צור קשר עם הרב ברלנד

משה רבנו רצה שנהיה קיבוצניקים? הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א אשדוד וירא תש"פ

מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הגיע לזיכוי הרבים באשדוד, שם מסר את דברי קודשו. אלו עקרי הדברים.

"משה רבנו אמר, "וְכִי תָבֹאוּ אֶל הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל עֵץ מַאֲכָל וַעֲרַלְתֶּם עָרְלָתוֹ אֶת פִּרְיוֹ שָׁלֹשׁ שָׁנִים יִהְיֶה לָכֶם עֲרֵלִים לֹא יֵאָכֵל" (ויקרא יט כג). עם ישראל לא הבין ותמה, מה? משה רוצה שנהיה מושבניקים?! שנהיה קיבוצניקים?!
אלא, משה התכוון שהפירות הגדלים בארץ ישראל שוקלים כל אחד טון, כתוב, "אֹסְרִי לַגֶּפֶן עירה [עִירוֹ] וְלַשֹּׂרֵקָה בְּנִי אֲתֹנוֹ כִּבֵּס בַּיַּיִן לְבֻשׁוֹ וּבְדַם עֲנָבִים סותה [סוּתוֹ]בני אתונו" (בראשית מט יא)."

"כל ענב היה ממלא אנייה שלמה, כתוב שהיו עולים על כרוב בסולם, והכל זה בזכות לימוד התורה. כתוב שריש לקיש לא הגיע כמה ימים לישיבה, שאל אותו רבי יוחנן לסיבת העדרו, הוא ענה שהוא הלך לבצור ענבים. שאל אותו רבי יוחנן על טיב הענבים. ענה לו שביום הראשון היו פירות משובחים, אח"כ ביום השני התמעטו וביום השלישי התמעטו עוד יותר. ענהו שזה התמעט בגלל שהוא יצא מהישיבה בשביל זה."

"שבט זבולון היו יורדים באניות ומביאים אתם מפירות הארץ, וכל אומות העולם היו משתאים ושואלים, מה זה? יש לכם מכונים מיוחדים?! {מכון ויצמן?!}. והם היו עונים: לא, זה רק בזכות לימוד התורה. ואז מכל האומות היו מגיעים ומתגיירים."

"רשב"י יצא מהמערה ובכל מקום שהסתכל מיד נשרף, אז ה' אמר לו "להחריב את עולמי יצאתם?" ואמר לו לחזור לעוד שנה למערה, בתחילה הוא היה 12 שנים ואז הוא חזר לעוד שנה."

"אדם צריך לקשור את עצמו לספסל כל היום וללמוד, אין משהו אחר לעשות, אין מה להסתובב."

" עכשיו (ט"ו חשון) היארצייט של החזון איש, כל אחד יכול להיות כמו החזון איש, כל אחד צריך ללמוד 18 שעות. אז כל אחד יכול להיות כמו החזון איש, ועכשיו לנסוע לקבר של החזון איש."

" אסור לגור בחו"ל."

גלריית תמונות מחוג הבית באשדוד עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

צילום: אברימי ויטמן שיחי'

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *