צור קשר עם הרב ברלנד

שיעורים לתושבי ברכפלד וחצור השבוע בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור לתושבי ברכפלד ביום שני ○ שיעור לתושבי חצור והסביבה מצפון הארץ ביום רביעי ○ תקציר מתוך השיעורים

השבוע פרשת חוקת זכינו לשני שיעורים בביתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א לתושבי ברכפלד ולתושבי חצור:

ביום שני ליל כ"ט סיון נכנסו קבוצת חסידי ברסלב תושבי ברכפלד ותלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור בקודש פנימה, בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר על כך שרבינו הקדוש עורר על כך שיש לכבד את כל הצדיקים ולקבל מכולם, אבל צריך לדעת שאצל צדיק האמת זה משהו אחר לגמרי אצל הצדיק זוכים לפנים בפנים. לאחר מכן דיבר על מעלת 'בארה של מרים' ובכך שהילקוט שמעוני אומר שהיו הליצנים צוחקים על משה רבינו והיו אומרים לו תוציא מפה מים… תוציא מפה… כי חשבו שבסך הכל משה יודע את הסוד שאבנים שיוצא תחתם מים [הנקראים 'גייזרים']. אך משה רצה להראות להם שסלע של מרים זה משהו אחר לגמרי, הוא מוציא גם מים, גם שמן וגם דבש.

בהמשך השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר מחובת לימוד הגמרא בעיון, ומדרשה עובר למעשה מורינו הרב שליט"א החל להסביר את סוגיות 'יאוש שלא מדעת' בעיון התורה, וכן את סוגית 'חרדל ודבורים' המפורסמת. בסיום השיעור דיבר מורינו הרב שליט"א על כך שבשבוע שעבר היה יום כ"ג סיון – יום כתיבת האיגרות השניות, ודיבר על כך שאסתר זכתה למסור את נפשה ואמרה "נפשי בשאלתי" עם עצמי לא אכפת לי מה שתעשה לי, זה ישאר בשאלה. אך "עמי בבקשתי" בדבר הזה – אמרה אסתר לאחשוורוש – לא אוותר לך, פה אני דורשת שתשנה את הגזירה. ומורינו הרב שליט"א סיים את השיעור בשירת "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך…" במשך כעשרים דקות, לאחר למעלה משעה מורינו הרב שליט"א סיים בקדיש ולאחר מכן משתתפי השיעור יצאו לתפילת ערבית.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי ברכפלד

בהמשך השבוע ביום רביעי ליל ראש חודש – א' תמוז הגיעו קבוצת מתקרבים למורינו הרב ברלנד שליט"א מהעיר חצור והסביבה שבצפון, וזכו להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד.

בשיעור דיבר מורינו הרב שליט"א על פרשת השבוע – חוקת על בארה של מרים, לפניכם קטע קצר מהשיעור:

"וְעַכְשָׁו מֹשֶׁה הָיָה צָרִיךְ לְהוֹרִיד תּוֹרָה מֵאֵשׁ, הַחִדּוּשֵׁי הָרִי"ם מַסְבִּיר שֶׁמֹּשֶׁה הָיָה צָרִיךְ לְהוֹרִיד תּוֹרָה מֵחָדָשׁ, שֶׁהַדּוֹר הַזֶּה לֹא שָׁמַע עֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת, כָּל מִי שֶׁשָּׁמַע עֲשֶׂרֶת הַדִּבְּרוֹת כְּבָר מֵת, אֵינֶנּוּ. "וּמִמֶּנּוּ לֹא הָיָה אִישׁ" (לשה"כ בַּמִּדְבָּר כ"ו ס"ד), הַנָּשִׁים נִשְׁאֲרוּ אֲבָל הַגְּבָרִים לֹא נִשְׁאֲרוּ. כִּי הַנָּשִׁים הָיוּ כֻּלָּם נְבִיאוֹת".

ובהמשך דיבר מורינו הרב שליט"א על מעלת נשות ישראל, ש'בזכות נשים צדקניות נגאלו' בזכות תפילותיהן של הנשים שלמרות שלא ידעו קרוא וכתוב אבל היו מתפללות מעומק ליבן. וכן דיבר מכבוד האשה ומשלום בית, שאם מאחרים אפילו בקצת צריך להודיע שמאחרים שלא ידאגו בבית.

בסוף השיעור אמר מורינו הרב שליט"א שברגע שנסקע בארה של מרים נבקעו כל הסלעים שבמדבר וכל אותם ליצנים שעשו צחוק ממשה אז נשטפו מאותם מימות שנבקעו בזכות בארה של מרים. ואם משה היה אומר על כך שירה היה זוכה להכנס לארץ ישראל. וסיים על מעלת השירה והניגונים שלפני התפילה ואחרי התפילה.

לאחר השיעור יצאו משתתפי השיעור לתפילת ערבית של ליל ראש חודש ברוב עם, כבכל ערב ברחבת בית מדרשינו 'אולם התפילות' ברחוב עידו הנביא, יחד עם מורינו הרב שליט"א.

מורינו הרב שליט"א בשיעור לתושבי חצר והסביבה
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *