צור קשר עם הרב ברלנד
מורינו הרב ברלנד שליט"א לאחר הבדלה במוצאי יום הכיפורים

אמת נהדר היה כהן גדול – סיקור יום הכיפורים במחיצתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

תפילות היום הקדוש התקיימו בהשתתפות של למעלה מאלפיים איש ○ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לא חש בטוב במהלך הצום אך מלבד תפילת מוסף ומנחה השתתף בכל תפילות היום הקדוש ○ ברכת לבנה ברוב עם בצאתו מן הקודש

זכינו ומורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א היה עמנו ביום המקודש ביותר בשנה – יום הכיפורים, כשהוא רוב הזמן בעמידה וממשיך מאורו ומחיותו עבור כל המשתתפים בקיבוץ הגדול ביותר של חסידי ברסלב ביום הכיפורים.

בימים שקדמו ליום הכיפורים עסקני 'איחוד חסידי ברסלב' ניסו לארגן מתחם ענק בשכונת מוסררה, אך לצערנו הדבר לא עלה בידם, ורק שעות ספורות לפני היום הקדוש שכרו את מתחם סוכת 'תולדות אברהם יצחק' בשכונת מאה שערים, בצומת הרחובות סלנט – סלונים. העסקנים הפעילים עבדו עד דקות ספורות לפני כניסת היום הקדוש, בשביל לדאוג לכל האלפים ומאות מבאי קיבוץ יום הכיפורים במחיצתו של הרב ברלנד שליט"א למיזוג ולמקומות על הצד הטוב ביותר.

האוהל של סוכת תולדות אברהם יצחק ששימש את קיבוץ יום הכיפורים תשפ"ג

בשעה 18:50 נכנס מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א כשכולו עטוף בגדי לבן צחורים לאוהל הגדול, כאשר האלפים מקבלים את פניו הקורנות מרוב אור בשירת 'אור זרוע לצדיק'. והגיע למקומו על גבי בימה מיוחדת ליד העמוד – באמצע האוהל העמוס מפה לפה, כאשר משני הצדדים ישנם פארנצ'עס גדולים, מצד אחד לילדי ובחורי הקהילה, ומהצד שני ובכל הרחבה למטה מלאה וגדושה באברכים מכל רחבי הארץ עד לפתח האוהל, ואף מחוצה לו עמדו אנשים מחוסר מקום מרוב האלפים שהגיעו.

'בישיבה של מעלה'

מיד כשהגיע מורינו הרב למקומו סימן להרב שלמה חיים ריכטר שליט"א שהתחיל מיד באמירת 'כל נדרי' בקולו הרם והנעים בנוסח ברסלב המקורי כפי שקיבלנו ממורינו הרב שליט"א שקיבל מרבו מורינו הרב ר' לוי יצחק בנדר זיע"א, לאחר 'כל נדרי' תפילת מעריב של ליל היום הקדוש. תפילה מרוממת ומיוחדת בהתעוררות נפלאה יחד עם מורינו הרב שליט"א שלמרות בגילו ובמצבו הרפואי הידוע, עמד לכל אורך התפילה, ובתנועות ידיו הקדושות מעורר את הציבור הגדול.
לאחר תפילת מעריב החלו לומר את שיר היחוד של כל ימות השבוע, החזן ר' שלמה חיים ריכטר אומר קטע וכל הקהל אחריו. כך במשך שעה ארוכה כל שיר היחוד הארוך בנעימה. לאחר קרוב לשעתיים של תפילה מורינו הרב שליט"א יצא מהאוהל לעבר דירה ששכרו לו בסמוך לאוהל בכדי שיוכל לשבת בישוב הדעת וללמוד סמוך למקום התפילה ולא יצטרך להיטלטל מביתו עד לאוהל בכל פעם.

'המלך'

בבוקרו של היום הקדוש מורינו הרב שליט"א הגיע לאוהל בשעה 06:20 והחל בתפילת שחרית המלאה כאשר מורינו הרב משמש כחזן עד ל'המלך', תפילת שחרית כבכל שבת עם כל הניגונים ואף ביתר אריכות, מזמירות הבוקר והקורבנות, ופסוקי דזמרה כאשר הניגון 'הושיעה את עמך' ארך כעשרים דקות, והניגון שבפסוק 'הראנו ה' חסדך' ארך כרבע שעה, ובפרט בניגון 'הנחמדים מזהב ומפז רב' מורינו הרב האריך כעשרים וחמש דקות של שירה בחיות, מורינו הרב מתבונן על כולם על שני הפארנצ'עסים ומחזק את כולם לקפוץ ולמחוא כפיים, ולשיר, כך כל תפילת שחרית בחיות מיוחדת. ואז ב'המלך' ניגש לעמוד הרב משה גלינסקי שליט"א שהחל בניגון שלפני ואז בשאגת 'המלך', וכל האוהל יחד עם מורינו הרב שליט"א מוחאים כפיים כנהוג. ואז לאחר מכן כל התפילה שמונה עשרה, וחזרת הש"ץ הארוכה הכל בניגונים בנוסח של ברסלב המקורי בקולו הנעים. לאחר חמש שעות של תפילת שחרית. בשעה 11:15 עוד לפני קריאת התורה מורינו הרב שליט"א לא חש בטוב, ובעקבות הצום על אף מצבו הרפואי, גרם לו לחולשה, והוא יצא מהאוהל לעבר הדירה הסמוכה שם עשה את המשך עבודת היום הקדוש בתפילותיו.

חלק מהציבור בהבדלה – מוצאי יום הכיפורים

'לפני ולפנים'

בהוראת מורינו הרב שליט"א אנשי שלומינו המשיכו בקריאת התורה כסדרה, ולאחר קריאת התורה ומכירת העליות, ניגש לפני העמוד החזן הרב דוב צוקר שליט"א – נכדו ומשמשו בקודש של מורינו הרב שליט"א. בקולו הנעים והערב לתפילת מוסף. תחילה תפילת 'הנני העני ממעש' ולאחר מכן שמונה עשרה וחזרת הש"ץ, וסדר העבודה, הכל בניגונים המעוררים את הלב בנוסח ברסלב המקורי, כאשר כל הציבור משתתף וקול תפילת האלפים נשמעת למרחקים בכל פעם שהציבור חוזרים אחרי השליח ציבור כדוגמת 'אחת, אחת ואחת'. כך במשך כל תפילת מוסף כאשר רק בשעה 15:40 סיימו תפילת מוסף.

'בעלות המנחה'

מיד לאחר תפילת מוסף החלו בתפילת מנחה של היום הקדוש כאשר לפני העמוד ניגש החזן הרב יוסף שור שליט"א קריאת התורה עם מפטיר יונה שנמכרה בעלות גבוהה כנהוג כשכל הממון של מכירת העליות הולך להוצאות הכבירות של 'איחוד חסידי ברסלב' שדאגו לקיבוץ יום הכיפורים שעלה למעלה ממאה אלף ש"ח. לאחר מכן שמונה עשרה עם חזרת הש"ץ במשך למעלה משעה ארכה תפילת מנחה בנעימות ובהתעוררות.

'פתח לנו שער בעת נעילת שער'

בשעה 17:10 הגיע מורינו הרב שליט"א בחזרה לאוהל הגדול לתפילת נעילה – ניגש לעמוד החזן הרב דוב צוקר שליט"א בהשתתפות מורינו הרב שליט"א עם כל ההתעוררות הגדולה בפרט כשמורינו הרב נמצא התעוררות ברגעים הנעלים כ"כ מכפילה את עצמה, חזרת הש"ץ עם כל הסליחות והי"ג מידות. כאשר רק דקות ספורות לפני השקיעה בשעה 18:20 הגיעו לברכת כוהנים ובסיום התפילה לאחר הקדיש תקע בשופר הבעל תוקע – הרב יוסף שור שליט"א, ולאחר מכן כל אנ"ש יחד מורינו הרב שליט"א פצחו בשירת 'לשנה הבאה בירושלים'. לאחר תפילת נעילה מורינו הרב שליט"א ניגש כחזן לתפילת מעריב בניגונים של מוצאי היום הקדוש.

הרב ברלנד בברכת הלבנה מוצאי יום הכיפורים

'בצאתו מן הקודש'

לאחר תפילת מעריב מורינו הרב שליט"א קרא קריאת שמע בזמנה, ולאחר מכן הורה לנכדו וגבאו הרב דוב צוקר שליט"א להבדיל על הכוס, ומיד יצא לקידוש לבנה למחוץ לאוהל כשאלפים יחד עמו, לאחר ברכת הלבנה שארכה למעלה מעשרים דקות שמותכם בעיקר שירת 'למנצח בנגינות…'. יצא מורינו הרב ברכבו לעבר ביתו נאווה קודש ברחוב החומה השלישית – אמת מה היה נהדר מראה זה של מורינו הרב ברלנד שליט"א כולו עטוף לבן בצאתו מן הקודש, יוצא כשאלפים מלווים אותו בשירת 'אור זרוע לצדיק' ברחובות מאה שערים עד לביתו נאווה קודש. אשרינו שזכינו!

ברכת הלבנה יחד עם הרב ברלנד במוצאי יום הכיפורים
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *