צור קשר עם הרב ברלנד
מעלת קבלת הייסורים - ראיון במעריב עם הרב אליעזר ברלנד שליט"א

הרב ברלנד שליט"א בראיון נדיר לעיתון מעריב משנת 1978 המדבר על חשיבות הסיגופים: "מנהיגים כאלה יכולים לפעול בגלוי או בנסתר; אין הכרח שילכו אחריהם; הם מנהיגים את הדור לבדם"

הרבה מדברים לאחרונה על כך שמורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, למעשה, לוקח על עצמו את כל ייסורי עם ישראל. כמובן שאנו לא מדברים על מי שבא לקנטר ולהשמיץ, אלא רק על אלה שמחפשים את האמת הנסתרת העומדת מאחורי כל המהלכים שמתרחשים לנגד ענינו ממש.
לתלמידי הרב ברלנד שליט"א הדבר ברור, הרב לוקח על עצמו ייסורים קשים, חוליים ומסירות נפש בלתי נדלית. בגילו המופלג (יותר מ- 80 ושיבדל"א) צדיקים אחרים יושבים בכבוד מול עדתם ונהנים מהפירות של הזרעים ששתלו כל ימי עמלם. אך, לא הרב ברלנד שליט"א, הצדיק יסוד עולם לא נח לעולם. כל עוד יש יהודים שסובלים, מתייסרים, כי בעצם הם רחוקים מצור מחצבתם. אז הרב ברלנד שליט"א ממשיך וכולם יודעים שהרב לא ישקוט לעולם. כל עוד יש יהודי שצריך לצאת מהשטויות, מהקליפה שאוחזת בו, הרב אליעזר ברלנד שליט"א ימשיך וימסור עבורו את נפשו – ימשיך עד שמשיח צדקנו יגיע כבר לכאן.
ולמה פתאום אנו מספרים לכם את זאת? הרי הדברים מתרחשים בגלוי כבר שנים רבות. אלא, שלפתע התגלה מתוך הגנזים ראיון נדיר משנת 1979 בו שואלים את מורינו הרב ברלנד שליט"א בין השאר על חשיבות הסיגופים. הראיון הבא שאנו מביאים לפניכם נערך לפני 38 שנה בעיתון מעריב ובו רואים איך כבר אז הרב ברלנד שליט"א הלך בדרך של ייסורים וסיגופים עבור עם ישראל.
"רבי אלעזר היה מתפלל בכל יום שיבואו לו ייסורים נוראים, עד שהיה גופו מתמלא פצעים וכל החדר נתמלא בדם ומוגלה. רבי אלעזר, שהגן על הדור, זכה לגרום לכך שכל שנות חייו לא מת אדם קודם זמנו. מנהיגים כאלה יכולים לפעול בגלוי או בנסתר. אין הכרח שילכו אחריהם; הם מנהיגים את הדור לבדם." אמר למעריב מורינו הרב ברלנד שליט"א ובעצם כבר אז חשף טפח מכוונתו של הצדיק בקבלת הייסורים על עצמו.
 הרב ברלנד שליט"א שבשיעוריו לאורך השנים הפליג רבות, מתוך משנתו של רבי נחמן מברסלב, בגודל מעלת קבלת הביזיונות והייסורים, עומד תמיד מאחורי יסוד זה בדבקות, בבחינת נאה דורש ונאה מקיים.

 

כתבה בעיתון מעריב משנת 1978
כתבה בעיתון מעריב משנת 1979

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *