צור קשר עם הרב ברלנד
מעמד זאת החנוכה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
מעמד זאת החנוכה עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"ע"י האור של חנוכה חנה הורידה את נשמת המשיח" – חנוכה מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"בחנוכה פורצת אש, פורצת אש להבה שאי אפשר לעצור אותה, זה אש להבה שיורדת מן השמים ע"י נרות החנוכה. הרבי מביא בתורה רמט' "פתאום אדם לובשת אותו רוח גבורה" ואז יכול לעשות מעשה גבורה, כי "עיקר הגבורה היא בלב", מי שליבו חזק הוא לא מפחד משום אדם בעולם."

"אין שום פחד אין ערבים, אין כלום, שום דבר לא קיים יש לו רק "אין עוד מלבדו" רק את ה'. את הרוח הזאת אפשר לקבל בחנוכה כמו שזכתה חנה, "חנוכה" זה חנה-כו' חנה-הויה, חנה לה'. "ותתפלל חנה על ה'", היא רק רואה את ה', היא רק דבקה בה', לכן כל החנוכה נמשך מחנה. מסביר רבי נתן בחושן משפט – כל החנוכה זה מהאורות של חנה, מהנשמה של חנה. חנה לא עוזבת את התפילות שלה, את האמונה שלה, את האמונה היא לא עוזבת בשום אופן בעולם."

"מגיל 10 חנה התחילה להתפלל שתזכה לבן צדיק ובגיל 130 נפקדה. 120 שנה היא רק התפללה לה' והצליחה להוריד את נשמת שמואל ששקול כנגד משה ואהרון. שמואל משח את שאול ודוד, והעיקר זה דוד שזה משיח כמו שכתוב "ערכתי נר למשיחי". שזה האור של חנוכה, שאדם מחליט למסור את עצמו לה' יתברך, הוא מקבל רוח של עוז וגבורה אז הוא יכול ע"י הרוח הזאת לעשות מלחמות אדירות ולנצח את כל הרשעים, את כל המתיוונים ולהביא את הגאולה."

"כמו שזכתה חנה, ע"י האור של חנוכה הורידה את נשמת משיח. "חנוכה"= חנה-כו', חנה מסרה את הנפש בשביל ה' יתברך עשתה הכול רק בשביל ה', ביקשה בן רק בשביל ה'. והיום למסור את הנפש זה פשוט לשבת וללמוד!, זה לא לעשות מלחמה עם אף אחד זה פשוט לשבת וללמוד ולהכניס את הראש בתורה הקדושה, בגמרא הקדושה."

באדיבות צמאה נפשי 0527639126

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *