צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יעקב סלמה בעדות על דעת הרב עובדיה על הנסיעה לאומן

מה דעת הרב עובדיה על הנסיעה לאומן ראש השנה?

עדות מאלפת של ראש ישיבת 'נצח נצחים', הרב יעקב סלמה שליט"א, תלמיד ותיק של מרן הרב עובדיה זצ"ל, לגבי הנסיעה לאומן בראש השנה.

"בזמנו, הרב שלי היה מרן הרב עובדיה זצ"ל ואליו הייתי מפנה את שאלותיי. באם הרב עובדיה היה עסוק הייתי מפנה את השאלות לתלמידו ממשיך דרכו, לפי מיטב הבנתי היה זה הרב בעדני מבני ברק."

"אמרתי לרב בעדני: כבוד הרב, בשנה שעברה הייתי באומן בר"ה ומאוד התעוררתי מהתפילות שם, ואילו עכשיו מתפרסם שהרב עובדיה דיבר שלא לנסוע, ואני ככלל לא זז כמלא הנימה מפסקי הרב עובדיה."

"ענה לי הרב בעדני:  תיסע, הוא לא דיבר אליך."

"המשכתי להקשות: מחילה כבוד הרב, אבל הרב עובדיה דיבר בלוויין לכול עם ישראל."

"סיפר לי הרב בעדני בעדות מכלי ראשון: בשבוע שעבר הייתי אצל החכם עובדיה (ככה קרא לו הרב בעדני) ודיברתי איתו על הנסיעה לאומן בר"ה. אמר לי חכם עובדיה שכול מה שהוא דיבר נגד היה בגלל הדברים סיפר לו אותו רב מצפת שנגד החסידות בכללותה, ואף נגד הבעש"ט הקדוש ונכדו ר' נחמן. אותו רב המתנגד לחסידות סיפר לרב עובדיה שהולכים לשם בגלל המחירים הזולים – אז דיבר הרב עובדיה בחריפות."

"המשיך הרב בעדני ואמר: עוד אמר לי חכם עובדיה, אדם שנוסע בכדי להגיד את התיקון הכללי ולהתחזק, הוא חייב לנסוע. זה נלמד בקל וחומר מאדם שנוסע להשתלת כלייה לחו"ל, וכי השתלת נשמה לא כול שכן שנוסעים?"

"תבינו, הרב עובדיה אמר שמי שהולך בכדי להתחזק באומן זוכה להשתלת נשמה, וכול מה שדיבר נגד היה על אנשים שהולכים לברוח מהקשיים של הבית ולהתפרק."

"הרב גדעון בן משה, שבחייו של מרן הרב עובדיה זצ"ל, היה ראש בית ההוראה שלו, יחווה דעת בהר נוף. בעקבות דברי הרב בעדני מפי הרב עובדיה עליתי למטוס לאומן ובספסל לפניי ישב הרב גדעון בן משה, ענק שבענקים, אחד מגדולי ישראל. שאלתי אותו – כבוד הרב, מה הרב עושה פה? הרי הרב עובדיה דיבר נגד! לי הייתה תשובתו של הרב בעדני, אבל רציתי לדעת את דעתו."

"ענה הרב גדעון בן משה: אף אחד לא הבין את הרב עובדיה, אני דיברתי עם הרב עובדיה שביקש ממני לנסוע, ועוד ביקש שהדבר הראשון שאעשה יהיה להתפלל עליו."

דעת שאר גדולי ישראל על הנסיעה לאומן ראש השנה

"הרב קניבסקי חיזק בחורים שהתחזקו מכך, לנסוע לאומן."

"הרב שטיינמן אמר לבחורים מהישיבה שלו, אורחות תורה בבני ברק, שהתחזקו מהנסיעה, אמר להם לנסוע לאומן."

"גדולי ישראל אומרים לנסוע לאומן ראש השנה, ובכלל ההסתרה על הנסיעה לציון ר' נחמן יורדת. ההסתרה עוברת על הצדיק שבדור."

"שהייתי בן 18 בחור בפורת יוסף, לפני 25 שנה, ברסלב היה דבר בזוי. ברסלב זה נתפס כדבר איום ונורא, זה היה כמו להמיר דת, תהיה חילוני הרבה יתר טוב, כמו שעדיף להיות חילוני מאשר נוצרי. היום ברסלב זה קונצנזוס, החריפות ירדה בצורה גדולה. אבל, ההתנגדות עברה בגדול לצדיק הדור."

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *