צור קשר עם הרב ברלנד

קדושת הארץ נפגמה אחרי מכירת יוסף – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "לעתיד לבוא אסור יהיה ללכת עם נעליים"

"קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ" (בראשית פרק יג פסוק יז)

"אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן עֲתִידָה יְרוּשָׁלַיִם שֶׁתְּהֵא מַגַּעַת עַד שַׁעֲרֵי דַמֶּשֶׂק" (שיר השירים רבה)

"וְנַפְשִׁי כְּעָפָר לַכּל תִּהְיֶה" (ברכות יז ע"א)

"מִזְבֵּחַ לַה' בְּתוֹךְ אֶרֶץ מִצְרָיִם" (ישעיהו יט יט)

יום א', י"ב אב תשפ"ג – "פתאום כל העולם יקבל את קדושת ארץ ישראל"

אלה דברי קודשו:

ליוסף לא היו נעליים, אם היו מחלקים לו נעליים לא הייתה בעיה – מכרו אותו, בשביל זוג נעליים.

שואלים איך לאחים לא היו נעליים, אומר הפלח הרימון (פלח הרימון הינו ספר הכולל את מאמרי החסידות של הרב הלל מפאריטש. מאמריו נרשמו, חלקם על ידי עצמו וחלקם על ידי תלמידיו והוחזקו ברשות משפחתו) שארץ ישראל היא ארץ קדושה בקדושת קודש קודשים, אברהם יצחק ויעקב קדשו את הארץ, "קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ" (בראשית פרק יג פסוק יז).

ר' נתן אומר, כשהולכים בחוץ לארץ אז מקדשים את חוץ לארץ, כשהולכים בארץ מקדשים את הארץ. כשהולכים בארץ לאורכה ולרוחבה, אתם באים לשיעור מאופקים נוסעים 300 קילומטר אז מקדשים את כל הארץ, כל הארץ נהפכת לקודש קודשים, לקדושת ירושלים. הם באים לירושלים לשיעור וחוזרים אז הם ממשיכים את קדושת ירושלים.

ע"י שבאים לירושלים וחוזרים, אז מקדשים את כל העולם בקדושת ירושלים, כי "אָמַר רַבִּי יוֹחָנָן עֲתִידָה יְרוּשָׁלַיִם שֶׁתְּהֵא מַגַּעַת עַד שַׁעֲרֵי דַמֶּשֶׂק" (שיר השירים רבה), וארץ ישראל תתפשט לכולם העולם כולו.

אנחנו כל יום מקדשים את העולם מחדש, עוד לא רואים את זה, אבל פתאום כל העולם יקבל את קדושת ארץ ישראל ואז יהיה אסור ללכת עם נעליים.

ברגע שאנחנו נהיה קדושים בקדושת ירושלים, בקדושת בית המקדש אז לא הולכים עם נעליים. כי ראובן לא הלך עם נעליים, שמעון לא הלך עם נעליים, לא היה נעליים לאף אחד – פתאום מכרו את יוסף אז גמרנו, כבר אי אפשר ללכת בלי נעליים.

כי הצדיק ממשיך את הקדושה, רק ע"י הצדיק, ע"י שחולקים על הצדיק, מבזים ומשפילים אותו, "וְנַפְשִׁי כְּעָפָר לַכּל תִּהְיֶה" (ברכות יז ע"א), הוא הגיע לריצפה.

צריך לקדש את כל הארץ בקדושת ירושלים, קדושת בית המקדש קודש קודשים. כל הארץ היא מקודשת, כתוב ששלמה קידש את כל החצר, שבזמן שלא היה ביהמ"ק היה מותר להקריב בכל מקום, כי הכל היה קדוש בקדושת ארץ ישראל, בקדושת קודש קודשים, בקדושת ירושלים, אבל מאז שנבנה ביהמ"ק כבר אי אפשר להקריב במקום אחר, רק לגויים מותר, לנו אסור.

כתוב ברמב"ם בהלכות עבודה שלגויים מותר להקים ביהמ"ק בכל מקום ולנו אסור, כמו שכתוב, "מִזְבֵּחַ לַה' בְּתוֹךְ אֶרֶץ מִצְרָיִם" (ישעיהו יט יט).

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁמוֹנָה יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבגבורה

סדר ספירת העומר: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם י"ה בו"ה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *