צור קשר עם הרב ברלנד

"עַל יְדֵי הַנִּגּוּנִים לִפְנֵי הַתְּפִלָּה וְאַחֲרֵי הַתְּפִלָּה עוֹלִים כָּל הַתְּפִלּוֹת!" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום רביעי פרשת תזריע ליל ג' ניסן:

"אז כל יום נהרגים חמישה בחורים, צדיקים קדושים וטהורים, כי לא כל הבנות האריכו את השמלות עד הקרסול, מיכל ראתה את הרגליים של דוד שהוא רקד לפני הארון, עשה שמיניות באוויר. זרקה אותו מהבית לכל הרוחות. אמרה: אני לא ראיתי דבר כזה אצל אבא שלי, ולא אצל האחים שלי. כל האחים שלה זה מפיבושת, אישבושת, שאול נתן שמות רק על שם הבושה. כי עכשיו קיבלנו את עור הנחש – "כתנות עור" זה עוד הנחש וכל אחד צריך להחביא את עור הנחש. אפילו ערביות הולכות כולם מכוסות מכף רגל ועד ראש. רבי לוי יצחק אמר שזה קטרוג על עם ישראל, שהערביות שהם אנאלפביתיות מבינות שצריכים לכסות את הגוף להסתיר אותו ואצלינו זה הפוך. הכל הפוך על הפוך. ולכן כל אחד צריך להגיד אמן, יש שתי שמונה עשרה שאומרים אמן, גם מנחה. תשע עשרה פעמים אמן, שלושים ושמונה, חסר עוד שישים ושתים, צריכים לשמוע ששים ושתיים [ברכות ולענות] אמנים. ולא לפספס שום אמן, ולענות אמן לברכות התורה. מחר יהיה ברכת התורה.
עכשיו אנחנו בזבולון. "זבולון עמים הר יקראו" זבולון זה בכתר, האר"י אומר זבולון זה בכתר. כי כל העולם התגייר בזכות זבולון. כל אשכול שקל עשר טון, וענבה אחת מלאה אוניה שלמה, "אוסרי לגפן ערה ולשורקה בני אתונו" אשכול שלם שמו על חמור אחד, שהגיעו שבט זבולון עם האוניות שלהם, עם הספינות "זבולון לחוף ימים ישכון ולחוף אוניות ירכתו בצידון" הוא היה מגיע, היה לו מספנה בצידון, והוא היה מגיע עם האשכולות של הענבים. כולם עשו תשובה, כל הגויים התגיירו. כמו אצל יונה שכל הגויים זרקו את הפסלים לים, כולם התגיירו. זבולון היה מגייר את כולם. זה הכל על ידי שאומרים "אמן יהא שמיה רבה מברך" בכוונה לאט לאט מילה במילה "לעלם ולעלמי עלמיא" ולא מדברים בשמונה עשרה ולא מדברים בתפילה, וגם בניגונים שמנגנים אחרי התפילה לא צריך לדבר. זה הכל המשך השמונה עשרה, כל הניגונים. על ידי הניגונים לפני התפילה ואחרי התפילה עולים כל התפילות בזכות זה נזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"וַיִּקֹּב" – הַמְקַלֵּל הִמְשִׁיךְ אוֹרוֹת מֵעוֹלָם הָאֲצִילוּת • פרשת אמור מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע נכתב "ויקוב" ולא "ויקלל", מה היה זוכה המקלל אם היה מקבל את הביזיונות באהבה. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *