צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לראשי קבוצות ברחבי הארץ במעונו של הגה"צ אליעזר ברלנד שליט"א

כבכל יום בשבועות האחרונים גם ביום רביעי בשבוע שעבר ליל ב' אדר נכנסו ראשי קבוצות מרחבי הארץ לשיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

את השיעור החל בשאלה מדוע בפרשת תרומה הכניסו את עניין הנשיאים, וכן דיבר מגדולת נחשון בן עמינדב שמרוב ענוותנותו לא הסכים שיכתבו עליו "נשיא לבני יהודה" כשאר הנשיאים.

לאחר מכן בהמשך השיעור עשה את החישוב שעשרים ואחד הקורבנות הם עשרים ואחד מלכי בית דוד. לאחר מכן דיבר מעניין מנשה שהרג ביום אלף איש, ובא בגלגול במעשה שסיפר על אחד ששבר פסלים והרגוהו, ולא רצו לזון את אלמנתו, עד שבא בחלום ואמר שהוא מנשה אשר בא בכל דור לתקן את עניין הפסלים.


לאחר מכן דיבר מגדולת הבאים לצדיק:

"אָדָם יוֹדֵעַ אֲנִי עָשִׂיתִי עֲבֵרוֹת אַז בְּסֵדֶר אֲנִי יָבוֹא לַצַּדִּיק, אָדָם יוֹם אֶחָד מְזַהֶה שֶׁהוּא רַק עָשָׂה עֲבֵרוֹת כָּל הַחַיִּים, הוּא מְחַפֵּשׂ אֶת הַצַּדִּיק. אַז אִם אַתָּה בָּא לַצַּדִּיק – אַז הַצַּדִּיק יָכוֹל אֶת הַכֹּל לְתַקֵּן, אֶת הַכֹּל לְכַפֵּר כָּל הַגִּלְגּוּלִים, אֲבָל אִם אַתָּה לֹא בָּא לַצַּדִּיק כְּמוֹ שָׁאוּל הַמֶּלֶךְ…"

בהמשך דיבר בעניין מעשה מנוח וצללפונית שהמלאך הגיע אליהם והזהיר את אמו של שמשון (הצללפונית) שלא תשתה יין, וכן דיבר מכך ששמשון טעה בכך שאמר "ישרה היא בעיני" ואמר שאדם עם כל מה שעובר עליו אסור להגיד "ישרה היא בעיני". לאחר מכן דיבר מהליקוטי הלכות בהלכות יין נסך על כך שמשמשון אמור להיות מלך המשיח.
לאחר מכן דיבר מחיוב לימוד התורה והגמרא כמובא בתורה א', וכן בתורה ק"א ללמוד בעיון. ומכך שצריכים רחמים גדולים לגאולה, וזה זוכים על ידי לימוד הגמרא, וכן דיבר מתורה ק"ה על כך שצריך ללמוד בעיון ולהבין דבר מתוך דבר, ודיבר מכך באריכות. לאחר מכן דיבר על קדושת האדם. בהמשך השיעור דיבר מעמרם שגירש את אשתו, ומכך שאם לא היה מגרש את יוכבד כל המצרים היו עושים תשובה. בסיום השיעור דיבר ממעלת הריקודים ומכך שחזקיהו לא רקד, ואם היה עושה ריקודים אז היה מכניע את כל האויבים במלחמת גוג ומגוג והייתה הגאולה השלמה.
לאחר למעלה מחמישים דקות של שיעור מורינו הרב שליט"א סיים בקדיש ויצא לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו.

למעננו ולמען דורותינו נענים לקריאתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א להצלת מוסדות שובו בנים מקריסה – נכנסים כעת לקישור >>

לתרומה ישירה לחצו על הקישור

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *