צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי פתח תקווה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום שני ליל כ"ג אדר־ב' נכנסו אנשי שלומינו מהעיר פתח תקווה לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לפניכם תקציר מהשיעור:

את השיעור החל הרב שליט"א בעניין משה רבינו שהעלה את עצמות יוסף עמו. לאחר מכן דיבר בעניינא דיומא על הפסקת התקציבים לישיבות. תוך כדי הרב חיזק על כך שעיקר מעשיו של האדם בזה העולם הוא לעמוד בניסיונות.
מעניין לעניין במהלך השיעור דיבר רבות מעניין כך שבגלל שהייתה התבוללות בגרמניה נגזרה השואה הנוראה. וסיפר על כך שבכל הממלכות הכי גדולות בכל ההיסטוריה, היהודים הם היו השולטים.
לאחר דברים אלו עבר לעסוק בעניין אליעזר שהלך למצוא שידוך לרבקה, והביא את דברי רבינו הקדוש בתורה ס"ט על כך שהצדיק יודע את כל מה שיהיה עם האדם. ותוך כדי חיזק בשלום בית ואמר שאדם צריך לבוא כל פעם עם משהו מתוק הבייתה עבור אשתו בשביל לשמחה ולחזקה. בהמשך השיעור עסק בסוגיית עשרה יוחסין והביא את כל השיטות.
לאחר מכן חזר לעניין אליעזר שהלך למצוא ליצחק שידוך ומנה את הקושיות שהיו לו על אברהם אבינו, ודיבר ממעלתה של רבקה אמנו. תוך כדי הדברים הביא את דברי רבינו הקדוש בתורה ס"ו על כך שאם לאדם ישנה קושיא על הצדיק. אזי יצעק לה' וזה רמז בראשי התיבות של קשי"א הוא "ש'מע י' ק'ולי א'קרא".
את השיעור לאחר כארבעים דקות סיים הרב שליט"א בעניין חלומותיו של יוסף הצדיק, והביא את דברי המפרשים על הפירוש של "ירח ואחד עשר כוכבים משתחוים לי" – שרמז לרחל אמנו ונכון הדבר שיעקב כביכול כעס עליו וכי אמך תקום מהקבר להשתחוות לך?. והאמת היא שיעקב רצה לרמז שאם היו זוכים להתבטל לצדיק – ליוסף, הייתה תחיית המתים ונזכה לתחיית המתים ולגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *