צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לישיבת 'מתחברים' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי ליל כ' אייר נכנסו בחורי ישיבת 'מתחברים' בראשות ר' בנימין מחלב הי"ו לשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א העניין תפילת דוד המלך 'כאור בוקר יזרח שמש', ועל פסוק זה הרחיב בנושא תפילה בהשכמת הבוקר ותפילה בניגונים, כמו כן דיבר מורינו הרב בשיעור על עניין המרגלים שהוציאו דיבת הארץ רעה, הרב הסביר שהמרגלים טעו ולמרות שמאהבת משה אמרו שלא נכנסים לארץ מפני הנבואה משה מת ויהושע מכניס, אבל טעו בזה שלא התבטלו לצדיק. ואם היו מתבטלים למשה אז משה רבינו היה קם לתחיה, כי ארץ ישראל היא ארצות החיים. בהמשך השיעור הרב דיבר על עוד מספר נושאים כסוד נקרת הצור, אליהו הנביא, הרב דיבר על אור כשדים שאברהם אמר לנמרוד תזיז טיפה את השמש, ובגלל זה הוא זרק אותו לאש ואמר שהרן נשרף מכיון שלא היה שלם בהתבטלות לצדיק, ואהרון היה צריך לתקן את זה בחטא העגל, שהיה צריך למסור את הנפש, ולא רק מה שהרגו את חוּר. ועוד נושאים רבים בכל מכמני התורה הקדושה. לאחר שיעור של ארבעים דקות בדיוק מורינו הרב שליט"א סיים את השיעור ומספר דקות לאחר מכן יצא לתפילת ערבית וספירת העומר ברוב עם.

לפניכם תיעוד מהשיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לישיבת 'מתחברים':

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *