צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א למתפללי 'בית רבינו' בעיר חולון

היום (רביעי) ליל ו' אדר־א' נכנסו אל מעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א קבוצה מאנשי שלומינו מהעיר חולון, ממתפללי בית הכנסת 'בית רבינו' שבו ביקר מורינו הרב שליט"א רבות בעבר. המתפללים זכו לשמוע שיעור אש להבה, דברי אלוקים חיים ממורינו הרב שליט"א במשך כשלושים וחמש דקות.

לפניכם תקציר מהשיעור ומהנושאים עליהם דיבר במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א כשהוא מדבר בעניין חודש אדר שבו יש את כל ההשפעות ואמר בבדיחותא שאדר ראשי תיבות 'רבבות אלפי דולרים…'. וכן עסק במפרשים ובמדרשים רבים על מגילת אסתר ומתוך הגמרא מגילה על המן ומרדכי שהיו ראשי גייסות ומה שהמן בזבז את כספו ומכר עצמו למרדכי.
ועסק בעניין כלב שאמר "עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה" ועוד פסוקים שם שהם סופי תיבות שם הוי'ה בהיפוך, והיה בהיפוך מכיוון שלא רצו להכנס לארץ. מענין לעניין הביא את הבעל הטורים על "ואתחנן" שהוא בגימטריא שירה. והזכיר מספר פעמים במהלך השיעור כי מחר בלילה תתקיים הילולת משה רבינו ליל ז' אדר ואמר שיסעו כולם לקבר רחל ביום מסוגל זה.
לאחר מכן הביא את הפסוק "לפיד בוז לעשתות" באיוב ואת הילקוט שמעוני המדבר מכך שאסור להוכיח אדם, וכי זה לא יעזור, רק להפך. אלא צריך לקרב עם סעודות וטישים וניגונים, כמו נח שהיה מוכיח את דור המבול על מעשיהם והיה אומר להם דברים קשים כלפידים והיו מבזין אותו ואומרים לו אם יבוא מבול, יבוא עליך ועל בניך. כמו"כ עסק בסוד בלק בן ציפור, שהייתה לו ציפור אשר הייתה מגלה לו האם יצליח במלחמותיו.
בהמשך השיעור הביא את המעשה מרש"י הקדוש שהיום (ה' אדר) היה יום הולדתו, עם המנהיג הצלבני גוטפריד מבויון, שרש"י אמר לו לפני מסעו לארץ ישראל כי יחזור עם שלושה סוסים בלבד, גוטפריד כעס על נבואת הזעם והבטיח שאם לא יהיה כדבריו ינקום ברש"י ויגלה את כל יהודי צרפת. לבסוף חזר עם ארבעה סוסים ורצה לנקום ברש"י את תבוסתו בקרב, וכשנכנס לעיר נפלה אבן מהחומה והרגה את הלוחם הרביעי. גוטפריד בא לבקש את סליחתו של רש"י אך בדיוק יצאה מיטתו.
לקראת סוף השיעור עסק בעניין חזקיהו שקיבל מתנות מבלאדן בן בלאדן והיה חולה ולמרות הכל לא התייאש ומעניין הניצחון על סנחריב, שאז השמש הלכה אחרונית. וכן בעניין חנה שאמרה "קשת גיבורים חתים…" שראתה שמונה מאות חמישים שנה לפני החשמונאים את כל מה שיעשה עמם. עוד הוסיף לדבר על מלחמות החשמונאים. עוד הוסיף לדבר אבא תחינא חסידא שעצר את השמש. וחזר בסוף השיעור לעניין כך שמחר ליל ז' אדר הילולת משה רבינו יסעו כולם לקבר רחל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *