צור קשר עם הרב ברלנד

וַתִּקָּהֵל הָעֵדָה אֶל פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד • שבת פרשת צו־פרה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

גם בשבת צו פרשת פרה התשפ"ד, זכינו לשבת מרוממת בצילו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם הסיקור המלא מהתפילות השיעורים והסעודות בצל הקודש:

בערש"ק הרב יצא לתפילת מנחה בשעה 18:33 לפי שעון קיץ, כרבע שעה לאחר הדלקת נרות והחל בשירת אור זרוע במשך כרבע שעה ולאחריה תפילת מנחה. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות 'מודה אני לפניך ששמת חלקי…' 'הריני מוסר' 'הריני מקשר' מורינו הרב שליט"א אומר מילה וכולם אחריו. לאחר מכן החל הרב בקבלת שבת 'לכו נרננה' וכל המזמורים. 'לכה דודי' ארך כארבעים ושתיים דקות. לאחר מכן המשיך הרב את התפילה כסדרה, ערבית עם כל הניגונים בנוסח של שובו בנים. לאחר מעריב הרב שליט"א שר את הזמירות לליל שבת שלפני הקידוש. בסיום הזמירות נכנס בשירת 'שבענו מטובך' בחזרה לביתו נאווה קודש בשעה 21:03 לאחר שעתיים ורבע של תפילת מנחה קבלת שבת ערבית וזמירות שבת.

בבוקרו של יום השבת הרב שליט"א נכנס לתפילה בשעה 4:16 כשעתיים לפני הנץ החמה! חבים אנו לציין כי מאז שהתשחרר הרב שליט"א מבית האסורים וחזר אלינו לתפילות שחרית בשבתות ובחגים מעולם הרב שליט"א לא יצא כה מוקדם לתפילת שחרית. הרב אמר ברכות השחר והתחיל את תפילת שחרית כמשפטה וכסדרה החל מתיקון חצות – תיקון לאה, זמירות הבוקר, קורבנות ופסוקי דזמרה בניגונים בחיות גדולה. לפני 'ברוך שאמר' הרב שליט"א בירך על הטלית. ניתן לציין כי הרב שליט"א את תפילת שמונה עשרה הרב שליט"א עומד סמוך ונראה להנץ החמה. לאחר סיום חזרת הש"ץ הרב שליט"א החל בקריאת התורה שארכה למעלה מארבעים דקות. כאשר עולים בזה אחר זה בעלי השמחות והיארצייטים למיניהם למעלה מעשרים וחמש עולים, כמו כן הרב שליט"א מעלה לתורה אורחים מחוץ לעיר אשר זכו לשבות כאן. עם סיום הקריאה של פרשת צו, הביאו את ספר התורה השני – פרשת פרה מורינו הרב שליט"א כובד בעליה לתורה. ניתן לציין כי את ההפטרה קרא נער בר־המצווה נתן לוי נ"י.

לאחר קריאת התורה הרב ניגן את 'זרעא חיא וקיימא' במשך כעשר דקות. ועמד הרב שליט"א לתפילת מוסף בשעה 07:30. וסיים את התפילה כסדרה החל מ'קווה אל ה" ועד לאחר 'אנעים זמירות'. לאחר מכן הוסיף לומר בניגון ונעימה את עשרת המזמורים שתיקן רבינו הקדוש לומר – תיקון הכללי. ובסיום קידש מורינו הרב שליט"א על הכוס, ומסר שיעור במשך כעשרים וחמש דקות!!. רק בשעה 08:23 נכנס מורינו הרב שליט"א לביתו נאווה קודש לאחר למעלה מארבע שעות של תפילה שחרית קריאת התורה מוסף ושיעור.

לאחר התפילה התקיים במעונו של מורינו הרב שליט"א ברית לבן הר"ר אלעזר כהן. ויקרא שמו בישראל נחמן. יה"ר כשם שזכה להכנס לברית על ברכיו של הצדיק כן יזכה להכנס לתורה לחופה ולמעשים טובים.

בשעה 19:50 נכנס מורינו הרב שליט"א לתפילת מנחה של שבת קודש במרפסת ביתו, ומיד אמר קדיש והחל באמירת 'בריך שמיה' ובשירת 'יהא רעווא' במשך כ־3 דקות. לאחר מכן קרא בתורה – שמיני – שלושה קרואים. לאחר מכן מיד ערך את תפילת שמונה עשרה. בסיום תפילת מנחה של שבת. על מקומו במפרסת הרב שליט"א נטל את ידיו לשלוש סעודות. והחל מיד בעריכת השולחן הטהור של סעודה שלישית. כדרכו בקודש החל עם הכזית הראשון בזמירות סעודה שלישית כעשרים דקות. לאחריהם שר את 'י־ה ריבון' במשך עשרים ושלוש דקות. לאחר מכן המשיך בשירת 'כה אמר ה' מצא חן במדבר' במשך כשתי דקות לאחר מכן עבר לשירת 'כה אמר זכרתי לך חסד נעוריך' במשך כרב שעה. בסיום השירה הרב שליט"א זימן על הכוס בשעה 20:40. לאחר ברכת המזון החל בשירת 'למנצח בנגינות' במשך עשרים דקות בחיות גדולה. בשעה 21:00 הרב התחיל תפילת ערבית של מוצאי השבת בניגונים. לאחר מעריב באמירת 'ויהי נועם' מורינו הרב שליט"א האריך בשירת 'ברוך הוא אלוקינו שבראנו לכבודו' שוב במשך 12 דקות.

לאחר מעריב הרב ערך הבדלה עם שירת 'ליהודים הייתה אורה…'. לאחר הבדלה מיד נטל הרב את ידיו למלווה מלכה – דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא. מורינו הרב שליט"א שר את כל הזמירות בחיות ובנעימות מיוחדת. לפני הזמר 'אליהו הנביא' מסר שיעור בספה"ק 'חיי מוהר"ן' ודיבר על כך שכל הזהב וכל הממון שבעולם נמצא אצל הצדיק. לאחר הזמירות זימן על הכוס עם שבע ברכות לחתן יעקב ביטון הי"ו. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 22:26 לאחר אריכות רבה של שלוש שעות ועשר דקות שזכינו להיות יחד עמו ברציפות מתפילת מנחה עד סוף מלווה מלכה. סה"כ כל השבת כעשר שעות להם זכינו בצל הקודש בשבת צו כ' אדר־ב' התשפ"ד.

שבוע טוב לכלל עמך בית ישראל!

התמונות באדיבות גיליון התחדשות:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי אֱלִיעֶזֶר • סיקור נרחב מיום טוב ראשון דפסח בצל הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בפרוס עלינו ימי הפסח הקדושים והנוראים זכינו כלל אנשי שלומינו להסתופף בצילו הגדול של הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *