צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לראשי הכוללים של שובו בנים ברחבי הארץ במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כוללי שובו בנים ברחבי הארץ ○ תקציר מתוך השיעור

מהפכת הכוללים שהקים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפני למעלה משני עשורים, בסעייתא דשמיא עדיין שוקקת. ואלפי אברכים בכל רחבי הארץ יושבים ושוקדים על תלמודם ומסתופפים תחת אורו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.
מעל אותם אברכים ישנם קרוב לשלושים אנשי מעשה תלמידי חכמים שזכו לקחת על עצמם את ניהול הכוללים.

זכו אותם ראשי כוללים מכל רחבי הארץ מהצפון הרחוק ועד לאילת, להכנס אל הקודש פנימה ביום רביעי ליל כ"ה שבט, לשיעור מחזק מאת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעונו.

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין "בא אל פרעה" ומכך שפרעה לא רצה לעשות גזירות על עם ישראל, ובכל המסתעף לעניין זה. לאחר מכן דיבר מורינו הרב שליט"א על עניין איוב ששאל הרי הקב"ה אמר "ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה", ומסוד "ומחץ פאתי מואב וקרקר כל בני שת" שעל ידי הפאות זוכים להכניע כל האויבים. לאחר מכן דיבר ממעלת האשה, וסיפר כי שמתי שהרופאים אומרים שלא יהיה ילדים, אז ודאי יהיה ילדים, כמו שהיה אצלו. וכן כמו שהיה אצל בתו של הלשם – אמו של פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצוק"ל.
בהמשך השיעור דיבר מפרשת השבוע – משפטים, ושאל מדוע מיד לאחר עשרת הדברות יש פסוקים המדברים על מכה ומקלל אביו ואמו, וגונב איש ומכרו? והסביר בטוב טעם ודעת כי כשאדם שומע שיעור – עשרת הדברות, ולא מחנך את הילד שלו, נקרא "גונב איש ומכרו", ומימלא הבן מקלל ומכה את הוריו.
לאחר מכן חזר לעניין איוב והסביר הפסוקים המפורשים שם כשהוא מוסיף בדברי נופת צופים בחידושים, וחזר לשאלה ששאל בראשונה הרי כתוב "ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה". לאחר מכן דיבר על עניין עולם העקודים שמתקנים אותו בתפילת שחרית.
בסיום השיעור דיבר על גבולות ארץ ישראל, ושאל שבפסוק אחד מבואר שהגבול הוא עד מעלה עקרבים, ובפסוק אחר כתוב שהגבול הוא עד ים סוף? ואמר כי לעתיד לבוא שיתקנו את עולם העקודים יזכו להרחבת הגבול עד ים סוף. ודיבר ממעלת הטובל בים כינרת. וסיים בכך שים המלח לעתיד לבוא ירפא מכל המחלות, כמבואר בזוהר הקדוש. לאחר שלושים וחמש דקות של שיעור מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ויצא לתפילת מעריב ברוב עם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *