צור קשר עם הרב ברלנד

צדיקים ותלמידי חכמים ממשיכים להתעורר במחאה על ביזיון הרב ברלנד שליט"א – דברי הרב ישראל שרת שליט"א

נצח ישראל לא ישקר, קידוש השם גדול כשצדיקי הדור מתחילים להתעורר ולמחות מעל כל במה על כבוד הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. ידענו בעבר על רבנים גדולים שדיברו על גדולת הרב ברלנד שליט"א ועל גנות ואיסור הדיבור הרע עליו, אך אנו עדים בתקופה האחרונה לתופעה מרתקת. הרבה צדיקים, רבנים ומזכי הרבים, צדיקים גדולים ונסתרים, שלא נודעו עד עתה בהשתייכות לרב ברלנד ולקהילתו, ופתאום קמים בקול גדול וסוחפים אחריהם רבים למחות על עוון ביזוי הצדיק.

"אנחנו חייבים למחות על ביזיון הצדיק, ק"ו שלא יהיו הרבה שימחו, כי "ברית כרותה ללשון הרע להתקבל". בנוסף לכך, אנשים מרגישים שמי שמוחה ומדבר נגד הרדיפה נגד הרב ברלנד, זה כאילו משייך אותו לדבר מסוים, ואנשים לא אוהבים לתייג את עצמם. בפרט שיש מחלוקת, אנשים מפחדים שיכניסו אותם לתוך המחלוקת ובפרט שהכול הולך עם איומים, 'אם תדבר נגד הרדיפה על הרב אנחנו נמרר לך את החיים, אנחנו לא נפיץ את הספרים שלך ונשרוף אותם'."

"אני מדבר כנגד המחלוקת על הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א שהוא מצדיקי יסוד עולם של הדור הזה, אם לא הצדיק הגדול שבהם, ובעוונות הרבים המדינה שפה, כמו שעשתה לרבים, כך עושה לרב ברלנד. המדינה שואלת לאן הולך הכסף של הפדיונות בזמן שהם גנבים לאור יום, שודדים בחושך ועושים הכול והם באים לשאול על צדיק מה הוא עושה."

החל למחות הרב ישראל שרת שליט"א מול קהל גדול של יראים בבית הכנסת מוסאיוף שבירושלים.

"הם גנבו ילדים, את ילדי תימן, היה עדיף שימיתו את היהדות המפוארת הזו, שהעבירה מסורת טהורה מאז ימי בית שני, בתאי הגזים, ולא המיתה שהמיתו אותם המדינה. זו הריגת הנשמות, בשואה מתו מות קדושים ועלו ישר לגן עדן, פה הרגו דורות. חמי, עד היום לא יודעים איפה אח שלו, וגם עוד אחד מהמשפחה, מכרו אותם. האימהות שלהם בוכות עליהם כבר 60 שנה, מכרו אותם לגויים, לחילונים, זה מותר! הרב עוזי משולם שהיה צדיק נסתר, הרגו אותו כי הוא גילה את האמת."

"אתם שקרנים, ואתם תשאלו מה עושה צדיק אמת, זו בושה וחרפה. הם עשו את זה גם לרב יעקב יוסף זצ"ל, קראו לו לחקירה, שיבד"ל הרב מוצפי גם כן קראו לו לחקירה, הרב אברהם יוסף קראו לו לחקירה, זה לא בחינם – יש פה מגמה להשפיל את כבוד התורה ולומדיה עד עפר."

"הם יכולים לבוא ולשאול את החכם בביתו, אבל לא, נביא ניידת, נשים אזיקים, נוציא אותו לרחוב, נרעיש, נסריט – כדי שכולם יראו כאילו הרבנים גנבים. אתם הגנבים, לא הרבנים, ואם הייתם נותנים לרבנים לדבר ככל אשר על ליבם, לא היו שום גנבים במדינה, לא היה צורך בבתי סוהר. אבל, הם לא רוצים, הם רוצים שיהיו בתי סוהר ואנשים ימותו."

"למה הרב ברלנד עושה פדיון נפש? אנשים באים לבקש ישועה, לפעמים הרב ברלנד עושה פדיון בלי כסף, אך לפעמים הוא מבקש לפדיון סכום כזה או אחר. זו זכותו המלאה, אתה לא רוצה אל תביא! הוא יודע מה גזרו עליך והוא יודע מה הפדיון שלך. לא, כשקובעים מחירים מופקעים לתרופות מבלי לכלול אותם בסל הבריאות זה בסדר, רופא לוקח על השתלה 180 אלף. הרופא הורג אותו בניתוח, אבל אצל הרב הישועה מובטחת ואסור לו לקחת פדיון? מי שמכיר את הרב ברלנד יודע שהוא לא נהנה מזה, הוא נותן את הכול לצדקות."

(השיעור באדיבות הרב יעקב סלמה מ'ישיבת 'נצח נצחים')

"מי שמכיר אותו יודע כמה שהוא בז לכסף, בז לזהב, בז לאוכל ובז לשתייה, לא יום ולא יומיים, למעלה מארבעים שנה. אבא שלי מכיר אותו כבר עשרות שנים, אמר לי – 'מצעירותו אמרתי שהרב ברלנד יהיה גדול, יש לו יגיעות נוראות בעבודת השם'. יבואו אנשים מושחתים ויעיו לדון ולתת על הרב ברלנד? מה הבעיה שלכם, הטיפות שהוא נותן לרפואה? וכי הבבא סלי לא היה נותן בקבוקי מים וערק?"

"זה שמן של צדיק, אנשים במרוקו היו הולכים עם שמן לקברות של צדיקים ומרפאים עם זה חולים. אבל המטרה שלהם להרוס את אמונת החכמים ולבזות את לומדי התורה."

"אם אדם אחר היה בגילו של הרב ברלנד ובמצבו הבריאותי, אף אחד לא היה מעז לקחת אותו למעצר. אבל הרב, אע"פ שזקן, תרם כליה, מס' גידולים הוציאו מגופו, חולה ברגלו ובקושי הולך – עליו אסור לרחם. זה כבוד השם ועל זה אנחנו חייבים למחות, איך אמר שמואל הנביא, "כִּי לֹא אֹתְךָ מָאָסוּ כִּי אֹתִי" (שמואל א' ח ז). הם לא דנים על שמואל, הם דנים על השם, והתירוץ – על משיחו."

"תראה לי עו"ד אחד שלא לוקח על 10 דקות שלו כסף, והרבנים נותנים את ימיהם ולילותיהם לזולת. הרב ברלנד, בגילו 82, בקושי ישן, הוא נודד בכל הלילות בארץ בכדי לקרב עוד יהודים בבתים. בא נראה אותם משקיעים ככה בילד שלהם, לא בילד של מישהו אחר."

"לפי החפץ חיים ולפי התורה אין שום היתר לאדם לשמוע לשון הרע, כל שכן לקבל, וכ"ש שלא שמע את שני הצדדים. למי תאמין, לרשעים? לשקרנים? איך אתה יכול להאמין להם?!"

"'שובו בנים', אתם יודעים כמה אנשים חזרו שם בתשובה במשך עשרות שנים ונהיו צדיקים גמורים? זה מה שכואב להם. הרי הם לא יגנו לא על השבת, לא על בחורי הישיבות ולא על בנות ישראל."

"פדיון נפש – אדם יכול לדון על פדיון נפש כשהוא בכלל לא מבין מה היא נפש? ובכלל הוא לא מאמין שיש נפש! הצדיק יודע את חולי הנפש ואת רפואתה. היה הצדיק מרעננה, רבי יצחק הכהן הוברמן על"ה, טוב שהוא כבר נפטר, כי אם היה חי היו הולכים לעצור אותו אחרי שישמעו את הדברים. פעם הגיעו אליו עם מקרה של אישה בחודש תשיעי שהרופאים אמרו שזו סכנה גדולה, או היא או הילד. זה היה ערב שבת, אמר להם בשבת לא יקרה כלום, תבואו ביום ראשון אחרי הברית שאני משתתף, אני אשאל את אליהו הנביא ואגיד לכם מה הוא אמר. ביום ראשון אמר שאליהו הנביא אמר שלא יקרה לוולד ולאם כלום, לא לנתח."

"שאלו את הרב שטיינמן במה הצדיק מרעננה זכה? ענה,

אני זוכר אותו מילדותו שהיה שקדן גדול בתורה ועמל בה מתוך דחק ועוני. פעם הזמינו אותו לסנדקאות, אמר שלא נכנס בגלל הפריצות, אליהו הנביא לא נכנס, אני אכנס? והוא היה מבקש על פדיון נפש סכומים גדולים, הגיע אליו מישהו שאימו הייתה במצב קשה. ביקש 20 אלף לירות לפדיון, הבן התעקש וביקש רק ברכה. אמר הרב, הוברמן אני אברך, אבל אם אתה רוצה שהיא תחיה צריך הכסף לפדיון. הוא היה לומד תורה מתוך עוני, הכסף לא נשאר אצלו אפילו לילה אחד. הבן לא הסכים, הלך, אבל חזר אחרי יומיים, אמר לו הצדיק מרעננה – זהו, עבר הזמן."

"בדידי הווה עובדה, הילד שלי היה חולה מאוד והרופא פחד להתעסק איתו. הלכתי לרב ברלנד והוא אמר לי שלא צריך שום דבר ושום רופא. שאלתי, כלום כלום? בבוקר קם הילד בריא ושלם, בלי סימן ודבר, כלום. כבר אצל שאול שחיפש את האתונות למדנו שהיו מביאים כסף לחכם."

"זו חוצפה שאין כדוגמתה, אתה לא רוצה להביא אל תביא. הצדיק נותן לך עצה כצד להירפא, אתה לא רוצה? בבקשה, יש רופאים."

"הגמ' אומרת שלא חרבה ירושלים עד שביזו בה תלמידי חכמים. כשהרב ברלנד היה בגלות הממשלה ביקשה מהממשלה שם שיכניסו אותו למעצר. הרב ברלנד לא ביקש שם דבר, רק את התפילין. אמרו לו, או תפילין או אוכל, אמר תפילין. הביאו לו תפילין, לא הביאו לו אוכל עד שהתעלף ביום הרביעי. אז הם פחדו מרעש ציבורי והביאו לו אוכל."

"מי שמאמין ללשון הרע שיחשוב אם הוא היה מחכה ארבעה ימים ללא אוכל בכדי לזכות בתפילין. בבית הכנסת שלו בסעודה שלישית, מישהו בטבעיות פתח קופסת שימורים של טונה ולחץ אותה, יש בזה בעיה של בורר, הרב ברלנד קפץ ממקומו, תפס את השמן ביד ושתה אותו בכדי שאותו יהודי לא יעבור על איסור בורר. זה נקרא צדיק, שמוכן לבלוע את הדבר המאוס הזה בשביל להציל יהודי מחטא."

"את כל הצדיקים רדפו, זה שרודפים ומזלזלים לא אומר שהאדם אינו צדיק, מפה לא מביאים ראיה. אברהם אבינו היה בבית האסורים 10 שנים, משה רבנו 10 שנים, יוסף הצדיק 12 שנה. הבן איש חי היה, הרמח"ל נרדף, הרבי מרוז'ין, הריא"ץ, בעל התניא, הרבה צדיקים גדולים נרדפו."

עדויות מייצגות מכל חתך הציבור על אנשים שנושעו מברכתו ופדיון הנפש של הרב ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *