צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עם ארבעת המינים - תפילות הקודש של חג הסוכות תשע"ט
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עם ארבעת המינים - תפילות הקודש של חג הסוכות תשע"ט

"אם שומעים בקול הצדיק יש לבן אדם פרנסה למיליארד שנה" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א ביארצייט רבינו בחולון – מראות הקודש מתפילות החג

"עם ישראל בא לעולם לשבת בסוכה אחת, כל עם ישראל ראוי לשבת בסוכה אחת. בכללות הגוונין, רבינו לימד אותנו שכל עם ישראל ראוי לשבת בסוכה אחת, לכן אומרים 'אנא ה' הושיעה נא, אנא ה' הצליחה נא'. הושיע זה אותיות יהושע, שכל החגים נפתחים בכוח יהושע בן נון. לכן היוד מתחלקת ל- ו"ו ודלת – 10. ה"י, גם כן 10. הויו – 16. שין – 60. עין – 156."

במעמד המכובד והמרהיב של ההילולה רבתי לכבוד היארצייט של בוצינא קדישא, רבינו נחמן מברסלב בחולון, נשא דברים מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"באנו לעולם רק בכדי להכיר את יוסף הצדיק, לא נברא העולם אלא לצוות לזה – לעשות צוותא לצדיק. כל מה שאדם בא לעולם זה לגלות את הצדיק האמת, לכן צריך ללמוד ש"ס וגמרא, הכל כדי לגלות את הצדיק האמת. אנחנו קוראים לנפש אדם, כל העבודה של האדם מרגע שנולד זה לגלות את הצדיק האמת, כל הדורות נמשכים מצדיק האמת. כל הדורות והנשמות הם כולם ניצוצות מצדיק האמת."

      דברי הרב בחולון

"בשמחת תורה נתחיל ספר בראשית, אחרי זה תבוא שבת בראשית, בראשית זה הראש בית שעליו עומד כל העולם וכל הדורות. אני יכול לנשוך עץ מרוב הייסורים שיש לי, הרב'ה אמר שהוא יכול לחתוך עץ בשיניו מרוב הייסורים שלקח על עצמו עד סוף כל הדורות. הרב'ה לקח על עצמו את כל הייסורים של השואה, את הכל הרב'ה לקח על עצמו, לכן כדאי להשתמש בזכות של רבינו."

"הרב'ה בא לעולם להמתיק את כל הדינים, שזה הסוד של סוכות, שהיום (יום שני דחוה"מ סוכות) אנחנו בחסד שבתפארת ומחר בחסד של הנצח – ממחר כבר הכל נמתק. ממחר אפשר לאכול כל דבר, כי ממחר הכל נמתק. ברגע שמגיעים לחסד שבנצח הכל נמתק, כל העבודה להגיע לחסד שבנצח. אבל, איך אפשר להגיע לחסד שבנצח, מאין לוקחים את הכוחות? לכן נסענו לאומן, ניסרו את לאה מהז"א, הרב'ה אמר, 'מעכשיו כולם מגיעים לערב ראש השנה, בלי יוצא מהכלל. מעכשיו כל אחד יתכונן שביום שישי יהיה באומן, בכדי שבערב ראש השנה יהיה שם."

"רבינו עושה את כל התיקונים בערב ראש השנה, כל הדורות, אפילו שלושים ומאה משקלה. כל מי שצעק שלושים ומאה משקלה תיקן הכל. כל החטאים, כל הפגמים מאז החטא של האדם הראשון, אין חטא שלא מתקנים כשצועקים ביחד שלושים ומאה משקלה, זה סוכת עורו של לוויתן. זה סוד הלוויתן שיונה הנביא נכנס אליו, שיונה לא רצה להגיד תוכחה, הוא העדיף להיבלע בבטן הלוויתן ולא להגיד תוכחה. ע"י יונה הנביא אפשר להגיע לכל מקום בעולם."

"אם שומעים בקול הצדיק יש לבן אדם פרנסה למיליארד שנה."

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עם ארבעת המינים - תפילות הקודש של חג הסוכות תשע"ט
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עם ארבעת המינים – תפילות הקודש של חג הסוכות תשע"ט

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *