צור קשר עם הרב ברלנד
הרב שמרלר שליט"א במחאה נמרצת על ביזוי הרב ברלנד שליט"א

הדיין הרב שמרלר במחאה קשה על ביזוי הרב ברלנד שליט"א

זעזוע בעולם התורה החרדי,  הדיין הרב שמרלר שליט"א בדעת תורה נוקבת על פשיטת המשטרה על ביתו הפרטי של הגה"צ הרב ברלנד שליט"א

"כתוב בשולחן ערוך שכול תלמיד חכם צריך ויכול לנדות לכבודו, וזה אמור מהתלמיד חכם עצמו, זאת אומרת, שהתלמיד חכם צריך לנדות." פתח הרב שמרלר את מחאתו הנוקבת.

"כתוב ברש"י, שבית הלל לא היו דורשים לעצמם כלום, לכן, אחרים היו דורשים לכבודם. אצלנו, מורינו הרב ברלנד שליט"א אמנם מבקש את הביזיונות, אבל זה לא פותר את התלמידים מלחפש שזה לא יהיה. בפרט בדברים שיכולים להחליש את הכוחות של הרב שליט"א."

דבריו של הרב שמרלר שליט"א מגיעים לאחר האירועים הקשים שהתרחשו לאחרונה. כל לב יהודי נחרד ומזדעזע למשמע אירוע הפריצה המשטרתית הברוטאלית לפנות בוקר לביתו הפרטי של הגה"צ הרב ברלנד. הלב היהודי מתפלץ מכאב לנוכח הרדיפה האיומה כלפי תלמיד חכם מעל גיל גבורות הסובל ייסורי גוף קשים בגילו המופלג. במשך שעתיים שהו קלגסי המשטרה בביתו של הצדיק עם פטישים כבדים וניסו לנפץ שתי כספות. במופע שכולו בריונות והפחדה הם באו לאיים על הצדיק, לרמוס את פרטיותו ולפגוע בבריאותו. יותר מכל הם באו להשפיל ולבזות את כבודו כרב גדול תורה ומנהיג קהילה חסידית ולהשוותו לאחרון הפושעים הפליליים.

"ב"ה, הרב ברלנד כבר לא בחור, וחייבים לחשוב על הכוחות שלו, איך עוזרים לו שלא יהיו שוב כאלה דברים. יש חיוב למנות בית דין שיחרימו את הרודפים, לא להשתדך, לא לצרף למניין ולא לעמוד ב- ד' אמות, כנגד מי שעושה כאלה דברים, וטוען כאלה טענות נגד הרב ברלנד."

"לכאורה, זה חיוב ע"פ ההלכה לעשות את זה, הן מצד, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, לעזור לא לפגוע בכוחות של הרב, והן מצד, כבוד התורה – חייבים לעשות את זה."

"חייבים לברר עם עדים לגבי מי שפעל כנגד הרב בדבר הזה, לברר את הדבר עם עדים ולהחרים אותו. צריך לפרסם את השם שלו, לעשות תמונות שידעו מי זה ויתרחקו ממנו. ע"י זה תהיה שמירה, יהיה פחד מוות למי שחו"ש רוצה לפגוע ברב." המשיך הרב שמרלר בדבריו.

"על פי הלכה יש כאן שתי עבירות חמורות" טוען הדיין הרב שמרלר בשיחה מוקלטת, "הסיכון הבריאותי כלפי אדם מבוגר מצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם והביזוי של כבוד תלמיד חכם". לפי דבריו משתמע כי מדובר במסירה מהסוג הגרוע ביותר שיש בה פגיעה בחייו של הנמסר שאסור על פי דין אפילו כנגד פושעי ישראל ובנוסף כלפי ת"ח יש כאן ביזוי נורא ועוון חמור מאוד כמו אפיקרסות כמבואר בשו"ע חו"מ סימן כ"ח וביו"ד סימן רמ"ד. אלה המשך דבריו.

"בטח שעל פי ההלכה צריך לעשות זאת, מצד ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. אם הרודפים יכולים לגרום לדבר, לאפשר שיבואו בחמש לפנות בוקר, שזה דבר שיכול להפריע לכל בן אדם, אפילו לאברך בן 25 , זה יכול להחליש אר כוחותיו, קל וחומר שהרב ברלנד עבד כל החיים עבודה שהיא מעל הטבע. מבין הר"ם מהדברים שהתורה מחלשת כוחו של אדם."

"מכאן שצריך לשמור על הכוחות, והמעשים האלה מאוד יכולים להחליש את הכוחות. חייבים לעשות כל מה שיכולים כדי למנוע זאת, זה כלום לעומת מה שהם מעזים נגד הרב."

"במשנה כתוב, היזהרו בגחלתן של תלמידי חכמים שגחלתן גחלת אש. צריך למנות בית שמחרימים, לא רק כזה שמונע מלהילחם נגד הרב – כל מי שפוגע בכבוד התורה צריך להחרים אותו."

"אני בטוח שכול הנשמות שרודפות את הרב ברלנד הן מהערב רב, הן לא מעם ישראל. מי שיש לו נשמה יהודית לא יכול לעשות כאלה דברים." מסכם הרב שמרלר את מחאתו כנגד הפגיעה החמורה בכבוד התלמיד החכם, הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

הרב שמרלר טוען למעשה, שכל יהודי שהיה שותף או סייע לפריצה המשטרתית האלימה הזו ראוי לנדותו ולהחרימו כפי דרישת ההלכה."אפילו אם הרב ברלנד שותק למחרפיו ומוחל על כבודו ואינו מנדה לכבודו – אף על פי שמותר לו ע"פ הלכה – הרי שעל תלמידיו ושומרי התורה להושיב באופן מיידי בי"ד להוקיע את הרשעים הללו מהציבור החרדי".

בדבריו טוען הרב שמרלר שהמחלוקת והרדיפות לא ייפסקו עד שלא ינקטו בהליכים קיצוניים כנגד הפעילים הקנאים הרודפים את הרב ברלנד, ומתירים את כל איסורי התורה.

הרב שמרלר מוסיף בדבריו וטוען שאסור להרשות לתופעות כאלו להתקיים בציבור החרדי בלי שיתנו את הדין בתגובה חריפה כפי דרישות ההלכה, "הציבור החרדי כולו מחוייב על פי דין תורה לנדות להחרים את עושי המעשים הללו – פשוט אסור לשתוק".

הרב שמרלר הוא אחד הקולות האמיצים הבודדים שיצאו בתגובה לאותה פשיטה משטרתית אלימה – אך ישנם רבים בציבור החרדי החושבים כמותו ומסכימים לדעתו אלא שעדיין חוששים לצאת בפומבי כנגד משתפי"ם ומוסרים חרדים מחשש מובן והגיוני פן יבולע להם מטעם שלטונות המדינה. מומלץ מאוד להקשיב ולהאזין לדעת תורה פשוטה, ברורה ואמיצה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

2 comments

  1. הרב ברלנד צדיק גמור הוא יציל לי את החיים בחודש תמוז תשע"ח יצא לי ברוך השם יתברך לדבר עם הרב שאלתי אותו מתי אני מתחתנת הייתי מיואשת מהחיים אני בת 34 רווקה לבד והוא אמר לי בחודש כסלו את מוצאת את הזיווג שלך ושבט את מתחתנת וכך הייה יתחתנתי בטו שבט תשע"ט אף אחד לא עזר לי כמו הצדיק האמת שבדור הרב ברלנד הוא מלאך אלוקים וצדיק גמוררררררררר אין כמוהו ולא יהיה הוא משיח ומשה רבנו של הדור

  2. אמיר דרייפוס

    הבנתי שיצא מכתב תמיכה ברב גם מבית דין שערי שלום
    למה לא מפרסמים את המכתב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *