צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בהדלקת נר שישי ערב שבת חנוכה במסירות נפש למרות חולשתו

שבת חנוכה בקהילת קודש שובו בנים בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ההדלקה בערב שבת ובמוצאי שבת בהשתתפותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ מצבו הרפואי של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ תפילות אנשי שלומינו בקיבוץ בצילו של הצדיק

גם בשנה זאת קיבוץ חנוכה בשובו בנים היה קיבוץ חנוכה מהגדולים בעולם, ואולי אפילו הגדול שבהם. למעלה מאלפיים אנשים נשים וטף הגיעו מכל רחבי הארץ והעולם לקיבוץ שבת חנוכה בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אף ממיאמי הרחוקה הגיעו אנשי שלומינו קהילת "שובו בנים מיאמי" לשבות בצילו של הצדיק.

דא עקא, רבות מחשבות בלב איש, אך מורינו הרב שליט"א שמוסר את נפשו למען עם ישראל, מסכים לקבל יסורים של אהבה, להמתיק דינים ולהשפיע ישועות על עם ישראל. לצערינו בכל תפילות השבת מורינו הרב שליט"א לא יצא לתפילות השבת. אך בערב שבת קודש דקות ספורות לפני כניסת השבת מורינו הרב שליט"א במסירות נפש עילאית קם ממיטת חוליו, ולמרות שעוד היה מחובר לעירוי נוזלים בשל מצבו הרפואי שהצריך רחמי שמים מרובים, יצא להדלקת נרות חנוכה – נר שישי, הן מחלון ביתו יחד עם בני משפחתו, והן בחנוכיית בית מדרשינו – במרפסת ביתו.

נכדו וגבאו של מורינו הרב שליט"א – ר' דוב צוקר הי"ו הסביר בראיון לאחר השבת בקו המידע דחסידי ברסלב "מורינו הרב שליט"א סבל מדימום פנימי, דבר שסבל ממנו כבר בעבר ונובע מהתאמצות יתר. ולמרות שהמלצת הרופאים הייתה שמורינו הרב יתפנה בערש"ק לבית החולים, מורינו הרב שליט"א החליט להשאר בביתו, ובעצם עברנו" – מספר נכדו – "למצב של אשפוז בית הכולל ביקור רופאים, ובדיקת מדדים תכופה יותר".

לאחר שהדליק במסירות נפש את חנוכיית בית המדרש, הודיע הגבאי ר' יוסף אסולין כי מורינו הרב שליט"א לא חש בטוב, ולא יצא לתפילת ליל שבת. בלב דואב אנשי שלומינו החלו בתפילת המנחה סמוך לשקיעה, ומיד לאחר תפילת מנחה החלו בקבלת שבת, למרות שמורינו הרב שליט"א לא היה נוכח בתפילות השבת, רוחו ודאי הייתה עם אנשי שלומינו כאשר התפללו את כל תפילות השבת בכזו חיות בכזה התעוררות. לאחר קבלת שבת שארכה קרוב לחצי שעה, אנשי שלומינו עצרו את התפילה לאמירת תיקון הכללי, ולאחר מכן המשיכו ביתר עוז תפילת ערבית.

גם בבוקרו של שבת קודש, אנשי שלומינו התאספו לבית מדרשינו לראות היקרה הנס שמורינו הרב שליט"א יחוש בטוב ויכנס, וכשעה לפני הנץ החמה שוב הודיע הגבאי ר' יוסף אסולין כי מורינו הרב שליט"א לא יצא לתפילות השבת בכלל, ואנשי שלומינו התחילו בתפילה של למעלה מארבע וחצי שעות, שבת ראש חודש חנוכה, עם הלל של למעלה מחצי שעה. וקריאת התורה של שלושה ספרים, ומוסף לשבת ראש חודש. וכל ניגון וניגון מאריכים בחיות, כולם מרגישים אכן, מורינו הרב שליט"א סובל את יסוריו, אך בד בבד מכניס רוח חיים באנשי שלומינו להתפלל באריכות ובשמחה. גם בעת רעוא דרעוין אנשי שלומינו התפללו סמוך לשקיעה ומיד נטלו ידיים לשלוש סעודות, לאחר כל ששרו את כל הזמירות, סיימו בברכת המזון ותפילת מעריב.

ברחמי ה' הגדולים ובחסדיו העצומים, זכינו ובמוצאי שבת קודש מורינו הרב שליט"א חש יותר טוב, וכשיצא להדליק בחלון ביתו עם בני משפחתו, ראה את צמאון הציבור האלפים שהגיע מכל רחבי הארץ והתאסף מתחת לחלון ביתו בכדי לחזות בזיו פניו ולראותו מדליק את הנר השביעי. מיד שסיים את ההדלקה בחלון ביתו, יצא למרפסת ולאחר שני הברכות בקול רועד קמעא, הדליק בחנוכיית בית המדרש את הנר השביעי, לאחר ההדלקה עמד במסירות נפש כשכולם רואים שלמרות חולשתו, מחיה את כולם בתנועתיו בשמחה ובחיות אדירים, מאות אנשים שזכו להספיק להגיע להדלקה קפצו ורקדו, לאחר שבת שלמה שציפינו לראות את זיו פניו הקדושות, כעת זוכים למעלה מחצי שעה מורינו הרב שליט"א שר את כל זמירות חנוכה, בחיות גדולה באש להבה. לאחר מכן אמר קדיש ונכנס לביתו נאווה קודש בשירת 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה'. אשרינו שזכינו!

 

בהדלקה הנר השביעי מוצאי שבת חנוכה תשפ"ג – צילום: נחמן משעל
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *