צור קשר עם הרב ברלנד

"כָּל אִשָּׁה הִיא נִיצוֹץ מֵאֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום רביעי פרשת ויקרא ליל י"א אדר־ב':

"אז כל יום נהרגים עשרה יהודים, כולם בחורי ישיבות, חיילי הסדר. עכשיו בבית חולים שיפא לקחו שלוש מאות בשבי, ועשרים מחבלים – ארבעים מחבלים כבר הרגו אותם. זה נהפך למבצר של החמאס, [ואף על פי כן] ארגון הבריאות הבינלאומי הזהיר את ישראל לא לגעת בבתי חולים, בתי חולים זה קודש קודשים. זה רק בשביל החמאס, זה מבצרים של החמאס, אל תעיזו לגעת שם. בידן הזהיר שהוא יכנס למלחמה עם היהודים, אם יגעו בבתי חולים. בינתיים נהרגו שם שלושה בחורים מ[ישיבת] חספין, בחורי ישיבה. ושלושה בחורים מ[המכינה] בעלי, ישיבה בשומרון. כל יום נהרגים עוד עשרה בחורים, כולם בחורי ישיבה.
הכל כי הבנות לא האריכו את השמלות מספיק, כל רגע שרואים איזה רגל נהרגים עוד מאה יהודים. מיכל נתנה לדוד כזו בעיטה, כזו סטירה. שמעו אותה עד אומן, היא אמרה ראיתי את הרגלים שלך. [אמר לה דוד]: רקדתי לפני ארון הברית, מה את רוצה…?. לא אכפת לי, אני בת של שאול המלך. כל הילדים שלו; איש־בושת מפי־בושת, הבן של שאול, הנכד של שאול הבן של יהונתן. כולם על שֵם הבושה, אצלינו לא ראו לא עקב ולא אגודל. אצל הערבים, [ו]בטשקנט, לא רואים עקב ואגודל, ולא רגלים, לראות רגלים זה הבושה הכי גדולה. אפילו שיש מכנסיים זה לא משנה. העיפה אותו מכל המדרגות.
כי האשה היא כולה צניעות, היא כולה קדושה. כל אשה היא ניצוץ ממשה רבינו, כל אשה היא ניצוץ מאסתר המלכה. כתוב בליקוטי הלכות מילה ד' כ"ד, כל אשה היא ניצוץ מאסתר המלכה.
עכשיו אנחנו כבר בתענית אסתר, אסתר אמרה שלושה ימים לצום. שובו בנים עושים הכל הפוך על הפוך. מתי אתה צם? – מחר? למה לא בניסן?. מתי צמו? ניסן. אז למה אתה צם מחר, אתה בעצמך אומר. מה אתה שובו בנים? אז הכל הפוך, שובו בנים צמים מחר. אני יודע שצמו שלושה ימים [בחודש ניסן], רש"י אומר בי"ד בט"ו בט"ז, ט"ז בלילה תלו את המן, לכן עושים סעודה בלילה [היינו במוצאי שושן פורים]. כל העניין זה לעשות סעודה בלילה, כי אז תלו את המן בליל ט"ז.
כי המן היה קמצן 'בר קמצא', רשע מרושע. לא אומרים פרעה הרשע, וגם לא אומרים אנטיוכוס הרשע. כי הם היו 'צדיקים' [לעומת המן], אנטיוכוס נתן לנו חנוכה – שמונה ימים. פרעה נתן לנו את סוכות ופסח, סוכות שמונה ימים, פסח שבע ימים. המן הרשע מרושע הזה, לא פרגן לנו כלום. ולא ריחם עלינו. אני לא מספיק לשתות יין, אני רק רוצה לשתות כוסית, כבר אמרו לי אחרי השקיעה. אז הכל מי אשם? המן הרשע. הכל בגלל המן הרשע, או שובו בנים אשמים, או אולי אתה אשם… אז בקיצור, אני לא סולח לו, על זה אין מחילה, שהוא לא פרגן לנו כלום. נתן לנו רק יום אחד. אבל חכמים אמרו, י"א י"ב י"ג, כתוב במשנה ראשונה במגילה, שצריכים לשתות יין גם בי"א – היום זה כבר י"א – בי"ב, בי"ג, ט"ו, ורש"י אומר גם ט"ז עד ליל י"ז – בלילה שאז תלו את המן.
ולכן כל בת היא צריכה לדעת שהכל זה בזכות הבנות הצדיקות, שכל בת היא ניצוץ ממשה רבינו. כל בת צדיקה היא נשמת משה רבינו, כמו דבורה הנביאה שהייתה נשמת משה רבינו, אז הייתה מוקפת באש להבה, כל יום הייתה מוקפת באש להבה, קראו לה "אשת לפידות". הייתה מוקפת בלפידי אש, כמו רבי זירא היה מוקף בלפידי אש, וכמו רבי יהונתן בן עוזיאל מוקף בלפידי אש. וכל מי שנולד בקדושה, אז הוא יזכה להיות מוקף בלפידי אש, והוא יפסיק את המלחמה ויביא את הגאולה השלמה במהרה בימינו אמן
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁמוֹנָה יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבגבורה

סדר ספירת העומר: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם י"ה בו"ה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *