צור קשר עם הרב ברלנד
מורינו הרב אליעזר ברלנד בשיעור למתפללי מניין שובו בנים בבני ברק

שיעור למתפללי מניין 'שובו בנים' בני ברק במעונו של מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

פעילות המניין בלילי שבתות בעיר התורה ○ תקציר מתוך השיעור

יודעים בחורי הישיבות בני התורה, ושאר עמך בית ישראל הגרים בעיר התורה, כי אם הם רוצים לטעום טעם שבת אמיתית צריכים הם להגיע למניין בניגונים של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ברחוב שח"ל 10 בבני ברק. המניין שקירב מאות לאור הגדול פועל למעלה משש שנים באותה חיות כל שבת.
על השתלשלות הקמת המניין מספר הרה"ח ר' יוסף לבייב גבאי המקום:
"כששהינו אצל הרב בדרום אפריקה לפני מספר שנים, הרב האריך בקבלת שבת שעה וחצי. האור שקיבלנו מהניגונים היה גדול. ערב אחד לאחר שחזרנו לארץ, היינו קבוצה מאנ"ש, עשרה במספר בשדה, וניגנו שם את הניגונים בהתעוררות, ואז עלה בדעת אחד המשתתפים רעיון לפתיחת המניין מידי שבת. בהתחלה הרעיון היה רק על תפילות ליל שבת, ואכן התחילו להגיע הרבה מידי ערב שבת לתפילה מיוחדת במינה עם ניגונים וריקודים. תפילה האורכת כשעה וחצי בשילוב דברי תורה הנאמרים באמצע.

מורינו הרב אליעזר ברלנד בשיעור למתפללי מניין שובו בנים בבני ברק


"עד מהרה התפשטה השמועה על המניין ורבים החלו לפקוד את המקום. אמנם לא כולם יכולים להגיע מידי שבת בשבתו היות והמניין מרוחק בשבילם, אבל מתפללים רבים מגיעים למניין איש איש לפי יכולותיו. הנוף האנושי מגוון וניתן לראות בו מתפללים מכל העדות והחוגים. מיקומו של המניין הוא בבית אבי הרב אברהם לבייב ברחוב שח"ל 10, מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע למקום מספר פעמים, ובכל פעם רבים הגיעו לשמוע ולהתחזק מאורו הגדול. בכלל התגובות על השפעת המניין הינם מדהימות. שכנה אחת פנתה פעם בשאלה מדוע לא היה מניין השבת? היה זה סמוך לר"ה כשכבר הציבור נסע ברובו לאומן, וסיפרה שמאז הקמת המניין היא יושבת מרותקת ומאזינה לתפילה במקום ללכת לישון אחר הדלקת נרות".

מוינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור למתפללי מניין שובו בנים בבני ברק

חלק משתתפי המניין – קרוב לארבעים איש נכנסו ביום שני האחרון ליל י"ד מרחשון לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בשיעור מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א דיבר ממספר נושאים בהם בענינא דיומא על כך שכרוב רחמיו הגדיל לנו ועשה את הניצחון הגדול בבחירות לפני מספר ימים, לאחר מכן דיבר על מעלת התפילה ברחל אימנו ואמר שמי שעדיין לא נסע שיסע היום וזה נחשב כ'איסרו חג' לעניין הילולת רחל אימנו. לאחר מכן דיבר על עניין איוב שאם היה מקבל את היסורים באהבה היו מזכירים אותו בשמונה עשרה – אלוקי איוב. לאחר מכן דיבר מפרשת השבוע על כך ששרה לא רצתה לחזור לתאוה ועל כך היא בכתה, ולכן כתוב "וַתְּכַחֵשׁ שָׂרָה לֵאמֹר לֹא צָחַקְתִּי כִּי יָרֵאָה וַיֹּאמֶר לֹא כִּי צָחָקְתְּ". לאחר למעלה מארבעים דקות שיעור אש להבה סיים בקדיש ובירך את כלל המשתתפים במניין.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *