צור קשר עם הרב ברלנד

ברוך דיין האמת – הרב שמעון חיררי זצוק"ל

האזינו לדברי ההספד של הרב אליעזר ברלנד שליט"א על הרב שמעון חיררי זצוק"ל

      HaravHariri
זקן המקובלים מצדיקי הדור הנסתרים וגדול חכמי תוניס הרב שמעון חיררי מכפר שלם בתל אביב שחיבר ארבעים ושמונה ספרים בכל מקצועות התורה הלך לעולמו הבוקר יום שלישי.
לפני שנה אשתו של הרב חיררי נפטרה וכל בניו של מרן רבינו הרב עובדיה יוסף זצוק"ל באו לנחם אותו. וסיפרו שם בניחום אבלים שאביהם מרן, כמעט ולא עיין בספרים חדשים של ליקוטים שיצאו בדור הזה אבל בספרי הרב חיררי הוא לא היה מוותר לקרוא בהם והיה מעיין בהם תמיד ומשבחם, ואף ציטט מהם בספריו.

הרב חיררי היה נוהג לשלם לכל ילד ובחור 200 ש"ח על סיום מסכת וכך הגדיל תורה בעם ישראל ובפרט בעיר תל אביב.

להלן תמלול ההספד של הרב ברלנד:
"רבי שמעון! הוא ניצוץ מרבי שמעון בר יוחאי "הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל, עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל". כל החיים היה אמונה. הוא ידע את כל הש"ס בעל פה, עץ חיים בעל פה, זוהר בעל פה, ראשונים, אחרונים, רמב"ם, שולחן ערוך, לא היתה אות בתורה שהוא לא הכיר אותה בעל פה, על כל דבר הוא חזר אלף פעמים, "אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו". "הַצְּבִי יִשְׂרָאֵל, עַל בָּמוֹתֶיךָ חָלָל, אֵיךְ נָפְלוּ גִבּוֹרִים… הָרֵי בַגִּלְבֹּעַ אַל טַל וְאַל מָטָר כִּי שָׁם נִגְעַל מָגֵן גִּבּוֹרִים מָגֵן שָׁאוּל בְּלִי מָשִׁיחַ בַּשָּׁמֶן", דוד המלך מקלל את הרי הגלבוע, איך יכולתם לראות בפטירה של שאול, איך לא התקוממתם, איך לא היתה איזה רעידת אדמה שתבלע את כל הפלישתים, שומו שמים, שמים וארץ בוכים! שמים וארץ בוכים! על האבדה הגדולה על האבדה שלא היתה כמוה מאז בריאת העולם, עוד לא היה כזה צדיק, כזה גאון, כזה קדוש מבריאת העולם, הוא הניצוץ של רבי שמעון בר יוחאי, חיררי, שרשב"י אמר "אל תקרא חָרות על הלוחות אלא חֵרות", כי כל מי שזוכה להיות בהלוויה של צדיק מתכפרים כל עוונותיו, מי שהיה בהלוויה של שרה אז זכה לחיות עוד, שֵם חי עד 600 בזכות שהיה בהלוויה של שרה, ועוג חי עוד 400, מהלוויה של שרה עד פטירת עוג זה 400 שנה, עד שנכנסו לארץ בסוף שנת ה-40. כל מי שעכשיו זכה להיות בהלוויה הקדושה הזאת זוכה לקבל את הפי שניים של הרב שמעון חיררי ושל רבי שמעון בר יוחאי כמו שכתוב [בליקוטי מוהר"ן] בתורה ס"ו "כִּי יִרְאֶה חֲכָמִים יָמוּתוּ, לֹא יִרְאֶה הַשָּׁחַת" שאדם יכול לפעול תחיית המתים, אדם שהיה בהלוויה של צדיק יכול לזכות לעבור את ה-120, את ה-140, וכמו יצחק את ה-180, כל מי שהיה בהלוויה הנוכחית. כי הצדיק לא נפטר! בתורה ס"ו כתוב שהצדיק מקבל את הפי שניים, שהנשמה עולה למעלה זה לא נקרא שהוא נפטר, הוא מקבל את הפי שניים ממה שהיה לו עד עכשיו, כל מה שנסתר ממנו מתגלה ביום הפטירה, כמו רבי עקיבא "וְכָל יְקָר רָאֲתָה עֵינוֹ", זה סוד שין של תפילין, ליהודים היתה אורה, שמחה, ששון, ויקר. אנחנו בתוך שבעה ימים של פורים שכתוב בזוהר קנ"ג בפרשת "ואתחנן", שכל שבעת הימים ממשיכים את האור של החג, בפסח האור ממשיך עוד 30 יום שזה סוד י"ד אייר אבל בכל חג שבעת הימים זה בתוך החג עצמו, גם הפורים וגם השבועות, כמו שמשלימים בשבועות גם בפורים, עוד נמשך בתוך הפורים ממש שאז "ונהפוך הוא", "קיימו וקבלו", כי הפורים סוד תחיית המתים שאז "קם רבה ושחטה לרבי זירא", כי רבי זירא היה נכנס כל 30 יום לתוך האש, אמר רבה "זה לא מספיק, להיכנס לתוך האש זה לא מספיק, אני שוחט אותך בשני הסימנים ותראה שתחייה". בכוח הלוויה של צדיק, אפילו ששוחטים את שני הסימנים אפשר להחיות את השני. כל מי שמשתתף בהלוויה של הצדיק הזה יזכה כעת לראות באור הגאולה, באור של משיח, באור של תחיית המתים, יזכה עוד לשמש כמו הכוהנים הגדולים בבית המקדש שייבנה במהרה בימינו אמן.

ת. נ. צ. ב. ה. וימליץ טוב בעד כל עם ישראל.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *