צור קשר עם הרב ברלנד

'שישו ושמחו בשמחת התורה' – הכנסת ספר תורה לבית מדרשו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בליל ט"ו באב

ספר התורה שנכתב במיוחד על פי בקשת מורינו הרב ברלנד שליט"א ○ מעמד כתיבת האותיות ○ תהלוכת ספר התורה בשכונות ירושלים ○ תפילת מעריב ושירה וריקודים יחד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא שליט"א לכבודה של תורה ○ גלריית תמונות מרהיבה

'לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב…' אומרת המשנה בתענית, ואכן מה ראוי היה כשמורינו הרב ברלנד שליט"א הורה להכניס אל בית מדרשינו 'שובו בנים' ספר תורה חדש לכבוד נשמת עשרת הרוגי מלכות ולעילוי נשמת כל הקדושים שנרצחו בשנות השואה האיומות בשנים תרצ"ט – תש"ה בליל ט"ו באב, זכו אלפים מקהילת שובו בנים לקיים את הוראתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א.

ואכן כבקשת מורינו הרב ברלנד שליט"א זכינו למעמד הכנסת ספר התורה בליל ט"ו באב לפניכם הסיקור המלא ממעמד הכנסת ספר התורה:

בערב ט"ו באב נכנסו רבני הקהילה כשבידיהם הספר תורה החדש אל הקודש פנימה, למעמד סיום כתיבת האותיות של הספר תורה. בסלון ביתו מורינו הרב שליט"א כתב את האותיות האחרונות של 'לעיני כל ישראל', כשלאחר מכן רבני הקהילה ממשיכים ומשלימים את האותיות הנוספות.

בסיום כתיבת האותיות במעון קודשו של מורינו הרב ברלנד שליט"א ברחוב החומה השלישית, יצאה התהלוכה בשעה 19:30 ברוב פאר והדר כשאלפי איש אנשים נשים וטף מלווים את ספר התורה החדש בשירה וריקודים. התהלוכה עברה על פני הרחובות החומה השלישית, שבטי ישראל, שומרי אמונים, מאה שערים, ועידו הנביא. כשכלל עמך בית ישראל אף אלה שלא קשורים לקהילה עוצרים את עיסוקיהם ובאים לשמוח בשמחת התורה לפזז ולכרכר בעוז מול ספר התורה החדש שנכנס לבית מדרשינו.

תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים

רק בשעה 21:30 הגיעה התהלוכה לרחבת בית מדרשינו ולאחר מספר דקות של ריקודי שמחה לכבודה של תורה. מורינו הרב שליט"א יצא למרפסת ביתו לתפילת מעריב של ליל ט"ו באב בשעה 21:40 והחל בשירת 'אור זרוע לצדיק' כמנהגו בקודש לפני תפילת מעריב, לאחר מכן תפילת מעריב בחיות ובאש להבה. כשלאחר תפילת מעריב מורינו הרב החל למסור שיעור על מעלת היום – ט"ו באב לפניכם קטע קצר מהשיעור:

"אָז הַיּוֹם חֲמִשָּׁה עָשָׂר בְּאָב הַיּוֹם הֲכִי גָּדוֹל בְּשָׁנָה, יוֹתֵר גָּדוֹל מִיּוֹם הַכִּפּוּרִים! שֶׁבּוֹ הָיוּ יוֹצְאוֹת בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל וּמְחוֹלְלוֹת בַּכְּרָמִים, כְּמוֹ בְּיוֹם כִּפּוּר. אָז אֵיךְ יוֹם כִּפּוּר מְחוֹלְלִים בַּכְּרָמִים? יוֹם כִּפּוּר זֶה צְרִיכִים לָשֶׁבֶת עַל הָאָרֶץ וְלִבְכּוֹת לְבַקֵּשׁ סְלִיחָה עַל כָּל הַחֲטָאִים. אֶלָּא אוֹמֵר הַיְּרוּשַׁלְמִי גַּם בְּפֶרֶק שִׁשִּׁי יוֹמָא, וְגַם בְּפֶרֶק תְּשִׁיעִי שַׁבָּת, שֶׁכָּל אִשָּׁה הָיְתָה תּוֹלָה אֶת הַצָּעִיף הָאָדֹם שֶׁלָּהּ, וּמִיָּד זֶה נִהְיָה לָבָן אֵיךְ שֶׁהִיא הִדְלִיקָה נֵרוֹת כְּבָר נִהְיָה לָבָן, כָּל אַחַת שָׂמָה הָיָה לָהּ בֶּגֶד אָדֹם עַל הַחַלּוֹן, וּכְבָר הַכֹּל נִהְיָה לָבָן כַּשֶּׁלֶג "אִם יִהְיוּ חֶטְאֲכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ…"

והמשיך לדבר ממעלת היום כשהוא מקשר לזה דברי תורה ואגדה נוספים בדברי אלוקים חיים.

מורינו הרב ברלנד שליט"א מקבל לידיו הקדושות את ספר התורה החדש ומתחיל בריקודים לאחר מעריב

לאחר השיעור שנמשך קרוב לרבע שעה בשלהבות אש קודש. החלו בשירת 'שישו ושמחו בשמחת התורה…' בריקודים בשמחת התורה יחד עם מורינו הרב ברלנד שליט"א, שעומד ממרפסת ביתו ומחזיק בספר התורה החדש, וקופץ מפזז ומכרכר בכל עוז לכבודה של תורה כנער צעיר וכדוד המלך בשעתו לפני ארון ה'. וכל אנשי שלומינו – למעלה מאלף איש שהגיעו מכל קצוות הארץ להשתתף בהכנסת ספר תורה בפרט ביום גדול וקדוש זה – ט"ו באב – רוקדים וקופצים ומעגלים סוחפים לכבודה של תורה, השמחה ממלאת את הלב ואין אחד שיכול להשאר אדיש ולא לרקודולא לקפוץ יחד עם מורינו הרב מול ספר התורה החדש.

באמצע הריקודים לכבודה של תורה, הגיע להשתתף במעמד הכנסת ספר התורה, ידידו ורעו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – כ"ק האדמו"ר מספינקא דונלו שהגיע במיוחד מעיר התורה בני ברק לרקוד יחד עם מורינו הרב שליט"א לכבודה של תורה. במשך דקות ארוכות כ"ק האדמו"ר מספינקא רקד יחד עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א כשניכרת חיבת הצדיקים הגדולה זה לזה.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא

למעלה משעה של ריקודים באש להבה ובחיות אין סופית להם זכינו יחד עם מורינו הרב שליט"א. כשבסיום הריקודים בשירת 'בך רבינו נגילה בך רבינו נשמחה…' מורינו הרב ברלנד שליט"א חותם את המעמד הכנסת ספר התורה המרגש באמירת 'יהללו…' ובהכנסת ספר התורה החדש לארון הקודש ולאחר מכן קדיש אש להבה בניגונים ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 11:30 בשירת 'בך רבינו נגילה בך רבינו נשמחה'.

"והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת!"

שידור חוזר מתפילת מעריב ליל ט"ו באב ומהריקודים יחד עם מורינו הרב ברלנד שליט"א לכבודה של תורה:

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ממעמד הכנסת ספר התורה:

מורינו הרב ברלנד שליט"א בכתיבת האות האחרונה בספר התורה החדש

חתנו של מורינו הרב ברלנד שליט"א ר' נתן רובינשטיין בכתיבת אות
הרה"ח ר' משה צנעני שליט"א בכתיבת אות
הרה"ח ר' אליהו סוכות שליטא בכתיבת אות
הרה"ח ר' מאיר מלכה שליט"א בכתיבת אות
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ברחובות ירושלים
תהלוכת הספר תורה ליד בית מדרשינו הגדול ברחוב מאה שערים – ה'שול'
מורינו הרב ברלנד שליט"א בסיום תפילת ערבית בריקודים יחד עם הספר תורה
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא
כ"ק האדמו"ר מספינקא שליט"א בריקוד יחד עם ספר התורה החדש
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד יחד עם כ"ק האדמו"ר מספינקא
ריקודים סוערים לכבודה של תורה ברחבת בית מדרשינו יחד עם מורינו הרב ברלנד שליט"א
מורינו הרב ברלנד שליט"א בריקוד אחרון לפני הכנסת הספר תורה החדש לארון קודש
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *