צור קשר עם הרב ברלנד

"יבואו טהורים ויתעסקו בטהרות" מסיבת חומש לילדי כיתה א' 'נחמת ציון' בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור אש להבה ממורינו הרב ברלנד שליט"א ○ קריאת פסוקי 'ויקרא' עם הילדים הטהורים ○ חלוקת החומש ע"י מורינו הרב ברלנד שליט"א לתינוקות של בית רבן ○ סיקור נרחב ממסיבת החומש

ילדי כיתה א' בתלמוד תורה 'ברסלב – נחמת ציון' בראשות הרב נתן חנניה שליט"א ובנשיאותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, חגגו בשבוע שעבר יום חמישי ט"ו תמוז – הילולת האור החיים הקדוש, את מסיבת החומש לרגל תחילת לימוד ספר ויקרא.
מסיבת החומש התקיימה באולמי סנהדרין ברחוב מנחת יצחק בעיר הקודש תובב"א. בתחילת הארוע הגיעו הילדים הנרגשים כשכתר תורה לראשם ומלובשים 'כחתן בעטרה שעטרה לו אמו ביום שמחת לבו'.
הילדים נכנסו בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ובבקשה 'הוא יפתח לבנו בתורתו…' לאחר מכן דברי פתיחה מפי אחד המלמידים, ואז החלו הילדים הטהורים בשירה מיוחדת על יום הגדול הזה שזכו להתחיל ללמוד בחומש. והמשיכו בשירת 'כד יתבון ישראל ועסקין…' לאחר מכן אמרו פרק קכ"א וקכ"ח בתהלים ושירת 'אל הנער הזה התפללתי…' נשפכה באולם כשכל ההורים והסבים הנרגשים שרים בדבקות עצומה.
לאחר מכן 'דרשת המסיבה' מפי הילד הטהור נפתלי בן דוד שהקריא עם ההסבר המבואר מהגמרא במסכת סוכה דף מ"ב. ושרו את שיר הפרשיות במתיקות נפלאה.


זכו הילדים הטהורים ומורינו הרב ברלנד שליט"א הגיע להשתתף במסיבת החומש, עם כניסתו של מורינו הרב שליט"א החלו בשירת 'אור זרוע לצדיק' ועוד מספר שירים, וכן שרו מספר שירי רגש, 'אין ברסלב ברנט א'פעייר…' ושירת 'והיו רחמיך מתגוללים…'
לאחר מכן 'שיח התלמידים' אשר נגמר בשאגה של הבל פה מתינוקות שלא טעמו טעם חטא 'נעשה ונשמע'!

לאחר המפקח הרב אלטמן דיבר בשבח המלמדים החשובים הר' יחיאל והר' צוקר וכן את כל חברי ההנהלה אשר משקיעים ממרצם ומזמנם עבור כל ילד שיגדל בתורה ויראת שמיים בדרכו הטהורה של רבינו הקדוש כפי שהנחיל לנו מורינו הרב שליט"א, כשבסיום עולה על כולנה מנהל המוסדות הרב נתן חנניה הי"ו אשר נותן את כל כולו למען דור העתיד בכל המוסדות למען דוד העתיד של שובו בנים, וכאן היה נתן לראות את מורינו הרב שליט"א יוצא מגדרו ומוחא כפיים על פעילותו הרבה של הר' נתן חנניה הי"ו.


לאחר מכן מורינו הרב שליט"א החל במסירת שיעור אש להבה על פרשת פנחס, ועל מעלת הענווה והשפלות לפניכם קטע מתוך השיעור:
"מַתְחִילִים בְּוַיִּקְרָא בא' זְעִירָא, כָּל הָעִנְיָן שֶׁל וַיִּקְרָא זֶה א' זְעִירָא. רַק אִם אָדָם הוּא א' זְעִירָא אָז הוּא יָכוֹל לְקַבֵּל אֶת הַתּוֹרָה, צְרִיכִים לִשְׁמוֹר כָּל הַחַיִּים עַל הא' זְעֵירָא. כִּי הי' זֶה הַצַּדִּיק, והי' לְמַטָּה זֶה הַתַּלְמִיד. שֶׁאָדָם יִהְיֶה תָּמִיד בְּחִינָה שֶׁל תַּלְמִיד שֶׁהוּא יִהְיֶה תָּמִיד א' זְעִירָא וְאָז הוּא יָכוֹל, אָז הוּא מְגַלֶּה אֶת כָּל הַתּוֹרָה. כִּי אָדָם יֵשׁ לוֹ יֵשׁוּת הוּא נוֹצַר מֵעָפָר, הַחֹמֶר – הַגּוּף זֶה יֵשׁוּת, וְהַגּוּף מְפַתֶּה אֶת הָאָדָם, לָכֵן צְרִיכִים לִשְׁפֹּךְ לוֹ דָּם [כַּמּוּבָא בְּפָרָשַׁת פִּנְחָס] בְּתוֹךְ הָאֹזֶן, וְגַם לַמְּצֹרָע – לְמוֹצִיא שֵׁם רַע כִּי אֵיךְ אָדָם מוֹצִיא שֵׁם רַע אָדָם?! שֶׁמּוֹצִיא שֵׁם רַע אֵין לוֹ חֵלֶק לְעוֹלָם הַבָּא".


מורינו הרב שליט"א המשיך לדבר מתורה י' וכן דיבר מגדולת השבת – י"ז בתמוז שבהם מקבלים לוחות ראשונות. ולאחר מכן דיבר ממעלת תפילות ההורים על הילדים, והזכיר את אם סיסרא שלמרות שבכתה על הבן שלה שהיה רשע, בכל זאת צריכים להמתיק את זה על ידי מאה תקיעות בראש השנה. לאחר מכן דבר על מעלת השירה והניגון ומסירות הנפש לדבר כשרח בת אשר כשבאמצע הדברים מורינו הרב החל לשיר 'עוד יוסף חי ומלך במצרים…', לאחר מכן סיים בדברי אש להבה בגדולת המעמד.
וכהכנה לרגע הגדול – בו יתחילו ללמוד את החומש החלו הילדים בשירת 'ויהי נועם…' לאחר מספר דקות של שירה מרוממת החל מורינו הרב שליט"א בקולו הזך לקרוא יחד עם התינוקות של בית רבן את הפסוקים הראשונים של ספר 'ויקרא' יחד עם ה'טייטש' – התרגום. מה היה נהדר מראה זה לראות את קולות הילדים הטהורים מתערבבים יחד עם קולו הזך והטהור של הצדיק.


בסיום הקריאה פרצה השירה 'ברוך הוא שבראנו לכבודו…' ושירת 'אם היו בני אדם מרגישים…' מדבריו הקדושים והטמירים של בעל ההילולא – האור החיים הקדוש במתיקות ועריבות התורה הקדושה. עם מקהלת הילדים של ילדי החמד בכיתה ד' שלאחר השירה בנוכחות מורינו הרב שליט"א נבחנו על כל מסכת יומא בעל פה! וסיימו בשירת 'יש בתורה הקדושה כֹח עליון להשיב נפש!'.


ואז הגיע הרגע הגדול, הרגע שכל ילד יהודי נוצר בלבו עד ליומו האחרון עת הוא מקבל את החומש לידיו, זכו הילדים לקבל את החומש מידיו הטהורות של מורינו הרב שליט"א כשמורינו הרב מברך כל ילד וילד שלא יפסוק מפתגם דאורייתא, ומקהלת הילדים יחד עם התזמורת מלווה את הילד בחזרה למקומו בשירת 'יהי רצון מלפני ה', שיגדל בתורה וביראת ה'…'.


לאחר מכן דבר נציג הילדים שמואל הללי שהודה לה' יתברך ולמורינו הרב שליט"א ולכל הצוות ולהורים.
בסיום המסיבת חומש מורינו הרב ברלנד שליט"א יצא מהאולם, וההורים הנרגשים הרימו את ילדיהם על כתפיהם ובחדווה דאורייתא פצחו בריקודים לכבודה של תורה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *