צור קשר עם הרב ברלנד

"הָאִשָּׁה נִקְרֵאת חוֹמָה, בִּכְדֵי שֶׁתִּדְאַג שֶׁבַּעֲלָהּ יִתְפַּלֵּל יִלְמַד וְיָבוֹא לַצַּדִּיק!" • השיעור היומי מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום שני פרשת שמיני ליל כ"ג אדר־ב':

"אז כל הנשים גרשו את הבעלים מהבית, מי"ז בתמוז עד יום הכיפורים שמשה בא עם לוחות שניות. לכן מביאים מחצית השקל לא שקל שלם, כי נשים לא חוטאות, נשים לא מסוגלות לחטֹא לנשים אין את אותו יצר הרע שיש לאיש. היצר שיש לאיש זה היצר הכי מסוכן, פרוע, זה שד ממש שמשגע אותו. הוא לא לומד לא מתפלל, הוא רק רץ אחרי היצה"ר יומם ולילה ברחובות, לא לומד לא מתפלל, לא מניח תפילין, והאשה רואה את זה. לכן האשה נקראת חומה, שהיא צריכה להקפיד על הבעל שלה שיתפלל שילמד, שיבוא לצדיק.
ולכן אשתו של און בן פלת הביאה לו שמפניה משובח, בקבוק במאה ועשר שקל, לא היה לה אפילו, אספו את זה בשבילה. כי שמפניה… רש"י חי בחבל שמפיין, שם בטרוי, שם היין הכי משובח בזכות רש"י. כי כל היין זה בזכות הצדיק, רק בזכות רש"י נהיה מחבל שמפיין היין הכי משובח. וזה נתנה לו [אשתו של און בן פלת] לשתות והוא ישן עשרים וארבע שעות, הוא אמר מה יהיה עם תפילין, אני לא אניח תפילין? אז היא אומרת אתה פטור מתפילין, אם אתה לא מאמין בצדיק, אתה פטור מתפילין, אתה לא צריך להניח, אם אתה חולק על הצדיק. כולם יבלעו באדמה, אני מבטיחה לך. שתתעורר, כולם יבלעו באדמה. ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!
"‏.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"וַיִּקֹּב" – הַמְקַלֵּל הִמְשִׁיךְ אוֹרוֹת מֵעוֹלָם הָאֲצִילוּת • פרשת אמור מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מדוע נכתב "ויקוב" ולא "ויקלל", מה היה זוכה המקלל אם היה מקבל את הביזיונות באהבה. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *