צור קשר עם הרב ברלנד

חובה: הנס של איש העסקים ירון ימין באפריקה – חלק 2

בשבוע דפרשת תצוה הבאנו את חלקו הראשון של סיפור הנס האדיר של איש העסקים המצליח, ירון ימין. היה זה לאחר שמורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הזכיר בשיעורו את המקרה. כעת אנו מביאים את המשך השיחה כפי שנמסרה בקו ברסלב העולמי.

הרב חוזר ואומר שרק תוך כמה ימים הוא יחלץ אותם 

"מדובר בתקופה שהתחלנו לשכור ביהלומים ועדיין לא הייתי מבין גדול בתחום", ממשיך ירון בתיאור ההתרחשות. "יום אחד נפלנו עם הרכב לתוך בור גדול וכל הצירים והגלגלים נעקרו מהמקום. חושך עלטה, היינו באמצע הג'ונגל, התקשרתי למורינו הרב ברלנד שליט"א ובקשתי ממנו שיושיע אותי. הרב אמר לי לשלוח מהר פדיון ואכן שלחתי ואז הוא אמר לי, 'אל תדאג תוך כמה ימים אתה תצא מפה'. אמרתי לרב, 'תוך כמה ימים אני אמות פה, אני נמצא באמצע הג'ונגל, אני אוכל להחזיק מעמד מקסימום כמה שעות ובטח לא ימים'! אבל, הרב התעקש ובכל פעם חזר על המילים, 'כמה ימים'. הבנתי שיש סיבה לכך שהרב מתעקש."

למה הרב מתעקש על כך שרק בעוד כמה ימים הוא יצילם ?

"בבוקר התחלנו להתקדם עם הרכב, אבל מכיוון שהיו לו רק שני גלגלים היינו צריכים כל הזמן לרדת ולהחזיר אותו לכביש, הרי לא היו לו גלגלים מקדימה. אחרי כשני קילומטר הגענו לכפר של כמה עשרות אנשים, ניסינו לארגן גרר ובכל כמה שעות שדיברתי עם הרב הוא אמר לי לא לדאוג ושבעוד כמה ימים הוא יוציא אותי משם. ואני עונה, 'הרב, מה כמה ימים? אין לי שום אוכל וציוד איתי'!"

פתאום מובן למה הרב רצה שיישארו כמה ימים

"תוך שאנחנו נמצאים שם פנה אליי מקומי ושאל אותי אם אני מתעסק ביהלומים. מכיוון שחששתי שיחשבו שאנחנו סוחרים ויפגעו בנו עניתי שלא. אותו אדם התעקש והראה לי את היהלום שהתברר כיהלום אדום. יהלום אדום שווה הרבה מאוד כסף, אבל אני שלא הבנתי כ"כ בתחום עניתי שזה לא יהלום. בסופו של דבר קניתי את היהלום בשש אלף דולר. אמנם, סיכמנו איתו על שישים אלף, אבל בינתיים נתנו לו שש על החשבון. הדבר אינו אופייני בכלל למקומיים, הם לא ייתנו את היהלום מבלי לקבל את הסכום המלא."

"הימים שהרב אמר חלפו וחולצנו לשם למדינה שכנה, בדקנו את האבן וגילינו שמדובר ביהלום אדום. השווי של היהלום היה גדול מאוד, כמה עשרות מיליונים, חזרנו לשלם למקומי את ההפרש של הכסף והוספנו בהוראת הרב בונוס של עוד שישים אלף דולר. וזו רק התמצית מהתמצית של הניסים שעברתי עם הצדיק, כ"ק מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעשור האחרון."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *