צור קשר עם הרב ברלנד

להאיר את השבת – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "להרגיש את האור של שבת ע"י שמחה וריקודים"

תחילת דברי מורינו הרב שליט"א נסובים על הסיפור המיוחד של הניגון המפורסם: "עֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן" (משלי לא כה)

ערב נישואיה, ניגשה ביתו של אחד מגדולי תלמידי מוהרנ"ת מברסלב, רבי מאיר לייב בלכר, לאביה וביקשה ממנו כסף לבגד. אביה, שהיה עני ואביון אבל "בעל מנגן" גדול, אמר לה: "כסף אין לי לתת לך, ניגון אני יכול לתת לך", והלחין את הניגון הזה, על המילים (מתוך הזמר "אשת חיל") "עֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן".

יום ה', ג' סיון תשפ"ב – "מאירים את השבת וממתיקים את הדינים", אלה דברי קודשו:

לרבי מאיר לייב בלכר (מלחין הניגון עֹז וְהָדָר) לא היתה שמלה עבור הבת שלו לחתונה. ביום האחרון, ממש כמה שעות לפני החופה, מישהו הביא לו שמלת כלה.

השיר שאנחנו שרים, עֹז וְהָדָר רבי לייב בלכר חיבר, נוהגים לשיר את זה לפני הקידוש. לשיר את זה 5 דקות, 10 דקות עם הילדים, לרקוד איתם, להכניס להם חוויות – שירגישו את האור של השבת, את האור של הניגונים, של ה'אשת חייל'.

הילד מחכה שהאבא ישיר איתו, ירקוד איתו – זה לא מספיק שאתה שומר שבת, שבת זה נורא משעמם (לילד שלא מרגיש את שמחת השירה והריקוד).

(בלי שירה וניגונים) הכי משעמם בשבת, אסור לו טלפון, אסור לו אייפונים, אסור לו אינטרנט. פשוט, צלבו אותו, שמו אותו בכלא.

לאדם (שלא מרגיש את השמחה) שבת זה כלא – הוא לא יודע שרוקדים ושרים, שמתפללים מעריב שלוש שעות. מתחילים מעריב ב- 6 וחצי ומסיימים ב- 9 וחצי, שלוש שעות.

אחרי זה ספירת העומר, רבי נתן אומר שספירת העומר כל יום יותר גדול מהיום הקודם.

היום יש גזירות כל רגע, זו ממשלה של רשעים, של עמלק, של עמלקים, זה זרע עמלק, זה נאצים – וצריך להמתיק את זה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *