדולה סיפר הרב שמעון פרץ שליט"א לבאים אל שמחת הברית בביתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א:

"הרב ברלנד צדיק, תדעו לכם שאני מזכיר אותו כל יום, כל היום אני מזכיר את הרב ברלנד, כל הזמן. כל שבת אנחנו קמים ב- 2 לקרוא תהילים והולכים לשדה ב- 4 לפנות בוקר. אני מדבר אתכם ויש לי דמעות בעיניים – כל יום אני מזכיר אותו."

DCIM100GOPROGOPR0069.JPG

"הוא לא רק רב צדיק, אני רוצה לשמור על הבריאות שלו – רבי אליעזר הוא צדיק יסוד עולם, הוא כזה.., יש לו מתיקות ומה שעשו לו.., יש תורה, הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר. מה שעשו זה שכיסו אותו בעבים שלא ישלוט בו עין הרע – הוא מוריד כזה מטר גדול לעולם, מטר כזה גדול לעולם."

שאלנו את הרב פרץ: איך החזקת מעמד בכל התקופה הזו? היו אנשים ששאלו אותך איך אתה קשור לרב ברלנד?

"בגלל שאני בעל תשובה ואני לא מבולבל, זה קשה לבלבל בעל תשובה, כי בעל תשובה טעם גם מהיין הזה וגם מהיין הזה. ובעל תשובה כשחוזר בתשובה וטועם יין הוא יודע את האמת, אז גם מכסחים אותו."

"ככל שהבן אדם גודל בתורה ונהיה צדיק, יש לו קהילה וכולם אוהבים אותו, אז מה הייצר הרע אומר? למה שהוא יעשה שלום?! למה שהוא יאהב? כי כשהרב מגיע הוא מחבר לבבות – וכשמתחברים הלבבות אז יש גאולה, אז למה שתהיה גאולה?"

"אז בא נפריד, בא נגיד על הרב ככה, ונגיד על הרב ככה ונגיד על הרב ככה – שהלבבות לא יתחברו, כי כל המוטו של הרב זה לחבר לבבות. לחבר לבבות, כי כשמחברים לבבות אז יש גאולה!"

"למה שיהיה גאולה?"

"כולם אוהבים אותו, תראה את הפנים שלו כמו תינוק, משנה לשנה הוא נהיה יותר תינוק – אתה רואה אותו אתה רואה טיפת חלב, אין דברים כאלה."

"הוא כזה מתוק שכולם לא מבינים מה הסוד שלו. הסוד שלו זה רק אחד, אני אומר לך זה רק אחד – לקחת גם ספרדים, גם אשכנזים, כי זה באמת לא לפגוע.., לא פייר שרבנים יגידו לכם: אחים יקרים מוריי ורבותיי, האתרוג יש בו ריח יש בו טעם, הם צדיקים. אבל מה אומר אותו הרב? הערבות אין בהם ריח, אין בהם טעם, הם רשעים."

"אז איך המדרש אומר? ויבואו אלה ויכפרו על אלה! כאילו, מי מכפר על מי? הערבות מכפרים על האתרוגים, אבל האתרוג.., לערבות אין כלום, אז איך הם מכפרים?"

"אז הרב ברלנד אומר: אין ערבות בישראל, וזה מה שהוא צעק באצטדיון יד אליהו (ד' סיוון תש"ס) שהיו שם שלשת אלפים איש – 'רבותיי, תדעו לכם שאין רשעים בישראל'."

הרב פרץ מספר כממתיק סוד על דרך ההתקרבות שלו לרב ברלנד שליט"א והניסים שראה בדרך

"אני הולך לספר לכם משהו לא תאמינו. לפני שהתחתנתי אמרו לי בא תראה שמחת בית השואבה בשובו בנים. באתי לשובו בנים מול הכותל, החזקתי ספר תורה וכולם משתוללים, קופצים משתוללים. ואני מסתכל עליהם כ"כ מתפלא ובוכה דמעות משמחה, ופתאום הרב ברלנד נכנס בשעה 10 בלילה ,ואז כולם פתחו והוא בא אליי הרב ברלנד."

"הוא שאל אותי, איך קוראים לך? אמרתי לו שמעון"

"אז הוא אומר לי, ?אני יכול לקבל ממך את הספר תורה? אמרתי לו כן ומסרתי לו את הספר תורה."

"אז הוא אומר לי, יש אישה שקוראים לה בתיה לנסט. אני שואל אותו, מי זו בתיה לנסט?"

הרב ברלנד: "היא גרה ברחוב בבל 1."

"אף פעם לא שמעתי בבל 1, לא מכיר את הרחוב הזה. מי זאת?"

"לך אליה היא תכתוב לך הצגה, וההצגה הזו תרוץ בכל העולם שכל העולם ישמע אותך! ואז הוא חיבק אותי הרב ברלנד ונישק אותי, נתן לי נשיקה במצח."

"התחלתי לבכות, בכיתי כל ה.., עמדתי מול ספרייה, חבר'ה תקשיבו טוב. עמדתי מול ספרייה ואני בוכה דמעות, אמרתי – ריבונו של עולם אם מה שקרה עכשיו זה משמים תראה לי."

"ואז היה הספר של המלבי"ם, אני תופס את ספר המלבי"ם ביד ואני פותח אותו באמצע, מה שיצא לי.., אם יוצא לי משהו שקשור לסיטואציה שהייתה לי עם הרב אני מחובר לרב הזה."

הרב שמעון פרץ עם הרב משה מרדכי קארפ
הרב שמעון פרץ עם הרב משה מרדכי קארפ בברית

"ואז אני פותח את הספר, יוצא לי הפסוק ככה: "וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְשִׁמְעוֹן אָחִיו עֲלֵה אִתִּי בְגוֹרָלִי". זה משהו משוגע לגמרי אין דברים כאלה – ואז הרגשתי שהרב הזה כמו אבא."

"אני אומר לכם מה שעובר הרב הזה, כפרת עוונות על כל עם ישראל, הוא המגן על עם ישראל. נתפלל עליו שה' יתן לו רפואה שלימה ולא להעמיס עליו ולתת לו מרחב."

"ה' יתן לו בריאות איתנה ורפואה שלימה ושמחה גדולה. כאן אצל הצדיק בבית הזה בחומה השלישית, החומה המיוחדת הזו מגנת שלא יהיו חולים בעם ישראל, וכול הרווקים יתחתנו, לכול האנשים הקשורים לשובו בנים שה' יתן להם זיווגים קדושים וטהורים."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *