צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יוסף אסולין הגבאי בגילויים מתוך בית הרב ברלנד שליט"א - "הרב לקח את האיום האיראני מאוד קשה"
הרב יוסף אסולין הגבאי בגילויים מתוך בית הרב ברלנד שליט"א - "הרב לקח את האיום האיראני מאוד קשה"

צפו: דיבורים מעולם אחר, הרב יוסף אסולין הגבאי של הרב ברלנד שליט"א בגילויים מתוך בית הרב – החלק השלישי

עוד פרק בשיחתו המרגשת של הרב אסולין שליט"א, מי שהיה גבאו המיתולוגי של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאורך שנים, החושף גילויים חדשים מתוך חצרו של הרב שליט"א.
"הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא יהודי שעד עצם השניה הזו עובד את ה' ללא הפסק והכל בשביל כלל ישראל. הרב שליט"א אמר באחד מימי ראש השנה, מה שווה לי שבאתי לרבי נחמן ונחתמתי לחיים טובים אם כל עם ישראל לא נחתם גם כן?"
"אני יודע שמורינו הרב ברלנד שליט"א לקח את כל האיום האיראני מאוד ברצינות", מגלה הרב אסולין. "כבר בתש"נ (1989 למניינם) הרב אמר שהאיראנים משקיעים מאות מליארדים על פצצות לכיוון ארץ ישראל ושלכל מטר בישראל יש להם פצצות."
 

"הלכתי עם הרב שליט"א לטבול בים בזמן ששהיתי עימו בארה"ב, אני הייתי מלובש בביגוד חם ובשכבות רבות כולל מעיל נגד גשם מפאת הקור העז ואילו הרב ברלנד נכנס לים לטבול כאילו שיום קיץ חם. במשך תקופה ארוכה מורינו הרב ברלנד היה חי רק על חסה." משתף הרב אסולין בגילויים מההנהגות הקדושות של הרב.
"מה שעשה הרב בקהילתו הוא ממש דבר שמימי, הרי כל מוסדות הקהילה של שובו בנים היו לשם דבר בעולם התורה. תלמודי התורה, הישיבות והכוללים ולפתע הרב פירק את הכל. את הכל עשה הרב שליט"א עבור כלל ישראל, אין הסבר אחר, שלא יאונה לישראל שום רע, תארו לכם איזה ייסורים הרב עובר עם כל הביזיונות שהוא לוקח על עצמו."
"גם בכל הגלויות שהרב קיבל על עצמו הוא המשיך וקיבל קהל תוך שהוא מתייחס בכל רגע לכל הציבור שהגיע אליו לגלות. הרב ברלנד אמר שכל מה שזכה רק בגלל שהיה ליטאי קודם."
"באחד הימים הלכנו לזיכוי הרבים ואספת צדקות בבני ברק עבור משפחות עניות, הגענו ליהודי שהכיר את מורינו הרב ברלנד היטב ששמו  הרב כץ ובעבר וגם שימש כגבאי של הסטייפלר (הרב יעקב ישראל קַנִיֶּבְסְקִי). הוא סיפר שבתקופה שמורינו הרב למד חברותא עם הסטייפלר הקדוש הגיעו שלושה ליטאים שמחו בפניו על שהוא לומד עם הרב ברלנד שהוא בכלל ברסלבר. לפתע קם הסטייפלר הקדוש והתחיל לשאוג, 'הרב ברלנד הוא ירא שמיים גדול, עליו אתם מעזים לדבר? צאו מיד מהבית שלי!' סיכם הרב כץ ואמר, 'כל חייו הסטפלייר שיבח אולי שלושה אנשים ואם הוא שיבח את הרב ברלנד כנראה שהוא ענק בתורה וביראת שמיים."
"הרב ברלנד הוא יהודי שלא יכול לחיות בלי לקבל על עצמו ביזיונות. הרב הסביר לי שאם אדם עובד היטב את השי"ת לאט לאט כל הסביבה תתחיל לחלוק עליו עד שלבסוף כולם יחלקו עליו. כזה ענק שבענקים כמו מורינו הרב ברלנד שליט"א צריך שכל הארץ תחלוק עליו. והרב אמר שהשורש למחלוקת עליו הוא טענת האנשים לצדיק מדוע הוא לא מקרב אותם אליו. בפנמיות, הם שואלים מדוע אתה עולה לשמיים לבד."
"תראו את הענווה של מורינו הרב ברלנד שליט"א, הרב אמר לי פעם, 'יוסף כל מי שמדבר נגדי לא יהיה לו שום גיהינום, יהיה לו גן עדן, אני מבטיח לך! יתרה מזאת, היו תלמידים של הרב שיצאו כנגדו, אם זה היה רב אחר אני בטוח שהם לא היו מסיימים שבוע נוסף מחייהם, הרי מידת הדין מקטרגת מאוד במקרים כאלה, אבל אני בטוח שהרב מתפלל על כל אחד מהרודפים אותו השכם וערב."
"היה אחד שיצא נגד הרב ועד אז במשך כ- 19 שנה לא היו לו ילדים, הרב אמר, 'עכשיו יהיו לו ילדים', ואכן כך היה, הוא זכה לתאומים. זה לא השכל שלנו, אנשים שמדברים עליו השכם וערב הוא נותן להם בלי סוף כסף."
"הייתי הולך עם הרב באומן וראינו איזה איש נסחב עם סמרטוטים עליו, פתאום הרב פנה אליו בשמו ואמר לו שהוא מתפלל עליו כל יום. ואז הרב אמר לי, 'יוסף אתה התלמיד שלי? אלה התלמידים האמתיים שלי! אלה התלמידים הראשונים שלי! לפני עשרות שנים שהרב כבר היה גדוש בתורה ויראת שמיים ועדיין הוא היה מקרב את כל הנדכאים שבעולם, כאלה שאף אחד לא היה מסתכל עליהם. הרב היה מקרב אותם, מוסר להם שעורים ונותן להם כספים."
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *