צור קשר עם הרב ברלנד

רַבִּי שְׁמוּאֵל שַׁפִּירָא הֶחֱזִיק עִם הַשְׁמִירַת עֵינַיִם שֶׁלּוֹ אֶת כָּל הַדּוֹר! • ליומא דהילולא ה־ל"ה

בשביעי של פסח יחול יום היארצייט של האי צדיקא קדישא רבם של חסידי ברסלב בדור הקודם לצד מורינו הרב לוי יצחק בנדר זיע"א, הלוא הוא רבינו שמואל שפירא זיע"א אשר נפטר בשנת התשמ"ט. הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א זכה להסתופף בצילו ולקבל מאורו הגדול שנים רבות. לפניכם מספר סיפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מעט מזעיר מגדולתו הנוראה של רבינו שמואל שפירא ○ ליומא דהילולא:

רבי שמואל שפירא מחייב את כל העולם בשמירת עיניים שלו!

עכשיו ברוך ה' ראינו את שמואל שפירא זכינו לראות אותו זה ראינו אדם שביום מרגע שנהיה ברסלבער סגר את העיניים סגר את העניים אז היה כזה רבי שמואל שפירא שהיה צועק מאחרי מעריב עד הבוקר והיה מקיא דם וב"ה כל הבנים שלו קדושים וטהורים ושומרים את העיניים אז זה מחייב כתוב אלעזר בן חרסום מחייב את העשירים הלל את העניים יוסף את הרשעים אדם יגיד אני יש לי יצר הרע מכאן עד השמים יוסף היה לו יצר הרע שמילא את כל חלל העולם עשרים ושתים שנה עד שהוא נהיה מלך אז ה' ירחם איזה נסיונות עברו עליו כמו שמתאר המדרש שלש פעמים ביום הוא היה צריך לעמוד בנסיונות נוראים אז יש לך יותר יצר הרע מיוסף? יותר נסיונות מיוסף? אז ר' שמואל שפירא מחייב את כל העולם כולו היה כזה צדיק נורא אז אדם אז התורה זה שמירת עיניים זה היסוד הראשון אם לא מקיימים את זה אז מה עשינו.

בכל מקום בעולם צריך לשמור את העיניים, גם בשדה במירון!

ההולך בדרך והמפנה ליבו לבטלה ההולך בדרך יחידי והמפנה לבו לבטלה והנעור בלילה ואחרי זה הגמרא אומרת ואחרי זה המשנה אומרת הפוסק ממשנתו ואומר מה נאה אילן זה ומה נאה ניר זה לא מדובר על פריצות תמיד אנחנו יודעים שאסור להסתכל כי אפשר להיכשל בפריצות ר' שמואל שפירא בחיים הוא כבר היה הוא כבר היה בשדה שם במירון בגליל מקום בודד שמם עוד מדברים על לפני 60-70 בכלל עוד לא היה עוד לא היה שום ישוב בגליל אז אמרו לו ר' שמואל תפתח את העיניים פה אנחנו נמצאים פה במקום שמם בודד לא יודעים מאיפה השטן קופץ אי אפשר לדעת השטן הוא כבר יודע שאתה פותח את העיניים בשנייה הזאת אז הוא כבר מכין לך משהו הוא כבר יודע לפני בריאת העולם מתי אתה מתי אתה לא תעמוד בניסיון מתי תפתח את העין והוא כבר מתכנן לך.

רבי שמואל שפירא החזיק את כל עם ישראל בלי טילים ארבעים שנה!

התנועות זה עבודה נוראה התנועות כל תנועה איך נראות תנועות של צדיקים איך לראות כל הזמן צדיקים מול העיניים כל פעם לראות צדיקים מול העיניים 24 שעות לראות צדיקים מול העיניים אדם לא ראה צדיקים הוא לא הוא לא ראה צדיקים אני עוד זכיתי לראות את שמואל הורביץ ר' שמואל שפירא זה נס שעוד זכיתי לתפוס אותם אם הייתי נכנס 10 שנים יותר מאוחר גם לא הייתי רואה אותם לא הייתי רואה אותם אדם לא יודע מה זה חסידי ברסלב אדם לא יודע מה זה ר' שמואל שפירא לא יודע מה זה ר' שמואל הורוביץ איזה קדושים זה היה איזה אנשים קדושים איזה אנשים טהורים איזה אנשים — על קדושה ועל צניעות — ואיזה דבקות ברב'ה ואיזה אמונה ברב'ה ככה היו הולכים בכזה דבקות היו הולכים ר' שמואל הורביץ הוא היה פנים מאירות כמו שמש כי הוא כל הזמן היה הולך בדבקות כל הזמן – הולך בדבקות שמואל הורביץ אין היה ככה כל הזמן מכווץ את הפנים שלו ככה — כל הזמן אפילו אם הוא היה אפילו שהוא צריך ללכת מהבית שלו שהיה 10 מטר מהכניסה לבית כנסת היה הולך כאילו עכשיו הוא הולך אני יודע איפה? פעם, אחד אמר לו תפתח את העיניים אנחנו בדרך למירון אין פה אף אחד הוא אומר אין דבר כזה אין אף אחד אין כל פתיחת עיניים זה טיל איך שהוא נפתח זה טילים הוא החזיק את כל עם ישראל מתש"ח.

שובו בנים זה להמשיך את הדרך של רבי שמואל שפירא

מה זה שובו בנים? זה להמשיך את הדרך של ר' שמואל שפירא את הדרך של ר' מרדכי אלעזר רובינשטיין, שני הצדיקים הנוראים האלה, שהיו מתפללים בשמעון הצדיק עשרות שנים התפללו בשמעון הצדיק, בכלל לא הלכו הביתה, מאחרי הבדלה עד הדלקת נרות לא יצאו משמעון הצדיק, ושם למדו גמרא, שם למדו ראשונים, שם למדו אחרונים, וכל תפלה הייתה שש שעות, התחילו התפילה בארבע לפנות בוקר, שחרית, גמרו אותה בעשר וצור ישראל לבד לקח חצי שעה, וזה הכל, להמשיך את הדרך של שני הצדיקים הנוראים האלה שזה היה ר' שמואל שפירא הצדיק הגאון והרב מרדכי אלעזר רובינשטיין.

לבטל את התאווה צועקים במערת צדקיהו לילה שלם!

הרב'ה אמר מי יש לו פה הרהור הרב'ה צעק מי שיש לו פה הרהור תלך מפה אם אדם אין לו שלום עם האשה חייב שיהיה לו הרהורים אז אדם צריך דבר ראשון ר' שמואל שפירא בא לשמואל שפירא אחד אמר אין לו שלום בית אמר אין לו שלום בית אמר פה זה ברסלב אתה נמצא — בברסלב מורידים את הראש לאשה כך אמר שמואל שפירא זה — כבר שמעתי אותו לפני 30-40 שנה הירש לייב אמר הירש לייב אמר לי הוא מתחרט כל החיים על זה שהוא היה תלמיד של ר' ברוך ג'צאעס שלא ידעו שאשה צריכים, היו קוראים לאשה כל מיני שמות והכל לבטל את התאווה הזאת אז היו קוראים לה כלבתא וככה אתה רוצה לבטל את התאווה לך לשדה תצעק עד הבוקר כמו שמואל שפירא הוא לא קרה לאשתו כלבתא הוא הלך לשדה וצעק הוא הלך למערת צדקיהו היום כבר סגרו אותה כי שם אפשר להסתבך שלושה ימים לא לצאת היו נכנסים עם חבלים היו נכנסים עם חוטים היו קושרים היו קונים חוטים ככה נכנסים עם חוט כדי שאדם ידע איך לחזור אז היו מערת צדקיהו נכנסים משלמים שם חמישה גרוש לשומר וצועקים מאחרי מעריב עד ותיקין עד ותיקין ובאומן לא היה שעונים אז היו צועקים עד שנהייה קו כחול בשמיים ידעו שצריכים לחזור צועקים מאחרי מעריב עד שנהייה קו כחול בשמיים.

הכתם של כלתו נעלם בזכות שמירת העיניים המופלגת

האמא פרידא, היה לה היה לה כתם אדום על הפנים. ור' שמואל שפירא ברוך ה' הוא גם בתור ליטאי הוא לא הסתכל בחיים שלו מיום עומדו על דעתו לא פתח את העיניים שלו אבל המשפחה בכל זאת משפחה וככה זה לא מתאים זה דבר זה לא כבוד המשפחה טוב הוא ליטאי הוא עוד מוריד את הראש בשביל משפחה אחרי שנתיים הוא נהייה ברסלבר אמר עכשיו תנו לי את השידוך הזה טוב משפחה כבר לא עזר שום דבר השידוך שהצעתם לי בראשונה אני רוצה את השידוך אי יש לה כתם על הפנים כל חצי פנים זה עם כתם אדום לא משנה לי כלום אני את השידוך הזה אני חייב! קרישבסקי קוראים להם, בקיצור הוא התעקש לא היה ברירה למחרת אחרי האירוסין היא יצאה לרחוב הכתם נעלם למחרת היא יצאה אין כתם אין כלום זה הכל דמיונות זה הכל ניסיונות!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"וְלָכֵן אָדָם צָרִיךְ לָבֹא כָּל יוֹם וְיוֹם אֶל הַצַּדִּיק" • מאמר מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לתורה כ"ד בליקוטי מוהר"ן

בשבוע האחרון כתב הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מאמר לתורה כ"ד – סוד אמצעותא דעלמא. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *