צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לאברכי 'מוסדות קבר רחל'

שיעור לאברכי 'מוסדות קבר רחל' בראשות הרה"ח ר' משה מנחם קלוגר שליט"א ■ ההכנה הנכונה לקראת פורים ■ חיזוקים על תפילה ולימוד הגמרא

זכו אברכי 'מוסדות קבר רחל' בראשות מקורבם של גדולי ישראל – הרה"ח ר' משה מנחם קלוגר שליט"א, להכנס הערב ליל ז' אדר ב' אל הקודש פנימה, לשיעור מיוחד – לאברכים הלומדים בכולל ערב ובכולל חצות במוסדות – מאת מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א.

בשיעור מורינו הרב ברלנד שליט"א חיזק את האברכים לקראת ימי הפורים, וההכנה הנכונה לימי הפורים, ובפרט על 'חייב איניש לבסומי' תוך שהוא מזכיר את ההנהגה בברסלב מדורי דורות, שלהתבסם הכוונה היא לשתות קצת יין, ולא חס ושלום לשתות בהפרזה, שעל ידי זה האדם מתבטל מתפילה ותלמוד תורה.

בהמשך השיעור דיבר מורינו הרב שליט"א ממעלת היום ז' באדר ועל מעלת הטבילה בבארה של מרים – בכינרת, דווקא ביום זה – ז' אדר. וכן חיזק להתפלל על המלחמה באוקראיינה, ועל כך שהאדם צריך להיות מוכן למסור עצמו על קידוש ה', ולהיות כמו יצחק בעקידה שביקש מאברהם 'תקשור אותי היטב', כמובא בספרים הקדושים. כשבהמשך השיעור מורינו הרב הסביר כי היום למות על קידוש ה', זהו לימוד הגמרא.

לקראת סוף השיעור מורינו הרב דיבר על מעלת התפילה בניגונים ומעלת השירה והריקודים. ולאחר מכן סיים את השיעור בסיפור המגילה, ובחיזוקים על מעלת יום הפורים שבו נפתחים כל השערים. ובשירת "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך, ותפול לפני רגליו ותבך ותתחנן לו… א-לי א-לי למה עזבתני…" במשך כעשר דקות מורינו הרב ברלנד שליט"א, שר עם האברכים בחיות נפלאה. לאחר השיעור האברכים המחוזקים יצאו לתפילת מעריב באש להבה כבכל יום בחצר אולם התפילות.

אברכי כולל 'מוסדות קבר רחל' בשיעור בקודש פנימה
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *