צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א במדרש המדבר מהשפע שיהיה בזמן הגאולה ומסביר על הפסוק "אוסרי לגפן עירו ולשורקה בני אתונו". מעניין לעניין דיבר על הנשיאים שקוראים בימים אלו, והביא כי ביום חמישי קוראים את זבולון. ודיבר מכך ששבט זבולון היו "בלא לב ולב" והתבטלו לדבורה הנביאה.
לאחר דברים אלו עבר לדבר בחידושים מפרשת השבוע תזריע מעניין לעניין דיבר בגדולת נשות ישראל וכן על כך שלמרות שאמרו "והמלאכה הייתה דיים" הנשים המשיכו להביא. ודיבר מסוד 'מראות הצבאות'.
בהמשך השיעור עסק בעניין אליעזר עבד אברהם שזכה להכנס לגוף לגן עדן בזכות שקיבל את הביזיונות  מאברהם אבינו (שקרא לו חמור – "שבו לכם פה עם החמור"). לאחר מכן עסק בעניין הריגת אנשי שכם ע"י שמעון ולוי והביא את דברי הספה"ק שאומרים כי אם אדם הורג מישהו, אפילו גוי, הוא יבוא בזרעו, ובאמת משבט שמעון מתו עשרים וארבע אלף במעשה זמרי, ואותם נשמות הגיעו שוב בתלמידי רבי עקיבא שכידוע גם מהם מתו עשרים וארבע אלף מתלמידיו של רבי עקיבא. לקראת סיום השיעור דיבר על
שרח בת אשר שסיפרה ליעקב אבינו שיוסף חי למרות שידעה שיתכן שיקפיד על כך ויתכן שתמות מהקפדתו כמו שהיה עם רחל. ובזכות זה שמסרה נפשה מי שלא אכפת לו למות יחיה לעולם מי שהולך עם הצדיק יחיה לעולם. כשאדם מתגבר על היצר הרע שלו כאילו הוא בנה בית מקדש.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *