צור קשר עם הרב ברלנד

הלך לעולמו הגה"צ הרב אהרן רומפלר זצ"ל, מגדולי הדור ומראשוני הקמים לימין הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ברוך דיין האמת. הלך לעולמו הגה"צ רבי אהרן צבי רומפלר זצ"ל, אב"ד ורב קהילת 'תהילות ישראל' בירושלים והוא בן 65 בפטירתו. מסע ההלוויה יתקיים היום, ב' בשבת תולדות תש"פ, בשעה 12:00 ויצא מבית מדרשו שבירושלים.

בתקופה האחרונה מצבו של הרב רומפלר הדרדר עקב כך שסבל מניוון שרירים וכמעט שלא בא אוכל לפיו. תלמידיו הרבים ארגנו בבית מדרשו ברחוב יצחק נפחא 17 בשכונת גאולה בירושלים משמרות תפילה לרפואתו השלמה של רבי אהרן צבי בן יוכבד, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.
 
הרב רומפלר היה חתנו של האדמו"ר רבי משה מקיוויאשד זצ"ל מויליאמסבורג והתגורר לאחר נישואיו בארה"ב. לאחר נישואיו התקבצו סביבו אברכים עליהם החל להשפיע בעבודת ה', שם גם החל להקים את קהילתו. במשך השנים עקר את דירתו לעיר ירושלים, עמד על משמרת הקודש, במיוחד עסק רבות בענייני צניעות.

היה מבין גדול בענייני חינוך וגדולים ורבים מכל העדות והחוגים שלחו התייעצו עימו. ראשי ישיבות מכל העולם הריצו אליו את שאלותיהם בעניינים סבוכים. רבות פעל למען קדושת ישראל והיה בריח התיכון במערכות החינוך התורה והדת. שיעוריו הרבים נאמרו במשך שעות ארוכות ור' אהרן צבי החזיק כולל של אברכים בני עלייה על מנת שיתפללו עמו את תפילתו בנחת.

השאיר אחריו תלמידים רבים, ביניהם: רבנים, ראשי ישיבות ומשפיעים מכל העדות והחוגים, שהיו דבוקים בו ולא זזו מבלי לשאול בעצתו. בנוסף שימש כמוהל מפורסם וחשוב שתחת ידיו נימולו תינוקות רבים ורבים ביקשו שימול את בנם.

הרב רומפלר זצ"ל היה מהראשונים שקמו לימינו של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בזמן שהחלה הרדיפה הקשה עליו. היה זה עוד בטרם התבהר שכמה בעלי אינטרסים מתסיסים את האווירה, ומנסים לסחוף אחריהם ציבור גדול. אבל, כבר אז זיהה הרב רומפלר שכל הרדיפה כנגד הרב ברלנד שליט"א מבוססת על מסכת שקרים הנובעים מקנאה. 

בפתח מכתב המחאה הנמרץ שכתב, ועליו חתמו רבנים נוספים, הביא הרב רומפלר את דברי השו"ע, "כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והוא בכלל כי דבר ד' בזה הכרת תכרת הנפש ההיא וכו'" (שו"ע יו"ד רמ"ג סעיף ו')

את המכתב כינה הרב רומפלר בשם 'מחאה נמרצת', והוא פורסם כבר בערב פסח תשע"ג, זהו פתיחת המכתב. "נדהמים וכואבים בפלצות לב על השמועות הנוראות המהלכות בתוכנו אודות דברים שאינם בכלל אפשר שלא יעלו על הדעת הזויים ומנותקים מכל בסיס של מציאות אשר אינשי דלא מעלי מעיזים בחוצפתם ובגסות לבם לפעור פיהם מלא שחץ על כבוד קדושת הרב אליעזר, ת"ח אמיתי מגדולי הדור אשר אין לו בעולמו אלא תורה, תפילה, קדושה, פרישות, זיכוי הרבים ומסירות נפש לכל זר ברלנד שליט"א, יהודי באשר הוא, ואבוי למתירין דמו של צדיק זה בפרהסיה, מורה דרכם של אלפי תלמידיו ושומעי לקחו שכולם יראים ושלמים, ואשר רבים נושעו בזכות תפילותיו. אוי לנו שכך עלתה בימינו שתרבות רעה וארורה קמה עלתה וגם ניצבה כקורח ועדתו לפצות פה באיש אלקים קדוש, מלאך ד' צבקות אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל. ודברים הניכרים הם שמדובר בכזבים ועלילות שווא של בעלי מחלוקת זדים וארורים המנסים להטיל דופי ברב שליט"א. ועליהם נאמר "כל המבזה ת"ח אין לו רפואה למכתו" (שבת קי"ט) ואין להם חלק לעולם הבא כדין אפיקורס ומגלה פנים בתורה (סנהדרי צ"ט ע"ב) וצריכין נידוי כדין המבזה את החכם (שו"ע יו"ד של"ד סעיף מ"ג)."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

יהיה זכרו ברוך ות.נ.צ.ב.ה

 

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *