צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד מוסר את דברי קודשו באולגה - 24.8.18
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד מוסר את דברי קודשו באולגה - 24.8.18

"אדם רוצה לעבוד את השם בלי ביזיונות, זה איבר מהחי" – דברי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגבעת אולגה

דברי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א כפי שנמסרו בשיעור בגבעת אולגה בליל הראשון של חוה"מ סוכות תשע"ט.

"עצם הלוז, סוד תחיית המתים, "וְאוּלָם לוּז שֵׁם הָעִיר לָרִאשֹׁנָה" (בראשית כח יט). " לוז שבא סנחריב ולא בלבלה, נבוכדנצר ולא החריבה, ואף מלאך המות אין לו רשות לעבור בה" (ברייתא במסכת סוטה), כל מי שגר בעיר הזו יחיה לעולם, וכל מי שבא עכשיו לשיעור יחיה עד גיל 200."

"ע"י עצם הלוז חיים לעולם ולכן צריך לאכול מלווה מלכה, כי מהסעודה הזו נהנית רק עצם הלוז. " וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה" (משלי י יב), כי ע"י עצם הלוז זוכים לבושה, ע"י הבושה נשפך דמו.., וע"י כיסוי הדם מתכסה הכל ממילא. לכן, אסור לאכול איבר מהחי, זה מה שאמר יצחק לעשיו, "וַעֲשֵׂה לִי מַטְעַמִּים כַּאֲשֶׁר אָהַבְתִּי" (בראשית כז ד), מטעמים שאין בהם איבר מהחי, אדם רוצה בלי ביזיונות זה איבר מהחי. כשהשם רוצה את העבודה של האיש הישראלי שהוא צדיק הוא שולח לו ביזיונות. איבר מהחי, אסור לאכול איבר מהחי (המצווה של האיש הישראלי לא עולה לשמים בלי קבלת ביזיונות תחילה)."

"כל זמן שבא לאדם בושה זוהי שפיכות דמים מהשחיטה שהיא מטהרת את האיבר מהחי. יצחק התחנן לעשיו שיסכים לקבל ביזיונות ואז יעשה תשובה. אדם לא עושה תשובה, כי הוא לא מקבל ביזיונות, בלי תשובה זה איבר מהחי. כדי שזה לא יהיה איבר מהחי צריך לקבל בלי סוף ביזיונות, אז השם יכול לטעום מהמצוות."

      -שיעור בגבעת אולגה ליל ראשון של חוהמ אור לטז תשרי סוכות תשעט141

"אברהם אבינו לא פרע, כאשר מל, לכן גם ביציאת מצרים לא פרעו. לבן לא פרע כי הוא היה חסד, יצחק הוא חסד שבגבורה, כל העבודה זה בחסד שבגבורה. נחמו נחמו זה יצחק, פעמיים מנוע זה יצחק, לכן באנו לגבעת אולגה, כי כאן זה ההארה של יצחק (ליל שני של חוה"מ סוכות). אז, זוכים לתשובה מאהבה וזדונות נהפכות לזכויות."

 

"את כל זה רבינו מגלה בתורה פג תנינא, התורה של הספר הנשרף, זו התורה הכי גדולה מהתורות של רבינו. זוהי תשובה מאהבה, שהשם יוכל לטעום מכל המצוות שלנו, בן מצוות עשה לבין לא תעשה. כי אברהם לא היה צריך לפרוע, הוא חסד שבחסד. ואחרי הביזיונות אדם זוכה לכיסוי הדם. כיסוי הדם זה שבן אדם לא יפול לגאווה, כי אחרי שעושים ביזיונות לאדם הוא יכול ליפול לגאווה ולהגיד שאותו מבזים כי הוא צדיק. אבל, כל הביזיונות הם בכדי שלאדם יהיה ענווה, שזה כיסוי הדם, שאדם מקבל ביזיון ואומר, זה מגיע לי – הוא לא נותן לחיצונים לבוא ולינוק מהמצווה."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. ברוך השם

    2 תיקונים:

    לבן לא פרע כי הוא היה חסד-> אברהם לא פרע כי הוא היה חסד
    פעמיים מנוע זה יצחק->פעמיים מנוח זה יצחק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *