צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי צפת במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שובו בנים בעיר צפת ○ תקציר מתוך השיעור

גם בעיר הקודש צפת ישנם משפחות מקהילתינו הקדושה – תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, על פי אחד מתושבי העיר ישנם קרוב לששים משפחות חלקם מקהילתינו הקדושה, וחלקם זכו להתקרב דוקא בשנות הרדיפה האחרונות.

זכו חלק מהקבוצה לעשות את הדרך הארוכה מצפת הרחוקה עד לירושלים עיר הקודש לשמוע דברי אלוקים חיים, בשיעור מיוחד לתושבי צפת במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביום רביעי האחרון ליל י"ד כסליו.

את השיעור מורינו הרב החל בעניין חנה ושבעת בניה שרבי יהונתן אייבשיץ כותב ששבעת הבנים הם כנגד שבעת המזלות שצ"ם חנכ"ל, ולאחר מכן האריך יותר בעניני חנוכה. בהמשך השיעור חיזק את תושבי צפת להגיע למירון והאריך לדבר כיצד פעם היו עולים למירון על סוסים וחמורים, כמו"כ בעניין זה סיפר בהרחבה את סיפור ההתקרבות של רבי ישראל דוב אודסר על ידי רבי ישראל קרדונר. ולאחר מכן סיפר מורינו הרב שליט"א קצת מסיפור ההתחזקות שלו בימי נערותו וכיצד נכנס לישיבה, וחיזק על עניין לימוד הגמרא.

לאחר כחמישים דקות של שיעור אש להבה מלא וגדוש בחיזוקים ובסיפורי התקרבות והתחזקות באמונה, תוך שהוא משלב בזה קטעים בכל ספרי מכמני התורה הקדושה, סיים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א את השיעור ובירך את תושבי צפת בכל הברכות, ויצא לתפילת מעריב ברוב עם כבכל ערב ממרפסת ביתו.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי צפת
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" • סיפור הבעל שם טוב מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

נהגו אנשי שלומינו חסידי ברסלב לקרוא בכל מוצאי שביעי של פסח את סיפור נסיעת הבעל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *