צור קשר עם הרב ברלנד

הצדיק מקבל שלום מהשמיים כל יום – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – איך זכה אבא אומנא לקבל שלום משמיים כל יום?

"וְרַפֹּא יְרַפֵּא" (שמות כא יט)

יום ד', כ' אלול תשפ"ג – הצדיק מוסר את נפשו על קידוש ה' כל דקה, כל שניה

אלה דברי קודשו:

אבא אומנא היה מקבל שלום כל יום (תענית כ"א עמוד ב) אפילו שהיה מקיז דם, אפילו שהיה לו קליניקה. ולמה זכה אבא אומנא? כי הוא היה גלגול של ממרא (גלגולי נשמות לרמ"ע מפאנו, אות מ), והרי וממרא היה החסיד הכי נאמן של אברהם.

ממרא מל את עצמו אחרי שענר ואשכול שמלו לפניו כבר מתו. הם מתו, כי הם עשו את זה מלחץ חברתי. באמת הם היו נגד המילה, אמרו לאברהם אל תעשה מילה לא כדאי לך, תעשה את זה בצינעה, תתחבא, תעשה את זה במצרים, תעשה את זה בירדן. למה כאן? תמול שם על איזה גבעה, על איזה הר שאף אחד לא יראה אותך. למה אתה עושה בפרהסיה, יבואו כולם להילחם איתנו.

ענר ואשכול באמת היו נגד המילה, אז הם מתו. אבל ממרא שאמר, עכשיו תמולו אותי, למרות ששניים כבר מתו לפניו, שזה מסירות נפש אדירה. כבר שניים מתו, מי אמר שתחיה? זה כבר ממש סכנת נפשות, אבל ממרא אמר, לא, בשום אופן לא, עכשיו תמולו אותי. ולכן אבא אומנא זה הגלגול של ממרא, והוא קיבל בת קול מהשמיים בכל יום.

ממרא בגימטריה זה 'רפא' = 281, "וְרַפֹּא יְרַפֵּא" (שמות כא יט) ואבא אומנא גם נהיה רופא וקיבל את השלום כל יום.

אביי לא יכל להבין איך הוא קיבל שלום רק בערב שבת, אחרי זה בא רבא שקיבל שלום רק בערב יום כיפור. ועוד ידוע שהלכה כרבא, כי רבא הגלגול של לוט, ניצוץ מלוט. רבא בא לתקן את לוט, לכן רבא היה בבבל, הוא היה צריך לתקן את בבל, לתקן את חרן, לתקן את המקומות האלה – אבל הצדיק מקבל שלום כל יום, כי הצדיק מוסר את נפשו על קידוש ה' כל דקה, כל שניה.

וזה מה שהמרגלים לא הבינו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" • סיפור הבעל שם טוב מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

נהגו אנשי שלומינו חסידי ברסלב לקרוא בכל מוצאי שביעי של פסח את סיפור נסיעת הבעל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *