צור קשר עם הרב ברלנד

ילדי כיתות ד' בתלמוד תורה נחמת ציון בסיום מסכת סוכה בקודש פנימה

זכו ילדי כיתה ד' בתלמוד תורה 'נחמת ציון' בראשות מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א להכנס אל הקודש פנימה.

ִילדי החמד של כיתה ד' בת"ת נחמת ציון למדו ושיננו את היטב הדק הדק היטב את משניות מסכת סוכה במהלך חודשי החורף עד שידועהו בע"פ ממש!

ביום חמישי פרשת תצווה, י"ג אדר־א', אחר הצהריים, נכנסו הילדים הצדיקים אל הקודש פנימה כשכולם נעמדים ליד השולחן בסדר מופתי ובדרך ארץ לבושים בבגדי שבת לכבוד התורה, הילדים אף הכינו משלוח מנות לכבוד פורים קטן עוגה בעיצוב מיוחד, הרב שליט"א נכנס וכולם פתחו בשירת כי אורך ימים והשיר בעבור אבותינו ויהא רעווא.

בסיום השיר השתרר שקט מוחלט והמלמד הרב חיים משה גוטמן אמר שהילדים הצדיקים הגיעו אחרי חודשי יגיעה רבים לסיום משניות מסכת סוכה כשכל המסכת שגורה על פיהם מילה במילה וזוכים לנאמר בתהילים "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" וכפי שבעל ה"אור החיים הקדוש" אומר בפרשת השבוע שהסיבה שהגואל האחרון משה רבינו זי"ע לא מביא את הגאולה היות ואין משה חפץ לגאול עם בטלנים מן התורה וכאן הגיעו ילדי מורינו הרב שליט"א וזכו לקרב את הגאולה שהרי הם אינם בטלין מן התורה שבזכות שהם יודעים משניות בעל יכולים הם ללמוד גם בדרך ובתור למכולת וכו' וכעת הגענו למבחן שהילדים יזכו שהרב יבחן אותם על המשניות.
בתחילה המלמד ביקש מהילדים להתחיל פרק רביעי בעל פה ואכן מיד התחילו כולם פרק "לולב וערבה" וכן הלאה משם עברו לפרק ג', פרק ה' ופרק א' וכאן הופתעו כולם שבאופן מפתיע הרב שבדרך כלל אינו בוחן בציבור כאן הרב החל לשאול שאלות, כמה סעודות אוכלים בסוכות? ומי שהיה ראשו ורובו בסוכה ושולחנו בתוך הבית מה הדין? כמה לוג מים היה בניסוך המים? מהיכן לקחו את המים ? כמה חצוצרות היו? מה היה הסיפור עם מרים בת בילגה ? כמה הדסים לוקחים לפי רבי ישמעאל? דין הדס קטום לרבי טרפון? ועוד… המשכנו לשאול את הילדים היכן מוזכר במשנה מילה פלונית והם ענו מיד גם כאן הרב שאל והתשובות זרמו הרב נהנה מאוד לאחר מכן נעמדו כולם בתור לקבל תעודה מיד קודשו ולקבל ברכה באופן אישי.

לאחר שיצאו הילדים המלמדים זכו לשמוע מהרב דברי חיזוק ביקשנו מהרב לומר כמה מילים על המבחן והרב אמר בהאי לישנא "תגיד שהרב מאוד נהנה אני רואה ששואלים אותם והם עונים על כל מסכת סוכה יודעים כל מילה היכן היא כתובה ובאיזה משנה אני עדיין בהלם, הרב מאד נהנה מההשקעה בילדים הצדיקים הפתעה כזו לא חלמתי בחלום הכי גדול שלי בגיל שלי ב"ה עד 120 איזה נחת, כזו נחת לא היה מבריאת העולם".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *