צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בלעדי: דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד לפרשת בא ולחודש שבט – "כשמשפילים את האדם הוא יכול להיכנס עם הגוף לגן עדן"

"מה זה א' שבט? מה זה חודש שבט? מסביר החידושי הרי"ם שבשבט התחיל משה לבאר את התורה, בדיוק 36 יום כנגד 36 נרות חנוכה. ראיתי על זה פירוש נוסף, צריך ללמוד מליארד שנה (בכדי להספיק את כל הפירושים), מ- א' עד ו' אדר ביאר משה את התורה, כי ב- ז' אדר משה כתב כבר 13 ספרי תורה. ביום אחד הוא הספיק לכתוב 13 ספרים, השמש נעמדה 60 שעות. 12 * 5, יוצא שבכל חמש שעות בערך משה רבינו כתב ספר תורה אחד. לכן, ב-א' שבט מתחילים כל הגילויים, כל החידושים."
      מפעל-הפורמטיםא-שבט-תשעז-ערוך

"עם ישראל לא צריכים מלך, כי פרעה קרא להם ארבה. הפרשה (בא) מתחילה עם קושיה, כי השם אומר למשה לבוא אל פרעה, אבל הוא לא אומר לו איזו מכה תהיה."

"אם מבזים אדם הוא יכול לזכות לכל הישועות, כמו בנימין שהאחים קראו לו גנב בן גנבה. אליעזר (עבד אברהם) קראו לו חמור, בגלל שהוא היה הבן של נמרוד, אז הוא רקד, ולכן הוא נכנס עם הגוף לגן עדן. כשמשפילים את האדם הוא יכול להיכנס עם הגוף לגן עדן, כי למעשה משפילים את החמור שבו, לא את הבן אדם. כי כל אדם הוא נשמה וחמור, נשמה ונחש, קוראים לו חמור אז הוא צריך לרקוד."
"רוצים להחרים אדם אז הוא צריך לרקוד, גם את האר"י הקדוש רצו להחרים, המהרש"א רצה להחרים את האר"י, רק שהאר"י שלח לו חלות, הרדב"ז רצה להחרים אותו, כולם רצו להחרים את האר"י הקדוש. טענו כנגדו, 'איזה דברים אתה מגלה, אדם קדמון? מה אתה מגשם אלוקות? מה אתה מדבר על אדם קדמון, עתיקא, אריך?"

"בפרשת בא כבר עולים לאדם קדמון, זה שלושת המכות האחרונות כנגד כתר, חכמה ובינה. כתר כנגד בכורות, חכמה כנגד חושך ובינה כנגד ארבה. עשרה מיני נגינה, שע"י נגינה אדם יכול להשיג הכל, שזה היה הטעות של כל הדורות שאמרו תוכחות. רבינו אומר שאף פעם אסור להגיד תוכחות, תנגן! אדם יכול לחזור בתשובה רק ע"י מילה דבדיחותא."

"הניגון חודר בנשמה, הוא חודר את כל המסכים,  כך אנשים יחזרו בתשובה. כל נשמה אפשר להחזיר בתשובה, רק צריך לחדור את המסכים. דוד ירה אבן וחדר את השריון, צריך לדעת איך לחדור את השריון."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *