צור קשר עם הרב ברלנד

"חֲשׂוֹף זְרוֹעַ קָדְשֶׁךָ וְקָרֵב קֵץ הַיְשׁוּעָה" • כנס חנוכה לילדי הארגון 'הבן יקיר לי' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כמידי שנה גם השנה התקיים כנס חנוכה לילדים היתומים מקהילתינו הק' שע"י ארגון 'הבן יקיר לי' שבראשות הרב יהודה קדוש הי"ו בקודש פנימה.

כאמור, הכנס התקיים אתמול יום רביעי ליל ב' טבת – נר שביעי דחנוכה במעון קדשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. בתחילה שרו הילדים שירי רגש הלל והודאה. ובהמשך זכו הילדים ומורינו הרב שליט"א מסר להם שיעור. לפניכם התקציר מתוך הנושאים עליהם דיבר מורינו הרב שליט"א.

את השיעור החל מורינו הרב החל ממעלת גדולת ימי החנוכה. לאחר מכן דיבר מהאור הגדול שיש ביהדות ומאידך גיסא החושך הגדול שיש בצד השני, ואמר, שאנשים רבים סיפרו שהם חזרו בתשובה רק בגלל שלא רצו שילדיהם יגדלו לתוך חושך כזה.

בהמשך חיזק מורינו הרב את לימוד הגמרא, והביא את דברי רבינו הקדוש בתורה ג' המדבר מלימוד גמרא – ש"ס. מורינו הרב הזכיר את הגמרא שרבא היה מקבל שלום כל ערב יום כיפור, והביא בשם הספה"ק שרבא היה גלגול של לוט, כנרמז בלשון הפסוק "ויקחו את לוט ואת רכושו בן אחי אברם", שלכאורה הרי היה צריך לכתוב קודם "בן אחי אברם" ואח"כ "ואת רכושו" אלא זה בא לרמז על עניין זה.

מעניין לעניין דיבר מהמשנה בתענית שבנות ישראל היו יוצאות בריקודים ביום הכיפורים, והסביר שזה משום שכבר ב'כל נדרי' היו מתכפרות כל עוונותיהם של בנות ישראל, אחר אמר מורינו הרב שליט"א שזאת חנוכה הוא כמו יום כיפור, והזכיר כי הנשיא של זאת חנוכה הוא גמליאל בן פדהצור, המרמז שאדם צריך להביא ילדים לעולם כמו צור, וכמו הבנים של צרויה שבזכות קדושתה של אמם שהייתה כצור ללא תאוות גשמיות זכו ילדיה לעוף באוויר, כשכאן סיפר הרב על אבישי שהציל את דוד בזכות שעף באוויר.

את השיעור סיים מורינו הרב שליט"א בעניין שבט אשר, שהאחים החרימו אותו למעלה ממאתיים שנה, וזאת בגלל שחשבו שאשר הוא זה שגילה לבתו שרח את הסוד שהם מכרו את יוסף, ופחדו מכך שיעקב יֵדע מעניין זה, כי הקפדה אחת של יעקב הייתה ממיתה את כולם, כפי שהיה אצל רחל אמנו.

לאחר השיעור המחזק עברו כל הילדים לברכה אישית אצל מורינו הרב שליט"א, וקיבלו מידיו הקדושות מעות חנוכה. מורינו הרב כאב רחמן האיר פנים לכל ילד וילד והתעניין במצבו חיזקו ובירכו בברכת חנוכה שמח.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *