צור קשר עם הרב ברלנד

עדות מצמררת על הנסיעה לחלחול עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

כל שבוע בליל שישי מתקיימת חבורה קדישא של בחורים ואברכים בביהמ"ד 'נחלי נצח', בשוק מאה שערים. אל החבורה מגיע בכל פעם מישהו אחר מאנ"ש שמשתף את הקהל בדיבורים וסיפורים מחזקים אודות כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בכל פעם מגיע ציבור גדול שמתעלה ומתחזק מעל המשוער, לכן זה המקום להגיע אליו בליל שישי בכדי להתחזק בכוח וגדולת הצדיק.

החבורה מתחילה כחצי שעה לאחר תפילת הערבית עם  מורינו הרב ברלנד שליט"א ומוגש שם כיבוד בשפע. כל מי שרוצה לזכות לעזור בהוצאות החבורה, וכן ניתן לכוון ליארצייט, עילוי נשמת, או להבדיל לרפואה שלימה, יתקשר ל- 0527-115-687. הנה טעימה משיעור שנשא הרב דב רובינשטיין שליט"א בליל שישי מול קהל החבורה.

"הרב התעקש ובסוף נכנסנו"

"הייתה תקופה שבכל מוצאי שבת היינו נוסעים לחברון, היינו עורכים את סעודת המלווה מלכה עד לפנות בוקר ויוצאים לדרך. הנסיעות נמשכו עד לתחילת האינתיפאדה. באחד הלילות אמר מורינו הרב ברלנד שליט"א שנכנס לחלחול לקבר נתן הנביא וגד החוזה. בדרך לחלחול עמדו חיילים שניסו בכל הכוח למנוע מאיתנו לעבור, אבל מורינו הרב ברלנד התעקש על זה, ואיזה פלא, החיילים נתנו לנו לעבור. לא לפני שאמרו, אנחנו לא לוקחים עליכם אחריות, אם תקראו לנו אנחנו לא ניכנס."

השיח הערבי מתיידד עם הרב

"נכנסנו לחלחול והתפללנו על הציונים הקדושים של נתן הנביא וגד החוזה במשך חצי שעה, מאז במשך שבוע שלם המשכנו להיכנס לחלחול. באורך פלאי, היה שם שיח ערבי שגר בסמוך לציונים הקדושים שהתיידד מאוד עם הרב שליט"א, הוא היה לוקח אותו הצידה ומדבר איתו במשך דקות ארוכות, איתנו לא היה לו קשר. אחרי כחמש דקות מזמן הגעתנו הוא היה יורד ופותח לנו את השער, באחד הלילות הוא לא ירד. היינו כ- 12 אנשים שחלקם חסידי גור שרדפו אחרי מורינו הרב ברלנד, לאחר כרבע שעה הרב שליט"א הביא חבית והעמיד אותה ליד חלון צר. הרב השתחל פנימה ואנחנו נכנסנו אחריו אחד אחרי השני."

"הרב הדליק את האור ונהיה לנו חושך בעיניים"

"היה בפנים חושך מוחלט עד שהרב הצליח להדליק את האור, ואז באמת נהיה לנו חושך בעיניים, כל הרצפה הייתה מלאה ערבים ששכבו כמו סרדינים. פחדנו מאוד ולא ידענו מה הולך לקרות, אבל מורינו הרב ברלנד התחיל להגיד תיקון הכללי לאט לאט ובקול. אחד הדברים שאין לנו תשובה עד היום, איך הערבים שהתעוררו אחד אחרי השני, הרימו את הראש וחזרו לישון – אף אחד מהם לא קם על רגליו."

פחד מהצפוי מחוץ לציונים הקדושים

"מורינו הרב ברלנד שליט"א אמר שלושה תיקוני הכללי במשך רבע שעה כל אחד ולא הסתכל לרגע על הערבים. אנחנו פחדנו מהצפוי לנו בחוץ, עד שהרב סיים והורה לנו לצאת לפניו, סגר את האור ויצא – בחוץ לא היה אף אדם, נס גלוי. אז גם הבנו שהשיח פחד עלינו, הוא ידע שיש לערבים חג ולא רצה לפתוח לנו שניכנס. סיפרנו את סיפור הנסיעה בישיבה ובערב כמה אברכים נסעו לבד לחלחול וסיפרו, הערבים סתמו את החלון עם לבנים."

השיח הערבי נותן לרב לקרוא בספר בערבית מדופלמת

"פעם אחת השיח הערבי הגיע עם ספר ונתן לרב שליט"א שהתחיל לקרוא בו. לפתע התחיל השיח לרוץ אלינו ולהגיד, אני לא יכול עליו, אני לא יכול עליו, כל שבוע אני שואל אותו את השאלות הכי קשות והוא עונה לי עליהם מיד. רציתי להכשיל אותו ולשמוע ממנו פעם אחת, 'אני לא יודע', אז הבאתי לפניו ספר בערבית מדופלמת. רוב הערבים לא יודעים לקרוא את הספר הזה, ממשיך ואומר לנו השיח הערבי, אבל הרב קרא לפני מהספר."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *