צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לקהילת ברסלב בחשמונאים

קהילת ברסלב בגני מודיעין – חשמונאים ○ תקציר מתוך השיעור

זכו אנשי קהילת ברסלב בישוב הדתי גני מודיעין – חשמונאים להיות מקורבים למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הקהילה שבראשה עומד המשפיע הרה"ח ר' יוחנן נתן שליט"א זוכים בכל יום להתאסף בין מנחה לערבית לשיעור תורה בספרי רבינו הקדוש. כאשר בתוך התפילות משולבים גם ניגוניו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בעקבות כך שבישוב חשמונאים ישנם מגוון של מגזרים ישנם מתקרבים רבים בעיקר צעירים שזוכים לטעום את האור הגדול של רבינו הקדוש.

זכו בני קהילת ברסלב בחשמונאים להכנס את הקודש פנימה לשיעור מיוחד מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעון קודשו ביום רביעי ליל י"ט טבת לפני תפילת מעריב.

בשיעור דיבר מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א על עניין פרשת השבוע שהייתה – ויחי, מעניין שיעקב שׂיכל את ידיו בברכו את אפרים ומנשה, ומהסודות הנוראים שיש בדבר. וכן דיבר על עניין קערת כסף אחת וחיזק על ענייני קדושה ופרישות. לאחר מכן דיבר מעניין מכירת יוסף, שהאחים חשבו שיוסף רוצה למכור אותם, כשיטת הרמב"ם שמותר למכור בני שפחות שלא שוחררו בשטר. וכן בשיעור סיפר סיפור מרתק של חזרה בתשובה. וכן דיבר מכך שדוד בכל יום בהתבודדות שלו היה נלחם עם אריות, ומכך שרבי חנינא בן דוסא הבריח אריה כמובא במדרש תנחומא. וכן הביא את המדרש על יהודה שניגש לפני יוסף, וכשבאו לאסור אותו נתן שאגה וכל המצרים הסתובב ראשם מפחד.
בהמשך השיעור דיבר באריכות באגדה במעשה רב כהנא כמובא בגמרא בבא קמא קי"ז. לאחר מכן לקראת סוף השיעור דיבר מהזוהר בויקרא "כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור"  – כל העולם כולו ככדור, וכן הביא את המדרש המדבר מכך.
בסיום השיעור דיבר מפרשת שמות והביא את הספורנו על פסוק "ויעש להם בתים" שפרעה בנה למרים ויוכבד בתי יולדות בשביל שיספיקו להגיע ולחנוק את הילדים בלידה ה"י, אבל הם תרצו לפרעה שעד שהם מתעוררות הילד כבר נולד. במילים אלו סיים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א את השיעור ויצא לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו כבכל ערב.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *