צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לשובו בנים באר שבע במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי האחרון ליל י"ז במרחשון נכנסו אנשי שלומינו מהעיר באר שבע אל הקודש פנימה לשמוע דברי אלוקים חיים התחזקות והתעוררות מפי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעון קדשו.

לפניכם תקציר מתוך הדברים אותם הזכיר מורינו הרב שליט"א במהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בספר שופטים בתולדותיו של שמשון שבעקבות כך שלקחו את אשתו, הלך ושרף את שדות פלישתים, ודיבר במעלת הנוסעים על ציונו הקדוש השוכן ביער אשתאול. לאחר מכן דיבר על כך שמנוח היה גלגול של נח שהיה צריך לנגן ולשיר ועל ידי זה להחזיר את כל הדור בתשובה. בתוך דבריו מורינו הרב שליט"א גם עסק בעניין הלחימה בישמעאלים וחיזק את חיילי המילואים שהשתתפו בשיעור.

בהמשך השיעור עסק בעניין אליהו בהר הכרמל, ומכך שניסו להתחכם ולהשים את חיאל בית האלי שידליק את אש המזבח, אולם הכיש אותו נחש. לאחר מכן עסק בפרשת השבוע ומכך שבגלל שאמר אברהם 'במה אדע כי אירשנה' אז עד היום אנחנו בגלות כמובא בגמרא בנדרים (ל"ב.).

לקראת סוף השיעור מורינו הרב שליט"א עסק בסדר הדורות שלפני המבול, ומעניין למך שהרג את זקנו קין ואת בנו תובל קין ומכך שעדה וצילה לא רצו לחיות עמו עד שהגיע אדם הראשון.

לאחר שיעור של כחמישים דקות מורינו הרב שליט"א סיים בכך ששבט מנשה ממנו תבוא הגאולה כי מסרו נפשם על כבוד המת של שאול והביאוהו לקבורה במסירות נפש, שהרי אם היו תופסים אותם מביאים אותו לקבורה היו הורגים אותם במקום.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם שְׁמוֹנָה יָמִים לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבגבורה

סדר ספירת העומר: לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם י"ה בו"ה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *