צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור למתפללי בית הכנסת 'היכל הגוונים המשתנים' בעיר בית"ר עילית במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בית הכנסת 'היכל הגוונים המשתנים ○ תקציר מתוך השיעור

בעיר החסידות בית"ר עילית היכן שהתגורר בעבר מורינו הרב ברלנד שליט"א ישנה קהילת 'שובו בנים' אשר לבה פועם באש להבה, בבית הכנסת 'היכל הגוונים המשתנים' כל מתפלל יודע כי אם הוא רוצה להחיות נפשו בבוקרו של כל יום יבוא בשערי בית המדרש ויהא מעורר השחר בתפילות בניגונים של מורינו הרב ברלנד שליט"א.

כמו"כ מידי פעם מגיעים לבית הכנסת גדולי משפיעי אנ"ש תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שמגיעים להשפיע מהנחל הנובע לעיר החסידות. כשמו כן הוא – אבן שואבת הוא 'היכל הגוונים המשתנים', בעוד הוותיקים זוכים להתמיד בתפילות, ישנם לא מעט מתקרבים חדשים לרבינו הקדוש מברסלב זיע"א בדרכו של מורינו הרב ברלנד שליט"א.

זכו חלק מאותם מתפללי בית הכנסת להכנס לשיעור בקודש פנימה אמש יום רביעי ליל ט"ו תמוז. בשיעור מורינו הרב ברלנד שליט"א דיבר בכמה נושאים בהם, התבודדות, מעלת הניגונים והשירים, כיבוד אב ואם, כשהוא גם כן מזכיר את הגמרא בקידושין שאומות העולם אמרו אם הקב"ה הכניס את הדברה של כיבוד אב ואם, סימן שהתורה אמת, והסביר מורינו הרב כי זה הגדולה, להגיד שיהודי עושה חסד. וכן סיפר מספר סיפורי ניסים שארעו בזמן השואה.

לפניכם קטע קצר מתוך השיעור:

"כִּי הָעִקָּר זֶה הַנִּגּוּן עַל יְדֵי שֶׁמְּנַגְּנִים אַחֲרֵי מַעֲרִיב עֶשֶׂר דַּקּוֹת, וְעֶשֶׂר דַּקּוֹת לִפְנֵי מַעֲרִיב, זֶה הָעִקָּר, הָעִקָּר זֶה הַנִּגּוּן. "וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם" (תְּהִלִּים ק"ו מ"ד) 'בַּצַּר לָהֶם' הַרֶבֶּ'ה אוֹמֵר בְּתוֹרָה נ"א שֶׁהָעִקָּר זֶה 'בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם' שֶׁאָדָם שָׁר אֶת הַתְּפִלָּה, מְנַגֵּן אֶת הַתְּפִלָּה. כְּמוֹ ר' מְנַחֵם מֶנְדְּל מְרִימְנוֹב הָיָה שָׁר אֶת הַתְּפִלָּה, הוּא הָיָה רוֹקֵד הָיָה רוֹאֶה שְׁתֵּי אֲנָשִׁים רוֹקֵד אִתָּם. כָּל הַתְּפִלָּה הָיָה אוֹמֵר בְּרִקּוּדִים כַּמָּה שָׁעוֹת – בְּרִקּוּדִים. כִּי הָעִקָּר הַשִּׁיר וְהַנִּגּוּן, הוּא אוֹמֵר כְּשֶׁאָדָם רוֹאֶה שֶׁהַשִּׁיר וְהַנִּגּוּן הוּא מִתְבַּטֵּל בְּכָל כְּלוֹת הַנֶּפֶשׁ. עוֹצֵם הַתַּעֲנוּג הַנִּפְלָא, כָּל הַתַּעֲנוּגִים לִרְאוֹת תּוֹרָה עִם הַנִּגּוּן וְהָרִקּוּד שֶׁלָּהּ… הַרֶבֶּ'ה אוֹמֵר כְּשֶׁאֲנִי אוֹמֵר תּוֹרָה אֲנִי אוֹמֵר אוֹתָהּ עִם הַנִּגּוּן עִם הָרִקּוּד [חַיֵּי מוהר"ן ש"מ]".

לאחר סיום השיעור שנמשך למעלה משעה, מורינו הרב שליט"א בירך את המתפללים וחזקם. ומשתתפי השיעור יצאו כבכל ערב לתפילת מעריב ברוב עם בניגונים ובשירים בחצר אולם התפילות יחד עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי 'ביתר עילית'
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *