צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לשובו בנים נתיבות בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

קהילת שובו בנים נתיבות זכו להכנס למעונו של מורינו הרב שליט"א ביום רביעי ליל כ' אדר־א' פרשת כי־תשא. לשמיעת דברי אלוקים חיים בשיעור שארך כארבעים דקות.

לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין תורה י' המדברת מסוד מרדכי ואסתר, ועל עניין 'קיימו וקיבלו'. ואמר הרב שאת תורה זו אמר רבינו הקדוש כשבוע לפני חג הפורים. כמו כן הזכיר הרב שאחשוורוש הוא גימטריא רבי נחמן ואמר שע"י רבינו אפשר להכניע את קליפת אחשוורוש. לאחר מכן דיבר הרב מכך שאסור לבזות שום אדם בעולם, ומכך שאסתר התחייבה מיתה מפני שקראה לאחשוורוש כלב – "מיד כלב יחידתי", אז נתחייבה מיתה. לאחר מכן דקות ארוכות סיפר הרב שליט"א על מסירות הנפש של גדולי ישראל שהיו הולכים שבועות וחודשים ברגל בשביל לחיות במקום תורה.
בהמשך השיעור חזר לעניין מגילת אסתר ואמר שמרדכי הוא בחינת משה ועוד הוסיף לדבר בכך שהמן הטיל פור ליום ז' אדר וטעה מכיוון שזה היה יום הולדתו של משה רבינו ואמר שבאדר ב' אפשר להכניע את כל אומות העולם. ועל כך שהמן רצה להרוג את כל היהודים ביום אחד, מכיוון שידע שה' יעשה ניסים ולא רצה שיהיה חג ארוך ליהודים, אבל באמת מגילה נקראת מי"א, והאור של פורים נמשך עד י"ח שאז נתלה המן. עוד דיבר הרב מגדולת אסתר שזכתה להיות יותר גדולה מכל הנשים ומכל הנביאות שהיא. מכיון שהגיעה לשיא הביטול כשאמרה "כאשר אבדתי אבדתי". כמו כן חידש הרב שאחשוורוש היה גלגול של עשו, שברגע שהיה עם בגדי הכהן גדול יכל לעשות תשובה. ואמר הרב שפורים זה החג הכי גדול שהוא למעלה מהזמן וכמו הנס של פורים לא יהיה יותר. לקראת סוף השיעור דיבר על עניין דבורה ומלחמתה בסיסרא.
לאחר סיום השיעור אחד הבה"ח שמואל כהן הי"ו ערך סיום הש"ס יחד עם מורינו הרב שליט"א.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל הַקַּטְנוּת שֶׁהָאָדָם עוֹבֵר זֶה רַק הֲכָנָה לִקְרִיעַת יַם סוּף הַפְּרָטִית שֶׁלּוֹ!! • שביעי של פסח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע דווקא בערב שביעי של פסח יורדים לקטנוּת המוחין? ומה אמרו עם ישראל למשה רבינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *