צור קשר עם הרב ברלנד

המפקד של התשובה • הלך לעולמו המשפיע הרה"ח ר' ילון יצחקי זצוק"ל

בשבוע שעבר חול המועד פסח קהילת שובו בנים ועולם התשובה הוכה בהלם עם הסתלקותו הפתאומית של המשפיע הרה"ח ר' ילון יצחקי זצוק"ל. קווים קצרים לדמותו של מפקד התשובה:

ר' ילון יצחקי נולד כאמור בשנת תשי"ז בקיבוץ 'עין דור'- קיבוץ בגליל התחתון המשתייך לתנועה הקיבוצית, בילדותו לא הכיר כלום משום מיהדות. לימים התגייס לצה"ל ועלה בדרגות, עם הזמן הפך למפקדו של חבר הקבינט הבטחוני הרמטכ"ל לשעבר השר בני גנץ. לאחר שחרורו מהצבא התחיל להתקרב ליהדות יותר ויותר, חקר וקרא ספרים, יום אחד החליט להניח תפילין חבריו לצבא הפגישוהו עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ומשם הכל היסטוריה, ר' ילון עבר לישיבת שובו בנים שהייתה בחיתוליה והפך לאחד ממקימי הישיבה. במשך שנים ר' ילון יצחקי עסק בקירוב רחוקים והחזיר רבים בתשובה.
ביום חמישי שעבר י"ז ניסן ב' דחול המועד פסח, בן רגע וללא הכנה מראש נדם ליבו של המשפיע ר' ילון יצחקי בביתו. לאחר חצי שעה של מאבק בין עליונים לתחתונים, השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה כשהוא חמישה ימים בלבד קודם היותו בגיל 68 (כ"ב ניסן התשי"ז – י"ז ניסן התשפ"ד). ר' ילון השאיר אחריו שני ילדים ושלושה חתנים ועשרות צאצאים לתפארת.
הרב ילון זכה שרבו ומורו הרב אליעזר ברלנד שיבדלחט"א ישתתף בהלוויתו, מורינו הרב שליט"א הספיד אותו כשהוא מזכיר את הגעתו מלב ליבה של החילוניות הקיבוצית והפך למקימי הישיבה, וכיצד זכה להיות פורץ הדרך בתשובה לרבים. כמו כן הרב שליט"א הזכיר את פטירתו הפתאומית ואמר כי בוודאי שלקח על עצמו בפטירתו את עצירת המלחמה בקרוב ממש, ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה בימינו אמן!.

ת.נ.צ.ב.ה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שִׁשָּׁה וְעֶשְׂרִים יוֹם לָעוֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א להוד שבנצח

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. אהרון בוונס

    חבל על דאבדין איש טוב ואהוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *