צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל 'שובו בנים' בבית מדרשינו – במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

פעילות הכולל בבית המדרש ○ תקציר מתוך השיעור

כל הנכנס בשערי בית מדרשינו 'שובו בנים' בעידו הנביא 14 מתחת לביתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לא יכול להתעלם מקול התורה והרינה שלא פוסק רגע אחד, עשרים וארבע שעות של לימוד תורה לצד תפילות וריקודים, יושבים להם תלמידי חכמים מאברכים צעירים שרק זה עתה סיימו את לימודם בישיבה, ועד לזקנים שזכו עוד לראות בהקמתה של ישיבת 'שובו בנים' – ועוסקים בתורה, לא כולם יודעים אבל מאחורי אותם אברכים בסעייתא דשמיא ישנו כולל במקום שמתחזק את אותם אברכים שיושבים במסירות נפש, משעת חצות ועד לתפילת ערבית יחד עם מורינו הרב שליט"א והוגים בתורה הקדושה.

זכו אותם אברכים להכנס אל הקודש פנימה לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א אמש יום רביעי ליל ט"ז מרחשון לפני תפילת ערבית. את השיעור מורינו הרב שליט"א פתח בעניין הביטול לאברהם של ענר ממרא ואשכול שהסכימו שימול אותם ולא פיחדו מארבעת המלכים כמובא במדרשים.

מורינו הרב שליט"א בשיעור לכולל

לאחר מכן דיבר על עניין יוכבד ומרים שלא פחדו מפרעה, והמשיכו ליּלד את תינוקות בני ישראל. ולמרות ששלח להרוג אותם לא מצאם – "ויעש להם בתים" – שנהפכו לבתים בעצמם. לאחר מכן דיבר על גבורתו של יוסף הצדיק וצאצאיו כמנשה שכבש את חוות גלעד. לאחר מכן עבר למעשה שמשון כמובא במלכים, וכן הזכיר את העניין שהמלאך הגיע לאשתו של מנוח ואמו של שמשון, והזהיר אותה שתנהַג בקדושה, ומורינו הרב אמר כי כל חינוך הילדים תלוי באמא! לאחר מכן דיבר מגדולת שמשון שהיה צריך להיות משיח בן דוד, והביא מתוך ליקוטי הלכות ביורה דעה (קס"ח) כמובא שם, וכן מעניין יציאת מצרים וקריאת שמע הנזכרת בלילות המוסבר שם במחלוקת התנאים, וכן דיבר מהכח של הצדיקים וצדיק הדור שיש לו כח להוציא את האדם מהטומאה כמובא שם.

אברכי הכולל בשיעור

לאחר מכן דיבר בעניין הפרשה של ניסיון אברהם לשמוע לשרה לזרוק את ישמעאל מהבית. ולאחר מכן הזכיר את עניין העקידה, וסיפר מחידוש ששמע כי עניין מה שנפטרה שרה על דבר המלאך שחשבה שיצחק לא רצה למות בעקידה, ואמרה מה הילד שלי לא רוצה להעיקד על קידוש ה'…? ולכן נפטרה. לאחר מכן סיפר על מעשה רבי עקיבא ואשתו – בת של כלבא שבוע, ותוך כדי דיבר מכך מגדולתו של רבי עקיבא שמשה רבינו אמר תנתן תורה על ידו. וסיים בכך שכלבא שבוע הגיע להתיר את נדרו אצל רבי עקיבא שלא ידע שהוא חתנו. וכך לאחר חמישים דקות של דברי תורה המתוקים מדבש ונופת צופים סיים בקדיש ובירך את האברכים בכולל בכל מילי דמיטב.

מורינו הרב שליט"א בשיעור לכולל
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *