צור קשר עם הרב ברלנד

וואו: שיחה מרגשת בביקורו של הרב בעדני שליט"א במשכנו של הרב ברלנד שליט"א – סיכום נרחב

הרה"ג הרב שמעון בעדני, ראש כולל תורה וחיים בבני ברק וחבר מועצת חכמי התורה  הגיע אתמול לביקור מרגש בביתו נאווה קודש של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הרב בעדני הגיע במטרה מוצהרת בכדי לקבל ברכה עבור שידוכים לנכדיו. במהלך הפגישה התפתחה שיחה מעניינת בין שרפי הקודש, דברי תורה וחידושים אותם נביא לפניכם כעת.

הרב בעדני והרב ברלנד מדברים על הרב מבריסק, כאשר הרב ברלנד אומר, "העיקר זה אחרי גיל 20 (הקושי בהתמדה בלימוד התורה), כי עד גיל 20 כולם לומדים."

במהלך השיחה הרב בעדני סיפר למורינו הרב ברלנד על הצער הגדול שיש לו שבדורינו יש מאות בחורים ובחורות מעוכבי זיווג שלא מוצאים את זיווגם עד גיל מאוחר, והוא מאוד רוצה לנסות לדאוג לבעיה הזאת וביקש את עצתו וברכתו של הרב ברלנד להקים משרד שידוכים שידאג לבחורי ובחורות ישראל.

"הרב בעדני רוצה לפתוח משרד שדכנות" אמר עוזרו של הרב בעדני שליט"א.

דווקא ברכותיו של בלעם מתקבלות

עונה הרב ברלנד: "זה הברכה של בלעם, הברכות של בלעם מתקיימות בעוד הברכות של משה לא התקיימו. הברכות של בלעם התקיימו בגלל שהוא השטן, הוא מלאך המוות. ה' סידר שאת הברכות של השידוכים ושל הישיבות יגיד בלעם – שאם יהיה קטרוג יגידו (למקטרג, לבלעם, לשטן) את בעצמך ברכת אותם, אתה לא יכול לחזור בך, "כיוון שהגיד שוב אינו חוזר ומגיד"."

הרב בעדני תמה על כך והרב ברלנד ממשיך ומסביר: " ה' סידר שבלעם יברך אותנו, "מַה טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל" (במדבר כד ה), עם זה מתחילה התפילה."

יעקב מקבל את הברכות כעשיו

אומר הרב ברלנד: "למה ה' לא גילה ליצחק שזה יעקב? כי הוא רצה שיעקב יקבל את הברכות בטור עשיו, אתה קיבלת את הברכות בטור עשיו, מה אתה רוצה? יצחק (כביכול) ברך את עשיו, לא את יעקב. הפשט הפשוט שיצחק לא ידע שזה יעקב שבא לקבל את הברכות , כלשון הכתוב, "וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב אֶל יִצְחָק אָבִיו וַיְמֻשֵּׁהוּ וַיֹּאמֶר הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו" (בראשית כז כב), במחשבה הוא ברך את עשיו. יש כבר שלושת אלפים שנה מחלוקת במפרשים עם יצחק ידע או לא ידע שהוא מברך את יעקב."

אומר הרב בעדני: "יצחק ישר ידע!"

המציאות של ישראל היא שמימית

עונה הרב ברלנד: "כתוב, "הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו"." וממשיך, "החילוק בן הברכות של יעקב לשל עשיו, שאת עשיו ברך, "וַיַּעַן יִצְחָק אָבִיו וַיֹּאמֶר אֵלָיו הִנֵּה מִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ יִהְיֶה מוֹשָׁבֶךָ וּמִטַּל הַשָּׁמַיִם מֵעָל" (שם כז לט). הטל הוא משמני הארץ, זו ברכה ארצית, אבל אצל יעקב המציאות היא שמימית, "וְיִתֶּן לְךָ הָאֱלֹהִים מִטַּל הַשָּׁמַיִם וּמִשְׁמַנֵּי הָאָרֶץ וְרֹב דָּגָן וְתִירֹשׁ" (שם שם כח). גם הגשמיות היא רוחנית, כי אם אדם אוכל חתיכת עוגה בכדי ללמוד תורה אז זה רוחני."

קדושת המחשבה חשובה להולדת ילדים צדיקים

ממשיך הרב ברלנד: "לימוד התורה בונה את המוח והבנים באים מהמוח, ה' רוצה שיהיה מוח של תורה. ר' מאיר שואל את אלישע בן אבויה איך יתכן שקרה לו ככה ( הוסיף אחד התלמידים, רב יוסף שמו, אלישע בן אבויה המכונה "אחר" כפר בעיקר, בבלי קדושין לט:)? אדם שידע את כל פרדס התורה, פשט, רמז, דרש וסוד, אין דבר שלא ידע, אז איך קרה שהתבלבל כך? ענה לו, "טוֹב אַחֲרִית דָּבָר מֵרֵאשִׁיתוֹ" (קהלת ז ח), כלומר אם הראשית טובה האחרית תהיה טובה, ואצל אלישע הראשית לא הייתה טובה. כי אבויה היה הסוחר הכי גדול בירושלים והוא רצה שיהיה לו בן מנהל בנק."

למה הרב עוטה טלית גם בלילה

מסביר הרב ברלנד את עניין הטלית גם בלילה: "אנחנו דורשים את יציאת מצריים גם בלילות ("אמר ר' אלעזר בן עזריה הרי אני כבן שבעים שנה ולא זכיתי שתאמר יציאת מצרים בלילות עד שדרשה בן זומא, שנאמר: 'למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך' (דברים טז, ג), 'ימי חייך' – הימים, 'כל ימי חייך' – הלילות. ברכות יב:)."

הרב, מתי יבוא משיח?!

הרב בעדני בשאלת השאלות: "מתי המשיח? מתי, הרב?"

הרב ברלנד: "מיד אחרי ליל הסדר."

הרב בעדני: "השנה? השנה?"

הרב ברלנד: "כן. תשע"ט זה בדיוק גימטריא 'ובביאת משיח'."

הרב בעדני: "אז צריך להתכונן לזה, צריך להתכונן."

הרב ברלנד מראה לו את חשבון הגימטריא ואומר '779 זה השנה!'.

חובה להזכיר את פסק ההלכה של הרב בעדני:

"מי שידבר על הרב ברלנד יקבל גיהנום".

גלריית תמונות מתוך הביקור המרגש של הרה"ג הרב שמעון בעדני במשכנו של כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *