צור קשר עם הרב ברלנד

"וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם" • שבת פרשת תרומה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בחסדיו העצומים גם בשבת זו פרשת תרומה. זכינו לשבת גדושה בתפילות שיעורים ניגונים וזמירות. אשר הגיעו ביחד לכמעט עשר שעות במחיצתו של מורינו הרב שליט"א.
בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בזמן הדלקת נרות בדיוק (16:48) תפילת מנחה ארכה כחצי שעה. אחר החל הרב בקבלת שבת, כאשר 'לכה דודי' שאורך כארבעים דקות מושר יחד עם מורינו הרב שליט"א והציבור בנועם השבת שאין כמוהו. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה,
ערבית עם כל הניגונים. לפני שנכנס לביתו אמר כדרכו בקודש את זמירות ליל שבת, בסיום שעתיים וחצי נכנס בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 19:15.

בבוקר יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:40, כשתפילת שחרית אורכת כשעתיים וחצי החל מתיקון חצות וזמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בחיות גדולה. כל הניגונים בהתלהבות. החידוש בשבת זו היה בניגון 'אין ערוך לך ה' אלוקינו…' אותו שרו במשך 17 דקות. אה השבת נועם הנשמות! את תפילת השמונה עשרה הרב שליט"א עומד בשעה 7:00. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה, כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם כחמישה עשר עולים. במפטיר עלה חתן הבר מצווה נחמן פילו נ"י ואף קרא בנועם את ההפטרה "וה' נתן חכמה לשלמה…".

עם סיום יקום פורקן ושירת 'זרעא חיא וקיימא…' עמד הרב לתפילת המוספין. לאחר תפילת מוסף המשיך הרב שליט"א את התפילה כסדרה כל סיום התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" עד לאחר 'עלינו לשבח'. לאחר התפילה קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור קצר מאוד וסיים אותו עם קדיש. בשעה 08:05 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר שלוש וחצי שעות של תפילה שחרית קריאת התורה ומוסף.
לאחר התפילה התקיים במעונו של מורינו הרב שליט"א ברית לבן הרב מנדל בהרה"ח ר' שלמה חיים ריכטר שליט"א.

בשעה 17:22 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש, המיוחד בשבת זו היא האריכות בתפילת מנחה דייקא, תחילה מורינו הרב מסר שיעור של שתי דקות בחיוב ההצבעה בבחירות הקרובות עבור אגודת ישראל שסימנה ג', ולאחר מכן במשך שעה שלמה (!), יודעי דבר אומרים שלפחות במשך שנה שלמה לא זכינו לכזו אריכות בתפילת מנחה של שבת קודש, לאחר מכן קריאת התורה – תצוה, שלושה קרואים. ועמידה. בסיום תפילת מנחה הרב שליט"א ירד לחדרו ליטול את ידיו לשלוש סעודה. וכעבור שתי דקות נכנס לעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. במשך מספר דקות חילק הרב שליט"א שיריים מיני פירות ומתיקה. לאחר מכן אחד מבחורי אנ"ש ערך סיום מסכת קידושין הרב שליט"א דיבר בסיום על כך שאין אומנות כלימוד התורה. ואמר לבחור לומר את הקדיש של סיומים. לאחר הסיום החל בזמירות סעודה שלישית כדרכו בקודש כעשרים דקות לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך כעשר דקות. בסיום החל בשירת "כה אמר ה' מצא חן במדבר" במשך רבע שעה, תוך כדי השירה הרב התרומם מכסאו ויחד עם הציבור שר במשך כחצי שעה 'כה אמר ה' זכרתי לך חסד נעוריך…'.
בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס והחל שוב במסירת שיעור, הפעם השיעור השבועי בספר 'פלא יועץ' בערך המעורר מקדושת האדם במשך כחמש דקות ואמר הרב בשיעור שכל הנשים שיקבלו עליהם להאריך את השמלות עד לקרסול מורינו הרב שליט"א יתפלל עליהם שלוש תפילות בכל יום במשך שנה (!). לאחר השיעור הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בשירה ובניגונים. לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה הרב נטל את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. שרו את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת, לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' גם בשיעור זה הרב עורר שוב על עניין הצניעות. לאחר הזמירות ברכת המזון, ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:06 לאחר שלוש שעות וארבעים וחמש דקות בדיוק שזכינו להיות יחד עמו, וביחד כאמור כתשע שעות וארבעים דקות, להם זכינו בצל הקודש
בשבת תרומה התשפ"ד.

שבוע טוב לכלל עמך בית ישראל!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לבחורי ישיבת 'אהבת משה' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

היום יום רביעי ליל כ"ד ניסן פרשת אחרי־מות. התקיים שיעור לבחורי ישיבת ברסלב לצעירים 'אהבת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *