צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור מיוחד ל'שובו בנים באר שבע' בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

פעילות שובו בנים בבאר שבע ○ תקציר מתוך השיעור

שלט מאיר עיניים מקדם את הבאים לרח' בלוך בבאר שבע: "בית הכנסת קהילת חסידי ברסלב באר שבע לישועת והצלחת הרב אליעזר ברלנד שליט"א". כן, גם בבירת הדרום ישנו מניין מיוחד מידי שבת של חסידי ברסלב המאיר את כל הסביבה. בימי החול אמנם אין פעילות קבועה מלבד שיעורים מפעם לפעם של חשובי אנ"ש תלמידי מורינו הרב ברלנד שליט"א, אבל בשבת הומה המקום. ארבעים מתפללים כ"י מגיעים מידי שבת לבית הכנסת ע"ש רבינו הקדוש, ומתפללים בחיות ובניגונים, שילוב של ניגון התפילה של מורינו הרב שליט"א יחד עם מנגינות מסורתיות הנהוגות במקום. בשבת בבוקר לאחר התפילה מתקיים קידוש ושיעור בסיפורי מעשיות מפי הרה"ח רבי אברהם הלוי, מרבני המקום, וסעודה שלישית אף היא נערכת במקום מידי שבת עם ניגונים מאת מורינו הרב ברלנד שליט"א, שירים וריקודים.
המקום אינו שוקט על שמריו, התופעה הפלאית בכל סניף של שובו בנים בארץ – חוזרת על עצמה גם בבית הכנסת שבבאר שבע; תמיד יש מקורבים חדשים ומתעניינים חדשים מפעל של קירוב, כאשר מידי פעם מגיעים תלמידי מורינו הרב ברלנד שליט"א – הרה"ח רבי שלום ארוש הרה"ח רבי משה צנעני הרה"ח רבי עופר ארז ועוד מגיעים למסור כאן שיעורי תורה.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לשובו בנים באר שבע

זכו בני קהילת 'שובו בנים באר שבע' והמתקרבים להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד מאת הרב ברלנד שליט"א.

בשיעור מורינו הרב דיבר על עניין קבורת רחל אמנו שנקברה על אם הדרך. ועל כך שיוסף הצדיק שאל את אביו מדוע קברת אותה באמצע הדרך? וכי לא יכלת לקבור אותה בתוך הישוב?, אלא יעקב אבינו אמר לו שלא תחשוב שלא יכלתי לקבור אותה בתוך הישוב, יכלתי, אבל קברתי אותה בנקודה הזאת 'על פי הדיבור' ממש. ומורינו הרב ברלנד שליט"א הסביר כי כיום אנחנו רואים שאם יעקב אבינו היה קובר אותה בתוך בית לחם, ולא על אם הדרך. עם ישראל לא היה יכול לבוא בהמוניו כפי שמגיע היום לשם.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *